/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
adgangscode win 8,1
Fra : kivi
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 23-02-14 09:38

jeg har forgæves prøvet at deactivere adgangscoden på min kones pc win 8,1 ,jeg har gjort som flere har beskrevet men den vil ikke , jeg har gjort det samme på to andre og der virker det
så hvorfor er der en forklaring så modtages den gerne

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-14 10:17

Har du prøvet dette?

Sådan fjernes en eksisterende adgangskode fra en lokal konto
Hvis du bruger en lokal konto med en adgangskode, kan du slette adgangskoden for at logge på uden en, men vi anbefaler det ikke.

1.Stryg ind fra højre kant af skærmbilledet, og tryk derefter på Søg.
Hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmbilledet, flytte musemarkøren ned og derefter klikke på Søg.

2.Indtast log på, og tryk eller klik derefter på Indstillinger for logon.

3.Tryk eller klik på Skift under adgangskode.

4.Bekræft den aktuelle adgangskode til din lokale konto.

5.Lad felterne Ny adgangskode, Angiv adgangskode igen og Adgangskodetip være tomme, tryk eller klik på Næste, og tryk eller klik derefter på Udfør.

Nu kan du (og alle andre) logge på din lokale konto og bruge din pc uden en adgangskode.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/disable-remove-password
-----

Ellers er det der denne måde (som du nok os har prøvet)

Tast Windows-tast + R
så åbner Kør-menuen
skriv netplwiz (og tryk Enter)

Nu er du inde i menupunktet brugerkonti.

Er der et flueben i boksen "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren" så fjern det.

Tast OK, nu vil du blive bedt om at taste din kode ind for sidste gang.

Ved næste genstart slipper du for at logge ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-14 09:21

Husk man SKAL være Administrator (Superbruger) for at kunne ændre opsætning af Konti og Password's.

Hvis det virker på andre maskiner, men ikke din kones? Så er det nok fordi hendes brugerkonto ikke er opsat til at have administrator rettigheder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-02-14 10:16

Problemet er nok at på din kone's maskine bruger I ikke lokal konto, men Microsoft Live Login, og denne kan ikke være uden kodeord.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-14 12:33

Citat
Microsoft Live Login, og denne kan ikke være uden kodeord.
jo bestemt kan Live login logge ind uden at skrive kodeord, det gør jeg hver dag på min bærbare og Live login er administrator, på min stationære er Live login ikke administrator men den kan også sættes til at starte direkte på skrivebordet uden at skrive kode

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-02-14 16:20

Ja du gemmer password i Registry og har AutoLogon slået til, næste lige som at installere en Virus selv.

Citat
It’s all very easy to do. From the Start screen type "run". Click on Run and type "netplwiz". OK that and highlight your account. Uncheck "Users must enter a username and password to use this computer". Click Apply. Then enter your password twice. Click OK.

Eller på dansk start programmet "netplwiz", mærker den ønskede konto som skal AutoLogon, fjern mærkeringen i toppen, og tryk anvend, derefter skal det aktuelle kodeord indtastes 2 gange, og tryk så ok, og genstart maskine.

Hvad dette gør er at den automatisk udfylder Brugername og Kodeord ved opstart, og disse data henter den fra Registry og alle andre også kan hente dem !!

PS. husk at scanne dit Nem-ID nøgle kort ind og gem det som baggrunds billede, det gør jo livet meget nemmere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-14 16:27

Citat
Eller på dansk start programmet "netplwiz"

Det er den ene mulighed jeg skrev, og jeg tror kivi har prøvet den 1000 gange, det virker bare ikke!!!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-02-14 16:54

Sikkert fordi der er/har været installeret en ordenlidt sikkerheds program som via Security Policies, har deaktiveret muligheden.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-02-14 21:03

1. beklager min stavning.

http://support.microsoft.com/kb/324737
Citat
This registry change does not work if the Logon Banner value is defined on the server either by a Group Policy object (GPO) or by a local policy. When the policy is changed so that it does not affect the server, the autologon feature works as expected.
When Exchange Active Sync (EAS) password restrictions are active, the autologon feature does not work. This behavior is by design. This behavior is caused by a change in Windows 8.1 and does not affect Windows 8 or earlier versions. To work around this behavior in Windows 8.1 and later versions, remove the EAS policies in Control Panel.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-02-14 07:56

tak alle sammen nu vil prøve alle råd og så håbe på det bedste

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-14 08:16

JegErHer -> Det er næppe et spørgmål om sikkerhed, men om 'bekvæmmelighed'

..ellers ville der slet ingen argumenter være for autologon

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-14 08:19

Ps. På en maskine som allerede ER logget ind vil det også være muligt at læse brugernavn og password. Autologon eller ej. Sådan er 'skidtet' nu engang implementeret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-02-14 10:14

Kivi -> hvis der er Group Policies, så kan de slettes, men lidt teknisk og gør man noget forkert kan det krave Restore eller Geninstallation.

1. I Registry skal nedenstående slettes
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GroupPolicy
2. Led efter Group Policies Filer *.pol
C:\>dir *.pol /s/b/a
C:\ProgramData\ntuser.pol
C:\Users\All Users\ntuser.pol
C:\Windows\System32\GroupPolicy\Machine\Registry.pol

Disse kan normalt bare slettes, men bedre er at bytte dem ud med nogen fra en maskine hvor AutoLogon virker.

3. Sæt AutoLogon og genstart

MOLOKYLE -> ved det, også grundet til at finde de steder/grundet til at AutoLogon ikke "virker" (er deaktiveret), mener stadig det er mest ansvarligt at fortælle hvilke sikkerheds problemer dette giver.

Citat
På en maskine som allerede ER logget ind vil det også være muligt at læse brugernavn og password. Autologon eller ej. Sådan er 'skidtet' nu engang implementeret

Ikke bare det, opstart på et WinPE eller Windows Installations medie, og en standard Registry forespørgelser og du har adgang til disse informationer. Ikke at et Medie er nødvendig, for man tænder jo bare maskine og AutoLogon giver dig automatisk adgang.

Men la os bare sig med AutoLogon fjerner man et lokalt sikkerheds lag, og hvis man ikke bruger Microsoft Live Account så ville det være mere fornuftig at ikke ha et kodeord (altså Blankt), for med AutoLogon kan man nemt glemme det kodeord som er sat, og hvis en opdatering eller andet så deaktivere AutoLogon, ja så skal man jo selv indtaste kodeord og kan man til det tid ikke huske kodeordet ja, så har man mistet adgangen.

Så Husk at laver en Kodeords Reset disk (Glemt Kodeord disk) , (beklager ved ikke hvad den hedder på Danske, da jeg aldrig bruger Dansk OS/Windows).

PS.
AutoLogon bruges på Kiosk maskiner og under Automatisk Installations Boots (altså hvor programmer kraver genstart før næste program kan installeres.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-14 12:13

JegErHer -> Vi taler 'samme' sprog
Citat
..det er mest ansvarligt at fortælle hvilke sikkerheds problemer dette giver.

</SUPPORTER>

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-02-14 16:39

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-14 17:45

velbekomme