/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
afbryde Fn tast
Fra : lham
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 01-03-14 17:03

Mødt fremmed PC på ferieadresse : Asus M6000
Win 7
Tastatur problem:
Skriver på nogle taster det med blå tekst
Hvordan slår jeg den blå Fn tast fra ( hvilken tast kombination )
( pt kan jeg kun gøre det ved at holde Fn tasten nede mens jeg trykker på en tast hvor der også er et blåt symbol-og det er jo ikke praktisk ).

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-03-14 17:09

Det kan godt være det ikke er praktisk, men det er måden at gøre det på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-14 17:21

Citat
Det kan godt være det ikke er praktisk, men det er måden at gøre det på.

Det er da vist ikke rigtigt! Normalt trykker du på FN tasten for at skrive det der er "blåt" på tasten!!!

Måske dette er til hjælp.
How to fix the FN key problem for Asus Computers!
http://www.youtube.com/watch?v=w3g11KVe_d8

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-14 17:23

Tryk på tasten >> Num Lk << altså hvis tasten er med hvis skrift -
er >> Nun Lk << teksten blå så skal du også bruge Fn tasten for at skifte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-14 17:37

Den med NumLk er vist for at man kan "lave" et nummerisk tastatur,
så tasterne skriver tal, istedet for bogstaver.
7=7, 8=8, 9=9, 0=*,
U=4, I=5, O=6, P=-,
J=1, K=2, L=3, Æ=+,
M=0

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-14 19:39

Citat
Skriver på nogle taster det med blå tekst

Det er Num Lk som ændrer tasterne så det der er med blå, som er gældende.

Ved tryk på tasten med Num Lk skifter den til normalt tastatur.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 02-03-14 08:23

Tak for svaret Eyvind.
Det virker bare

Kommentar
Fra : Eyvind