/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
ISBN-numre og en bogdatabase
Fra : vagnr
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 28-02-14 21:12

Jeg har efterhånden totalt mistet overblikket over vores bøger, vi har over 100 hyldemeter, de står hulter til bulter, masser ligger på tværs eller på toppen af reolen, der kommer hele tiden flere, knopskydning, celledeling??

Så nu tænkte jeg, der må findes en bogdatabase, hvor man bare skal indtaste ISBN-nummeret (International Standard Book Number), det skulle give en entydig identifaktion, ligesom et personnummer.

Ind på cnet.com , der er en hel masse programmer, fra gratis til billige, der hævder et ISBN-nummer er alt hvad jeg skal taste, men det virker bare ikke, jeg skal også indtaste titel, årstal mv, det lever jeg vist ikke længe nok til (at gide)!

Til mine mange DVD'ere bruger jeg et program der hedder emdb.com, jeg skal bare taste den danske titel, så slår den op på imdb.com, det tager få sekunder at få alle oplysninger om filmen ind på "kartotekskortet".

Det er noget tilsvarende jeg savner til bøgerne.

Så spørgsmålet er, on nogen af jer kender/bruger et program, der kan levere varen?

Jeg stiller det samme spm på EDB-området, men håber det giver bedre chancer at helgardere!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-02-14 22:54
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-14 23:10
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-14 03:18

Citat
måske dette
http://www.collectorz.com

Bruger også de programmer fra siden, dog ikke til bøger - og programmet henter alle data ned fra nettet af sig selv.
Men det kan tage sin tid hvis man har en meget stor samling, da man skal godkende hentet data undervejs.
Men absolut det bedste af slagsen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-14 06:40

Foreløbig tak til jer begge, jeg går i gang med at afprøve programmerne, og vender tilbage senere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-03-14 11:15

Dem fra Collectorz, kan du nøjes med at have en udskrift af titlerne, og så lægge den ´liste´ ind i programmet, så går den igang af sig selv med at søge - efter et par klik på musen.
Jeg bruger programmet Print Folder til at lave listen på mine film, ved ikke om du kan bruge det til det samme, men stadig nemmere end skulle igang med at taste alle titler ind - der er dog titler som det ikke kan og det er fordi der ikke er lagt info om dem på nettet, så skal man selv til at skrive og lægge billeder ind.
Samt du kan ´udskrive´ det færdige resultat som et pænt katalog med direkte links til indholdet.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 01-03-14 14:40

Jeg bruger programmet Book Catalogue på min Android telefon. Det kan skanne ISBN numeret og finde mange men ikke alle bøger ved netsøgning. Programmet kan blant andet exportere til og importere fra CVS fil.
/Janus

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-14 15:46

Hej Janus

Det ville være genialt hvis den kunne klare alle bøger med stregkode, men indtil videre kun 1 ud af 3 bøger.

Men, jeg kan sikkert finde et program der kan læse datafilerne fra Book catalogue, og det er rigtig hurtigt, så jeg tror det kan blive en del af projekt, "Hvor er min bog?"

Jeg vil i hvert fald kigge videre på apps, det havde jeg gamle mand slet ikke tænkt på

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 03-03-14 08:49

Der eksisterer en database over alle bøger udgivet på danske forlag på
https://bibliotek.dk/da
men man kan kun søge manuelt så hvis man har sin bog foran sig er det hurtigereat taste oplysningerne ind i sit biblioteksprogram manuelt

/Janus

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 16-04-14 08:16

Tak for svaret katekismus.

Det bliver vist et vinterprojekt, men det ville være dejligt at kunne finde sine bøger!