/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sorte fasaner?
Fra : vagnr
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 28-02-14 15:49

Jeg har flere gange det seneste års tid set sorte fasaner på Hornsherred, senest i dag.

Jeg har googlet mig til, at det skulle være nogle grønne fasaner der sættes ud til jagt, ligesom de alm. fasaner.

De ser nu sorte ud på hele kroppen, inkl. hovede, ligner

http://1.bp.blogspot.com/-DVdhpqtwnJ0/UPgiE-_KQ3I/AAAAAAAAK_k/LWzO1uf4YwA/s1600/16-1+078.JPG

Jeg er ikke jæger, men jægere er jo ofte ude i naturen, så jeg vil høre om det er noget I kender til, hvor udbredte de er osv.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-14 16:16

Det er simpelthen en "krydningsfasan"
Når to arter grønne fasaner krydses, kan resultatet meget nemt blive mørke fasaner - eller i dette tilfælde helt sorte.

Det korte svar = krydsnings fasan

I øvrigt er der flere konsortier der har en regel om, at det koster en flaske brændevin at skyde en fasan med den farve. OG, det koster også en flaske at udenlade at skyde - eller at skyde forbi.
Såååå..... bare du ser den, koster det en flaske. Skide skægt forøvrigt.....og dyrt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-02-14 17:06

Her hvor jeg bor i Hundested er der masser af sorte fasaner!
3 for en 50'er, uden regning

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-14 18:31

Citat
3 for en 50'er, uden regning

Det lyder sort, og godt, der bliver man ikke plukket, medmindre man er fasan?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-02-14 22:01

Citat
Her hvor jeg bor i Hundested er der masser af sorte fasaner!
3 for en 50'er, uden regning

Ups sa da da........SORT !?!????? Det kan vi da ikke ha' !!!
Må jeg minde den go'e herre om, at du kan gå ind på din kommunes hjemmeside og anmelde alt hvad der hedder, lyssky handel, sort arbejde, osv... osv..
Ja..... sågar, hvis du ser en kommunalarbejder som damper på en smøg - i sin egen middagspause.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-14 06:57

Citat
Må jeg minde den go'e herre om, at du kan gå ind på din kommunes hjemmeside og anmelde alt hvad der hedder, lyssky handel, sort arbejde, osv... osv..
Ja..... sågar, hvis du ser en kommunalarbejder som damper på en smøg - i sin egen middagspause.

Ja, stikkeri er det nye sort, medmindre man er radikal

http://www.information.dk/telegram/488823

Jeg har et par gange været meget fristet til angiveri, men det handlede om skatteunddragelse mv i mange 100.000 kr klassen, men jeg fik aldrig "taget mig sammen" til det!

Så min bagatelgrænse er høj, eller også er det min dovenskab, der er høj.

Skulle jeg endelig gøre det, ville det ske med et fysisk brev, ingen afsenderadresse eller underskrift, det kan ikke spores.
Jeg ville aldrig stole på at det ikke kunne spores, hvem der angav folk på en stikkelinie!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-14 14:40

Citat
Ja, stikkeri er det nye sort, medmindre man er radikal
Ja, jeg var faktisk også forbavset over Østergaards ordvalg. Hvad mon han har i ærmet i stedet..? Politikere og falskspillere er nogenlunde i samme kategori - dog må man ikke rulle politikere i tjære og fjer.

Med dette link angriber jeg ikke socialdemokratiets vælgere, men stiller blot spørgsmålet - nu vi er ved politik: Er familien Thorning - Kinnock notoriske løgnere ?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article2228227.ece

Mvh.
Onkel Tammy
De Alternative

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-03-14 16:05

Herregud da, EBs sko trykker godt nok slemt.

Kan du huske for nogle år siden, hvor div politikere blev spurgt om prisen på mælk, eller havd man fik i dagpenge/boligsikring o. lign., det anede de fleste af dem ikke en pind om.

Den stakkels mand sidder nok ikke med husholdningsregnskabet.

Det gør jeg, min viv aner stort set intet om vores økonomi, undtagen at det kører rundt, og vi ikke er ved at gå fallit.

Den private kostskole i Wales, datteren nu går på, kostede 24000 kr om året i 1965-67, da jeg gik der, det var MANGE penge dengang, heldigvis findes der legater!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-03-14 17:21

Citat
Herregud da, EBs sko trykker godt nok slemt.
Aaarhhh, det ved jeg da ellers ikke. Manden kunne evt. ha' svaret; "Ingen anelse, idet vi i familien skovler så mange penge ind, at vi ikke interesserer os for det slags petitesser - småbeløbne tager vores Nanny sig af"

Det er ingen skam at ha' røven fyldt med penge, ligesom det heller ikke er en skam at give sine børn den bedste start i livet - f.eks. en god skolegang. Men når nu manden stiller op som politiker - netop for den klasse, der måske ikke har råd til at sætte deres børn i privatskole, må manden da næsten være klar over, at spørgsmålet med garanti bliver stillet. Vælgerne begynder allerede nu at spekulere over, hvad er der ellers fremført af usandheder fra politikeren.

Men bortset fra det, jeg vil helst ikke kloge mig på den engelske valgkamp - jeg "faldt" bare over artiklen.

Men vi skal jo til stemmeurnerne den 15. maj.
Hvem er dark horse i valgkampen......... Undskyld, jeg holder mig lige til tråden, jeg mente selvfølgelig, hvem er dark Pheasant i valgkampen....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-03-14 05:18

Ah, med mit kendskab til UK er det IKKE at kende prisen på sine børns privatskole ikke noget der kan løfte et øjenbryn, alle "ordentlige" menneskers børn går på privatskole, prisen er langt højere end her, hvor staten betaler 85 % af folkeskoleprisen når ungerne er i privatskole.
Det holder "rosset" nede, hæmmer den sociale mobilitet og opretholder klassesamfundet

Og som søn af en kendt politikerfamilie, bliver han nok valgt!

Dark Peasant 15. maj har jeg ikke et bud på, men jeg tror på knivsmeden som guldfasan!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-03-14 01:51

Sorte fasaner findes mest i Jylland.

Bortset fra det, så lytter jeg sjældent til det, politikerne siger. Jeg fokuserer mere på deres kropssprog og især på deres ansigtsudtryk.
Det skræmmer mig en del at se tydelige tegn på psykotiske lidelser, had til den dumme befolkning og vrede over den simple kendsgerning, at nogle vover at have andre holdninger end deres egne. Kan vi lade os repræsentere af mennesker med fis i kasketten - eller hyr? Især Morten Østergaard synes jeg er en spøjs fyr, som tilsyneladende lider af et enormt had til alt og alle som ikke lefler for hans Højhed. Efter min bedste opfattelse er han squ ikke helt normal. Når nogen går for tæt på, udtrykker han had, bliver personlig og meget grov i kæften.
Nu ved jeg ikke om han er blevet færdig med sin uddannelse - den har taget alt for lang tid - for the time beeing, men i stedet for uddannelse burde nogen gøre ham mere dannet og respektfuld i forholdet til de stakler som betaler hans hyre.
Tsk, tsk . . . sikke en verden vi lever i.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-03-14 01:54

Jow - han er squda blevet færdig - efter ni års studier, hvor han i 5 år modtog SU.

Minister brugte ni år på sin uddannelse
AF THOMAS VIBJERG
Nu vil han have de unge til at komme hurtigere igennem.
De studerende skal op i fart og hurtigt igennem uddannelsen.

Det har været budskabet fra uddannelsesminister Morten Østergaard (R) forud for det udspil til en SU-reform, som han forventes at præsentere i morgen.

LÆS OGSÅ Regeringen ændrer regler for fjumreår

Selv var ministeren dog ikke en af de studerende, som nåede først igennem.

Fra start på normeret tid

Efter grundskolen troppede Morten Østergaard op på Risskov Gymnasium en augustdag i 1993.

Og som de fleste af klassekammeraterne kunne han efter tre år fejre strabadserne med hue og hestevogn.

Efter et enkelt sabbatår læste Østergaard videre på statskundskab på Aarhus Universitet, og efter de normerede tre år hev han bachelorgraden i hus.

Men så var det også slut med at følge de normerede tider.

Kandidat i slow

Østergaard fortsatte i sommeren 2000 på kandidatgraden på statskundskab - en uddannelse, som efter bogen skal kunne færdiggøres på to år.

Men den radikale politiker var langt fra målet, da det blev sommer i 2002.

Først i i februar 2006 fik han sit eksamensbevis.

Ikke på ryggen af mit CV

Men trods små ni års uddannelse er det helt legitimt at skynde på de studerende, mener Morten Østergaard.

"Jeg har også holdninger om førtidspension og kontanthjælp, selv om jeg aldrig har modtaget nogen af delene," siger han til Jyllands-Posten.

"Jeg opfordrer ikke til, at vi driver politik på ryggen af mit CV. Det handler om at lave et uddannelsessystem, hvor færre bliver forsinkede og dermed får brug for mere SU end til normeret tid," siger ministeren.

Kun normeret SU

Trods det lange studieforløb modtog Morten Østergaard ikke selv SU i mere end fem år på den videregående uddannelse.

Helt nøjagtigt i 58 måneder, viser et svar på en aktindsigt.

"Jeg fik arbejde undervejs, og derfor færdiggjorde jeg først mit speciale, efter at jeg havde været erhvervsaktiv i en del år," siger Morten Østergaard.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-03-14 06:10

Hvis Morten Østergaard (og de fleste andre folketingsmedlemmer) har en regel for deres børne- og voksenopdragelse, må den være den klassiske:

" I skal gøre som jeg SIGER, ikke som jeg GØR!"

Bare kig her for at se, hvor længe de fleste af dem har været om uddannelsen, hvis de overhovedet har færdiggjort den

http://www.ft.dk/Folketinget/findMedlem.aspx

Men for at tage min egen medicin, jeg var 8½ år om et 4½ studium!

Men jeg fik aldrig en kr. i SU, havde mellem 20 og 48 timers arbejde/uge det meste af tiden, og da jeg endelig kunne have fået SU som 23 årig, havde jeg ikke lyst til at gå ned i levestandard!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-03-14 17:24

Hold da op, så er jeg dæda neme hurtig.
Jeg blev taget ud af 5. klasse fordi jeg blev indkaldt som soldat.
Rekrut ved Odense Vinkompagni. Aftjente resten af værnepligten ved De Kvindelige Batterier. Det var forøvrigt en kanon tid jeg havde.

Mvh.
Tommy
Præssss gøøøb!

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-14 14:33

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Jeg var igen i dag på Hornsherred, der gik en "sort" fasan i vejkanten, fik stoppet bile, kigget ordentligt på den, tog et par billeder, den er skide flot, MEGET mørkegrøn kunne jeg se, men på billederne ser den sort ud!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-03-14 15:24

Tak for pointene.

Mvh.Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-14 17:16

Selv tak, Tommy

Du får lige et link til billedet af kræet

http://peecee.dk/upload/view/433562