/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Mister forbindelse til router
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 05-03-14 12:21

I hjemmet er installeret en Sandberg router med kabel og trådløs. Den er sat op, så kun computerne i hjemmet samt familiens smartphones kan gå på nettet gennem den. Men ind i mellem, nogle gange flere gange om dagen, mistes forbindelsen til internettet, både på computer (kablet og trådløs) samt på telefonerne. Når routeren slukkes og tændes kommer forbindelsen tilbage. Lige indtil næste gang. Der foregår ikke store ting på internettet. Bare surf. Hvad kan grunden være og hvordan løses det?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-03-14 12:27

Dårlig router. Har aldrig hørt at sandbergs routere skulle være særlig pålidelige. Køb en Cisco, linksys eller check point. Sågar d-link vil være bedre og mere stabile.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-03-14 12:34

Jeg havde problemet for et stykke tid siden, det var elektriske forstyrrelser der fik min router til at smide mig af nettet, og det var både fast og trådløst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-14 14:02

Det kunne jo være din internetudbyder problemet ligger hos. Har de ikke en driftstatus side som fortæller om de har problemer i dit område?

Altså en side alá: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_drift

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-03-14 14:29

Måske har routeren en log du kan se noget i.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-03-14 17:50

Her er lige en fejlmulighed mere, et dårligt netkabel eller et dårligt netkort i en kablet computer.
Og som molokyle er inde på det kan være din forbindelse.
Nu ved jeg ikke hvad type forbindelse du har men en adsl der f.eks er sat op til 20/2 Mb/s men reelt ikke kan køre så stærk pga. dårlige telefonkabler kan give lige præcis den type fejl.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-03-14 19:33

Stikket i væggen sidder ved fjernsynet. Derfor er router og de videre kabler samlet der. Kan der være nogle forstyrrelser i den forbindelse? Det sker med tændt og slukket fjernsyn. Kablet er af en god kvalitet, men som sagt er problemet der også mht det trådløse. Udbyder melder ikke om fejl.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-03-14 00:11

Citat
Stikket i væggen sidder ved fjernsynet. Derfor er router og de videre kabler samlet der.

Så du har adsl?

Hvilken hastighed betaler du for?
Hvilken hastighed har du reelt? (test her: http://www.speedtest.net/)

Citat
Kablet er af en god kvalitet, men som sagt er problemet der også mht det trådløse

Hvis det er et dårligt kabel eller netkort kan det få hele din router til at bryde ned og så rammer det alt.

Citat
Udbyder melder ikke om fejl.

Den har jeg hørt før, men når de så får målt lidt på linjen kan de se problemet og låser routeren til en lavere hastighed.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-03-14 10:35

Hvis din Adsl står til en hastighed der er i overkanten af hvad din telefonlinie kan bære. vil den falde af ind i mellem. ikke alle formår at komme op igen på en lavere hastighed, uden routeren har været slukket. Men se om ikke din router, her må jeg tro en TDC leveret kan give dig nogle oplysninger om dette.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-03-14 16:19

Der er tale om bolignet, hastighed 50/50. En udført hastighedstest viser 52/52. Har hastigheden betydning for udstyr, kabel og behovet for genstart?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 20:48

Bolignet ?

Vores andelsboligforening har også 'fælles' IP over fibernet 100/100 Mbit ..med lokal tildelt IP til hver tilmeldt bruger. (ca. 30 -> 40 brugere)

Hastighed?

Lokalt aflæst herfra for nuværende; (..og kan ikke måles højere):

Download 50
Upload 50

Dvs. Når 'en eller anden' trækker for store veksler på nettet?

(lokal router + trådløs (WI-FI)) ..såeh..

Tjaehh.. så er der nogen af vore egne forbindelser der står af ..kortvarigt (..Sker ca. 2-3 gange om dagen).

For at komme op igen?

Enten:

1.) Genstart
2.) (Kopi'er og Gem på c: i roden) Kør dette script fra en *.bat fil via Stifinder:
Kode
cls
@echo off
ipconfig /release
pause
cls
ipconfig /renew
pause
cls
ipconfig /all|more
pause
cls

QED
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:34

Hvad er status?