/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Canon 5000 F
Fra : js2706
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 16-02-14 22:19

Jeg har en scanner stående endnu - selvom Canon gerne vil have, at jeg skrotter den. Den virkede fint, så længe jeg havde XP - altså fejler den ikke noget. Men da jeg nødvendigvis måtte udskifte computer og fik Windows 7, kunne scanneren ikke bruges mere. Canon laver ikke driver til denne model i Windows 7. Nu har nogen fortalt mig, at der findes en "alternativ" løsning på dette problem. Er der nogen her, der ved noget om dette? Det generer mig meget at skulle skrotte ting, som ikke fejler noget, bare fordi en producent praktiserer denne smid-væk salgspolitik! Uanstændigt efter min mening - det kan ikke være særlig bekosteligt at lave en driver! Man forælder helst bevidst produkterne for at tvinge forbrugerne til at købe nyt!

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-02-14 22:43

Citat
Nu har nogen fortalt mig, at der findes en "alternativ" løsning på dette problem. Er der nogen her, der ved noget om dette?

Ja der er en løsning på problemet og er beskrevet i disse link

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-xp-mode
http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/241-windows-7-virtual-windows-xp-mode

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-02-14 22:59

Det afhænger af hvilken udgave af Windows 7 du har.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-02-14 23:00

Hvis du kan finde en Vista driver kan den måske bruges.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 17-02-14 09:42

Jeg har Home Premium, og så kan denne løsning vist ikke bruges.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 11:14

Prøv med en Vista driver - eller prøv én fra nyere model
Har selv en Brother multi maskine med samme problem!! der fandt jeg en ´alternativ´ driver til, den har så bare ikke alle funktioner med, men den virker.
Du kan også prøve et af de mange gratis scanner programmer der findes på nettet.
Kan du scanne? gennem Words = indsæt billede fra scanner.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-02-14 11:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 11:21

Kom til at tænke på dette:
http://www.reactos.org/
Kan køre på din pc eller fra en cd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 11:28
Annuller spørgsmålet
Fra : js2706

Dato : 27-02-14 00:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål