/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
optimering
Fra : kivi
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 16-02-14 09:01

er der et virkelig godt program som kan rydde op og optimere en efterhånden lidt sløv bærbar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-14 09:21

Det bedste er nok en ny installation af hele systemet, men det er jo lidt voldsomt!

Du kan prøve med Wise Care 365 Pro, som er GRATIS i dag på Giveawayoftheday
det skulle være ok, har ikke selv prøvet det!

http://www.giveawayoftheday.com/wise-care-365-pro-2-94/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-14 09:33
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-14 09:35
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-14 10:44

CCleaner : http://www.piriform.com/ccleaner/download

Wise Care 385 : ..er nævnt.

Advanced SystemCare 7 : http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Sidstnævnte klarer det meste uden indblanding og er derfor måske bedst til 'newbies'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-14 15:05

Jeg har hentet Wice Care 365 Pro fra Giveawayoftheday, samtidig med dette program fik jeg nogle andre programmer (uden mulighed for at sige nej) og da jeg så ville bruge programmet blev jeg sendt videre til en side hvor man skal betale for at registrere programmet inden det vil rense computeren, så jeg har indledt et detektivarbejde for at finde alle de programmer der er hentet uden min viden.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-14 15:37

Nu har jeg lige hentet og installeret Wise Care 365 Pro,
og jeg har IKKE fået installeret andre programmer og det er registreret!

Har lige kørt en register rens, virker fint!

Så det må være en af de velkendte fejl 40, kig efter hvad der klikkes på!!!

klik på Download Wise Care 365 Pro 2.94 now for at hente programmet.

Download link her: http://www.giveawayoftheday.com/download/?id=49855

Pak ud og kør setup.exe følg anvisninger...

Så nemt er det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-14 15:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-14 16:56

Klaudi -> Korrekt !

..men nu ved jeg fra tidligere at bjarnebr ikke er så god til engelsk ...ifølge eget udsagn.
Citat
Det må du undskylde jeg må have overset denne mulighed, måske fordi jeg ikke er god til engelsk.

http://www.kandu.dk/Spg170139.aspx#1947443

Såehhh...?

Men stadig omkring Advanced SystemCare 7 Free:
Citat
..one-click approach to protect, repair, clean, and optimize your PC.

Så det er 'nemt' at gå til.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-02-14 20:18

Jeg har fået det til at virke nu.
Min fejl var at jeg ikke læste siden godt nok igennem og derfor kikkede jeg mig rundt på Giveavaytoday inden jeg fandt det sted hvor man kan downloade programmet, og jeg må have kommet til at downloade noget, for efter at have afinstalleret diverse programmer og derefter installeret Wise Care 365 pro, virker det som det skal.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 16-02-14 21:50

Først lav almindelig pchygiejne, derefter opretter du et nyt ikon på skriveord og kalder det skrivebord1, og flyt så alle skrivebordsikoner over i skrivebord1`s mappe.

Ganske enkelt og virkelig effektiv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 01:13

Citat
opretter du et nyt ikon på skriveord og kalder det skrivebord1, og flyt så alle skrivebordsikoner over i skrivebord1`s mappe.

Ganske enkelt og virkelig effektiv.

Det rydder ikke meget op på selve pc´n, samt man risikere at de genveje der så kommer i en ny mappe ikke virker efter flytning - men ellers er meningen da god nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-02-14 09:06

Et lille sidespring: Jeg har aldrig fattet den med skrivebordsgenveje. Hvad skal de dér? Når først man har startet et program eller åbnet sin browser er de jo ikke længere umiddelbart tilgængelige.

Mine genveje ligger på proceslinjen. Så kan de nås med et enkelt klik. Uanset hvor mange åbne vinduer der ellers vises/fylder på skærmen. Hvis man samtidig skjuler proceslinjen automatisk, så får man mere skærmplads at boltre sig på!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-14 09:24

Nu er Wise Care 365 Pro ikke gratis mere, men du kan jo prøve med Wise Care 365 Free
http://download.cnet.com/Wise-Care-365-Free/3000-18512_4-75744630.html?part=dl-&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 12:03

Citat
skrivebordsgenveje. Hvad skal de dér?

Oldgammel ting, der hedder ´vaner´ og ikke lige sådan at ændre på.
Selv hader jeg ikonerne, men vil heller ikke have dem andre steder, jeg vil heller ikke bruge programmet Fences, som ellers er særdeles godt til dem der vil samle genveje i grupper eller lignende.
Jeg venter på en metode som passer lige netop til mig.
Og fences kan hentes her:
http://www.stardock.com/products/fences/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 12:09

Citat
som kan rydde op og optimere en efterhånden lidt sløv bærbar

Du kan sætte den originale cd/dvd i dit drev og gennem kommandopromt indtaste sfc/scannow
med eller uden mellemrum efter sfc/ - begge virker hos og lad være med at afbryde undervejs.
Det bringer maskinen tilbage til indstalleringen af systemet - MEN det sletter alle opdateringer du har samlet sammen indtil dags dato - men stadig hurtige end lave en ny install, da du beholder alle programmer og filer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-02-14 12:17

NB; hvis man ellers havde brugt et system backup program, som så mange ellers gør, så kunne man bare rulle systemet tilbage, selv har jeg fra første install og når der er nye installeringer der er værd at gemme på, det kan godt fylde en del, men er absolut pladsen/ og besværet værd, da det ikke tager mange minutter om at gendanne systemet igen.
Kan anbefale dette - husk at lav en boot cd/ usb:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-02-14 07:48

tak alle sammen nu har jeg fået noget at arbejde med men jeg er ikke sikker på at jeg går i gang da det det er noget af en krakiller som har spurgt

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-02-14 07:49

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-14 08:26

velbekomme