/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fryserdelen virker Gram KF350
Fra : Fransen
Vist : 311 gange
20 point
Dato : 20-02-14 14:34

Hej
Jeh har et ca. 8 år gammelt Gram køle-fryseskab, hvor fryserdelen ikke længere fryser. Det startede for en par måneder siden, at temperaturen faldt, men når jeg så satte den til lynindfrys i 24 timer så kørte det hele fint i nogle uger. Men nu kan den slet ikke fryse mere, køleskabsdelen kører upåklageligt. Har den to kompressorer? Hvad kan jeg gøre for selv at fejlfinde?

Mvh. Fransen

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-02-14 15:38

ny termostat, så kører det for dig

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-02-14 15:44
Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-02-14 16:35

Citat
Det startede for en par måneder siden, at temperaturen faldt

Det var jo da fint nok - det skulle jo da også gerne...

Kommentar
Fra : Fransen

Dato : 20-02-14 16:59

Nå ja - den faldt op, og ikke ned.

Jeg kan ikke lige finde en termostat til min model på nettoparts. Er den svær at skifte?

Kommentar
Fra : Fransen

Dato : 20-02-14 17:35

Nu har jeg fundet en termostat til min model - til den latterlige sum af 1299.- kr

Er den mon svær at skifte?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-14 17:46

Hvis køl virker og frys ikke virker tyder det på at der er 2 kompressorer,
så enten skal der en ny termostat, som der er nævnt, eller en ny kompressor,
mon ikke det er tid til et nyt køl/frys, der sikkert os er mere energivenligt!

En termostat til 1299,- lyder dyrt, jeg fik en til mit kølskab for 250,-

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-02-14 20:07

prøv billig vvs.dk

Kommentar
Fra : Fransen

Dato : 14-03-14 14:19

Den har kun en kompressor. Når jeg aktiverer 'lynindfrysning' kan den køle ned til -28, men så går den ikke igang igen, når temperaturen stiger. Så det er nok termostaten. Er der nogen der ved,om det er svært at skifte såden en?