/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Kan man skrive en inbydelse?
Fra : akle
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 21-02-14 14:48

Hej kandu brugere.
Jeg skal lave en inbydelse til fest. Foreløbigt er den skrevet i programmet Open Office, og der er indsat tre billeder for neden.
Problemet er at teksten rykker hver gang jeg indsætter billeder og nu vil jeg gerne pynte resten af inbydelsen rundt om teksten.
Mit spørgsmål; kan sådan en tekst skrives eller indsættes i PSP ?( jeg har version 8), for dermed at kunne pynte med al slag små billeder i kanterne, uden at det går ud over tekstens placering?.

Det er længe siden jeg har arbejde med PSP, så jeg husker ikke ret meget af hvordan man gør det, derfor; sætter pris på udførlig vejledning.

Mener at huske, man kan indsætte bileder lige hvor man ønsker det.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så venligst henvis mig til et program hvor man kan. Evnt. hvor man kan benytte "træk og slip" princippet :)

På forhådn tak!

Mvh Akle

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 21-02-14 15:50

Når du har sat billede ind i Open Office, så prøv at højreklikke på billede og kig efter et
menu punkt der hedder Ombrydning, her kan du vælge Gennemgående ombrydning,
du kan os finde punktet i Menu linjen under Formater, nu burde du kunne sætte billede
hvor du har lyst, og så rette tekst til.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-14 16:01

Hvis jeg må komme med et forslag der virker i OpenOffice.org.
Jeg bruger selv LibreOffice som er ca. det samme i menuerne.

Indsæt billede, h.klik på billedet vælg anker, vælg til side.
Du kan ny flytte billedet rund overalt på siden.
Det næste du skal vælge er hvordan teksten skal opføre sig i forhold til billedet, h.klik på billedet og vælg ombrydning derkan du vælge f.eks. i baggrunden så flytter teksten sig ikke og du kan flytte billedet rundt og placere det hvor du vil

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-14 16:28

I PSP laver du en ny side på 210X297mm(A4)
klikker på ikonet A, klik så på arket du lige lavede,
så åbner der en tekst-boks, her kan du kopiere din tekst ind,
når du har gjort det, klik så Apply, nu er teksten på arket,
og du kan vende og dreje den, sætte den hvor du vil, eller gøre den større/mindre

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 04-03-14 20:51

Tak for svaret Klaudi.
Jeg brugte dit første svar, men satte virkelig pris på dit svar vedr. PSP.
Tak for hjælpen!
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-14 21:25

velbekomme