/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG opdatering
Fra : Troldepige
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 15-02-14 11:03

Da jeg satte mig ved pc'en nu i formiddag poppede det op, at der var en opdatering af AVG.

Jeg undrede mig lidt, for jeg mener jo, at den er sat til, at opdatere automatisk.

Jeg valgte så, at klikke "ja" til opdateringen.

Så popper den der boks op, som spørger, om jeg vil tillade ændring på min pc, i den stod der:

Programnavn: AVG Installer Application
Godkendt udgiver: AVG Technologies CZ, s.r.o.
Filoprindelse: Harddisk på denne computer

Jeg undrede mig lidt over "CZ, s.r.o." og klikkede nej til den.

Den vil jo komme igen, og derfor spørger jeg nu jer, om den er ok, eller om den er helt gal.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-14 11:13

Den er OK AVG er et tjekkisk firma og CZ er nationalitets mærket for Tjekkiet, at der kommer en popop skyldes sikkert at der tale om en opgradering af programmet ikke kun en opdatering af hvad programmet skal passe på for dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 11:17

Citat
Så popper den der boks op, som spørger, om jeg vil tillade ændring på min pc,
meget normalt når der installeres nye programmer og der er sikkert tale om en ny udgave af det gode gratis program AVG, min antivirus (Bitdefender) kommer også med den slags beskeder en gang imellem og beder bagefter om at få computeren genstartet

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-02-14 11:23

Mange tak.

Det var jo netop "CZ" (Tjekkoslovakiet), der foruroligede mig. Jeg havde ikke lige forestillet mig, at AVG var tjekkisk.

Citat
Den er OK AVG er et tjekkisk firma og CZ er nationalitets mærket for Tjekkiet

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 15-02-14 11:24

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 11:30

Citat
Tjekkoslovakiet
nej nej Tjekkiet det er for mange år siden du gik i skole
God computersikker weekend Tak for accept af mit bidrag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-14 12:39

Vi tror alt kommer fra USA.

Så vidt jeg husker,er een af de helt store sikkerheds prg. Russisk.

En anden Finsk. Jeg har dog ikke lige navnene,da jeg også bruger AVG. Har oplevet det samme som dig,flere gange. Klikker bare OK. Og det funker.

Men selvfølgeligt,skal man se sig for,inden man klikker.....som du også har gjort.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 13:38

Kaspersky er russisk
F-Secure er finsk hvis det er dem du mener
AVG og Avast er fra Tjekiet
Avira er tysk
Bulguard er engelsk
og så videre det er langt fra alt som kommer fra staterne
Citat
Men selvfølgeligt,skal man se sig for,inden man klikker.
ja hellere spørge en gang for meget end at lukke noget skidt ind

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-14 13:47

Det var netop Kaspersky og F-Secure,jeg mente.

Havde dem for år tilbage. Vistnok ret gode. Syntes bare,de sløvede min maskine,lige rigeligt.

M.