/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kælder loft reparation
Fra : L1977
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 22-02-14 12:21

Hej

Jeg har et loft i min kældergang som jeg skal have gjort noget ved.

Her er et par billeder.
http://s29.postimg.org/spm25himv/foto_2.jpg
http://s10.postimg.org/ky61by7ah/foto_2.jpg

Pudset på loftet sidder løst, og har en del revner (1. billede)
Og laget under er heller ikke 100% fast, dog virker det ikke til at falde ned.

Jeg vil gerne have et fornuftigt loft, dog er det kældergangen og der går en del rør, så det er ikke nødvendigvis perfektion jeg leder efter.

Ideen var at pudse det op igen, men jeg er i tvivl om hvodan det gøres, og opnået et ordentligt resultat som ikke udvikler sig til at falde ned igen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-14 16:23

På billede 2 kan man se det er beton, der er pudset med mørtelpuds.
Man kan hugge alt puds med med bagsiden af en murerhammer. Derefter male med betonklæb. Og så pudse igen med mørtelpuds(En del cement 9 dele mørtel.
Alternativ skrue gipsplader mod loftet.
Eller lave nedhængt loft.
VH Palle

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-02-14 16:37

pallebhansens forslag lyder fornuftigt. Du skal bare sørge for, at betonen er fast og støvfri og FUGTIG, når du trækker pudsen på.
En anden metode, som er groft snyd, men giver et tillidsvækkende resultat er at gå i Harald Nyborg og købe dels en bøtte LETspartel (under en hundredmand) og købe eller låne en bredspartel, sådan en fyr, der er 30-45 cm bred, fjerne det løse, støvsuge, fugte og så trække spartelmasse på. Den bliver hængende, selv i halve cm. lagtykkelse, hvor mørtlen har en grim vane med at falde ned i hovedet på den utrænede. Letspartlen tager et døgns tid eller mere om at tørre, men så kan du finspartle eller slibe og få et nydeligt resultat. Den tager imod både lofthvidt og plasticmaling, men da murværk helst skal kunne ånde, vil jeg foreslå lofthvidt.
vh
pbp

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-02-14 23:35

pallebhansen nej han kan da ej .
bank alt af og rens grundigt derefter smøre du tyndt fliselim ud ,træk
et tyndt lag sand og cement 3 dele sand og en dele cement .
Lad det tørre ud og puds så med bakkemørtel 1 til 10 ..
Fliselimen må ikke blive tør ..