/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afkode bilradio
Fra : paulinfabritius
Vist : 605 gange
300 point
Dato : 02-03-14 23:19

Bilradioen, en ”Model 6000CD” i en Ford Fokus. Er gået i baglås da koden er anvendt ”forkert” mere end 10 gange… Der står noget med en ”Vognkode” (VID) der skulle findes i motorrummet…? Skulle kunne indtastes ved at holde ”MENU” inde i 2 sec. 3 gange… Men det vil den ikke være med til… der sker intet..? Hvor sidder denne ”Vognkode” anført…?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-14 13:47

Et Ford værksted kan med garanti hjælpe dig med at løse dit problem.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 04-03-14 12:45

Som Eyvind siger kan ford finde den frem havde samme problem i min citroen
og det tog ikke lang tid at finde den kode

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-03-14 18:32

Du kunne evt. prøve at frakoble radioen et døgn. Ud med alle stik. Ikke alle radioer "husker" når strømmen er taget fra dem.

Annuller spørgsmålet
Fra : paulinfabritius

Dato : 20-05-14 09:33

Der har ikke været nogen "gode" svar. Fordt afviser enhver hjælp, da radio skal sendes til England..! (for kosbart)..
På nettet kan man købe koder hvis man kan opgive nogle data på radioen (ca. 100,- kr) Det fortælles at det er almindelig brug at noterer koden under askebægeret, men det er ikke tilfældet her... Koden som står i den medfulgte instruktions bog virker ikke...? Jeg har opbrugt de 10 muligheder, men senere fundet en lignende 4-cifret kode i bogen, så nu ærger jeg mig om den skulle have været brugbar...
Paulin Fabritius...