/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ISBN-baseret bogdatabase
Fra : vagnr
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 28-02-14 21:15

Jeg har efterhånden totalt mistet overblikket over vores bøger, vi har over 100 hyldemeter, de står hulter til bulter, masser ligger på tværs eller på toppen af reolen, der kommer hele tiden flere, knopskydning, celledeling??

Så nu tænkte jeg, der må findes en bogdatabase, hvor man bare skal indtaste ISBN-nummeret (International Standard Book Number), det skulle give en entydig identifaktion, ligesom et personnummer.

Ind på cnet.com , der er en hel masse programmer, fra gratis til billige, der hævder et ISBN-nummer er alt hvad jeg skal taste, men det virker bare ikke, jeg skal også indtaste titel, årstal mv, det lever jeg vist ikke længe nok til (at gide)!

Til mine mange DVD'ere bruger jeg et program der hedder emdb.com, jeg skal bare taste den danske titel, så slår den op på imdb.com, det tager få sekunder at få alle oplysninger om filmen ind på "kartotekskortet".

Det er noget tilsvarende jeg savner til bøgerne.

Så spørgsmålet er, on nogen af jer kender/bruger et program, der kan levere varen?

Jeg stiller det samme spm på litteratur, men håber det giver bedre chancer at helgardere!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 01-03-14 21:26

Næeh... og jeg har endda været 'med på' udviklingen af Hovedbibliotektekts database i SQL med clientcode (frontend), brugerinterface og validering som speciale ...og andre lign. projekter
...ALLE i million kroner klassen ..med ca. 200 personer involveret i udviklingsarbejdet.

Jeg ved ikke lige hvad du leder efter vagnr ?

..men tjek:

1.) http://www.spacejock.com/BookDB.html
2.) http://www.collectorz.com/book/
3.) http://www.bookcrossing.com/
4.) http://www.wakefieldsoft.com/bookbag/

</MOLOKYLE>

..ellers må jeg give fortabt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-14 21:29

Ps. jeg vil tro det er mit link nr. 2.) du bør studere nærmere:
Citat
Just enter or scan ISBNs for automatic book data & cover art.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 16-04-14 09:40

Tak for svaret molokyle.

"jeg vil tro det er mit link nr. 2.) du bør studere nærmere: "

Det er netop det jeg vil