/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP - Sikkerhedscenter
Fra : ingelein
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 15-02-14 13:59

Sikkerhedscentret fortæller mig at min antivirus enten er forældet eller slået fra.
Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal slå den til.
Jeg kører med Microsoft Security Essentials - fuldt opgraderet.
Mærkværdigvis står der også samme sted at Windows ikke genkender alle Antivirusprogrammer. Højst besynderligt at de ikke genkender deres eget program.
Er der andre, som bruger det?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-02-14 14:59

Ingelein. Har du kørt en skanning?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 15:05

Hej - Ja,
207 fejl (cookies?) er fjernet og 1 Trussel fjernet.
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-02-14 15:08

Var det Microsoft Security Essentials som fandt dem?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-02-14 16:15

Smid den ud og installer Avast Antivirus i stedet - jeg har ikke meget fidus til Security Essentials, den svigter alt for mange gange synes jeg...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 16:25

Hej
Nej jeg havde før den kørt Superantispyware. Jeg har ikke haft nogen problemer med MS Security. Har tidligere kørt AVAST og AVG (Bare rolig: ikke samtidig)
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-02-14 16:29

En god regel er ikke at have flere antivirusprogrammer installeret samtidig. Jeg har oplevet det samme med Microsoft Security Essentials og problemet forsvandt efter en skanning af computeren med programmet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-02-14 16:40

Citat
Har tidligere kørt AVAST

Hvorfor stoppede du så med det? Manglede du udfordringer?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 16:45

Prøv dette ingelein:

http://www.zonealarm.com/security/es/free-antivirus-plus-firewall-install-steps.htm

..som foreslået i din 'anden' tråd: http://www.kandu.dk/spg170263.aspx

Der finder du også en forklaring på hvorfor, hvordan og hvorledes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 17:39

Du har måske ladet nogle oprydnings programmer fjerne for meget, hent en ny Microsoft Security Essentials og afinstaller den gamle, genstart computeren og installer den nye du hentede før:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/security-essentials-download
eller hvis du ønsker det så kan du benytte lejligheden til at skifte til en anden antivirus

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-14 17:46

Hej o.v.n.
Tak - og det er allerede sket tidligere som du beskriver.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 18:45

Jeg er bange for at o.v.n. ikke læser andre indlæg end spørgerens ..og sine egne.
Det er et rent gæt ..indrømmer jeg, men nej:
Citat
..en anden svarer her i tråden er vist lidt overgearet for tiden

Hvis det er undertegnede du hentyder til? Så... passer det næppe:
Jeg er ALTID overgearet!

ingelein-> Der skér altså ikke noget fordækt ved at prøve:

http://www.zonealarm.com/security/es/free-antivirus-plus-firewall-install-steps.htm

Det kan nemt fjernes igen, hvis det viser sig du ikke er tilfreds med det!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 18-02-14 15:00

Jeg har prøvet det samme som spørger----med YOU SEE F-secure.-
Pludselig kom den med besked på at jeg ingen antivirus havde--hvilket jeg naturligvis har.Købt i abonnement af YOU SEE. Besked : du er ikke beskyttet!!??

Jeg kører stadig med gode gamle XP.

Jeg har spekuleret på om nogen manipulerer med XP for at få os til at skifte.

Og kører stadig med F-Secura fra You See mod betaling- endnu ikke oplevet virus m.v.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-14 14:49

Med Avast! installeret er dette 'problem' vel løst?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-03-14 15:49

Tak for svaret molokyle.