/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar?
Fra : Nul7
Vist : 666 gange
50 point
Dato : 27-02-14 22:25

Jeg kunne godt tænke mig et råd fra jer experter. (vær ikke beskeden) Min gamle ca. 12 års bærbar trænger til udskiftning, en Medion der har tjent mig trofast. Hvad skal jeg vælge.
Kan en "Ultrabook" være løsningen frem for en alm. bærbar gerne 15 tommer? Den må gerne koste godt 4000 kr. Helst en med i5 processor og usb 3.
Aldi har en onsdag den 05,03 der frister mig, da den har en vist hurtighed. Nu skal skal jeg ikke sådan rejse rundt med den, så den behøves ikke at være ultralet.
Kender i noget til mærket "Asus" eller lign.
Kan I klare den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 23:35

ASUS er et ok. mærke

..men tjek ligge denne LEVONO: http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-edge-e530c-3366-id-7995734.aspx

Fremragende computer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 23:39
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-02-14 09:28

Hvem står bag Lenovo? Er det det gamle MBM?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-14 10:42

Citat
Hvem står bag Lenovo? Er det det gamle MBM?
Du mener sikkert IBM nej det er omvendt, kinesiske Lenovo producerer de computere som tidligere hed IBM.

Uanset om du køber en Medion, Asus, Lenovo eller en en helt fjerde computer så kan du være uheldig at købe en "mandagscomputer" og så er der heldigvis noget som hedder garanti
Den fra Aldi vil sandsynligvis være et ok valg og så er den billig.
Du bør også overveje om du hellere vil have en computer med Windows 7 i stedet for Windows 8 som er på alle de computere som sælges i supermarkeder og lignende steder, hvis du læser spørgsmålene her på Kandu så vil du se at der er flere som har svært ved at vænne sig til den nye Windows 8 og måden at bruge en computer på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-14 11:14

Jeg har en del Asus grej af ældre dato og det virker godt nok.
Jeg har næsten lige købt en billig Lenovo 10,1" tablet med Android 4.2 som virker udemærket.
Dog foretrækker jeg et rigtigt tastatur og mus når der skal laves andet en surfe / se TV / maile /skype
Så skal det være min almindelige bærbare Zepto 15" (kan ikke købes mere)

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-02-14 14:12

Tak for de oprigtige svar, - jeg har lige bemærket at i aldi s reklame at proccesser i den omtalte Ultrabook står der Intel Core i5-3317U, men går man ind på deres hjemmeside for at få flere oplysninger er det en AMDH proccersor. Meget misvisende, der står også at der kræves en pc-interface, hvad det så end betyder.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-14 14:34

Lenovo er en 'kineser' ..lige som så megen anden hverdags-elektronik. Kvaliteten er dog ok. Tateturet er 'behageligt', hvilket er nok så vigtigt som andre specifikationer, når det kommer til daglig brug.

..og som skrevet står:
Citat
Windows 8 Pro 64-bit / Windows 7 Pro 64-bit downgrade

Dvs. den er præinstalleret med Windows 8 Pro, men der medfølger en 'nedgadering' til Windows 7 Pro. Hvis det er dét man vil ha' ..og det ville jeg nok også selv foretrække ..indtil Win8 bli'r en stabil platform om et års tid
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-14 17:12

Det er vist den lille 10" som har AMD processor, du vil måske hellere have en der er lidt større, den 14" er på samme side under tilbud fra 5. marts og den har Intel processor:
http://www.aldi.dk/aldi_14prime_ultrabook_48_5_4102_13079.html
http://aldi.medion.com/md99283/dk/

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-02-14 17:20

Til o.v.n. det er den pc jeg omtaler.
AMD processor er den på højde med Intel?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-14 17:24

Hvor står der AMD på siden som OVN henviser til.

Personlig er jeg Intel-fan og ville vælge den med Intel.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-14 10:31

Intel .. AMD ?

Marginal forskel ..og de 'kloge' slås til stadighed om hvilken er bedst:

http://www.techradar.com/news/computing-components/processors/intel-vs-amd-which-processor-is-best-936589

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 01-03-14 14:21

Tak for svaret molokyle.