/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fup og filur biler
Fra : kenwood
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 26-02-14 20:14

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-02-14 20:34

? ? ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-02-14 20:59

Er det et forsøg på reklame ad bagvejen?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-02-14 21:07

Undskyld, var det finansieringsvilkårene du tænkte på?

Så har du ret. De ser uldne ud. Der skal du nok kigge i aftaleloven.
Det ligner en lejeaftale med købsoption ved aftalens udløb.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-02-14 21:28

det er nok lige det som det er,,ingen kontrakt ingen garanti

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-02-14 21:28

pyt med rki

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-14 21:57

Citat
Det ligner en lejeaftale med købsoption ved aftalens udløb.

For mig ser det ud som en almindelig aftale man kunne oprette i enhver forretning? for mange år siden, men man skal helt sikkert nærlæse det man skriver under på.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-14 07:01

Citat
For mig ser det ud som en almindelig aftale man kunne oprette i enhver forretning? for mange år siden, men man skal helt sikkert nærlæse [Waaauw] det man skriver under på.

Disse lån bruges såmænd i dag og har været brugt i mange år, finansieringsselskaberne er ligeglade med hvad der bliver købt og solgt, bare de får deres penge............og gebyrer, Dan-Aktiv er en af dem der lever af store månedsgebyrer, og renten er lav, derfor ikke nogen mærkbar skattefordel i lånene..............vil man have skattefordele af den type lån er det sgu næsten bedre at låne i sin bank hvor gebyrerne er små.

Den gamle form for afbetalingskontakt hvor sælger er ejer indtil sidste krone er betalt eksisterer næsten ikke mere, diverse butikker gider ikke rode med dårlige betalere, og heller ikke med folk der smadrer tingene for at komme ud af en afbetalingskontrakt, derfor bliver finansieringen overladt til andre og ejerforholdet har udelukkende den der låner pengene.

Det er muligt at bilsælgeren i dette tilælde har en særaftale med Dan-Aktiv om ejerforholdet, men i givet fald skal man gå begge på klingen for at have det hele på plads.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-02-14 18:30

En god gammel tommelfingerregel er altid at spørge sin bank først. Siger de nej er der sikkert en god grund til det. I det nævnte tilfælde skal man være opmærksom på ejer/brugerforholdet. Selvsagt skal kreditor sikre sig, men en for sen eller evt. manglende betaling kan medføre, at kreditor snupper bilen - og der bliver næppe tilbagebetalt noget, så det kan blive dyrt i den sidste ende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:34

Citat
medføre, at kreditor snupper bilen - og der bliver næppe tilbagebetalt noget, så det kan blive dyrt i den sidste ende.

Hvad blev der egenligt af? at spare op til sine ´brudesko´ ? skiver man under - så er man vist på dén hvis du mangler et afdrag / veksel??? alt tabt, eller er det.
Men et SKIDE godt tilbud for dém der ikke står med mange penge på lommen og gerne vil ud og ræse i bil = de glemmer bare så mange andre ting der OGSÅ koster penge...
Benzin/olie/parkering/FORSIKRING/ et par nye dæk OG listen er uendelig lang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:35

Benzin/olie/parkering/FORSIKRING/ et par nye dæk OG listen er uendelig________________ lang.
Skulle det have været vist som...

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-03-14 18:56

Det er jo lige præcis det nogle af den slags firmaer lever højt på. Glipper et afdrag snupper de bilen, og inden længe er den solgt igen-igen-igen. Jeg kender ikke det pågældende firma og kan derfor ikke udtale mig om hvorvidt de gør det ene eller andet, men jeg har dog set og oplevet nogle slemme krejlere i tidens løb.
Det er ikke alle der spekulerer i at kunne sove roligt om natten. For nogle er mammon det eneste der tæller. Så sminker man gerne nogle rustbunker og sælger til ukyndige. Jeg har en kammerat der i øjeblikket "kæmper" med en af slagsen. Han købte en "nysynet" bil der var behæftet med så mange og alvorlige fejl, at den var til fare for alt og alle. Det var "kun" 20 mdr. siden den sidst var betinget godkendt. Nysynet ? Næh, og fejlene var heller ikke udbedrede.. Det var "bagateller" mener sælger.