/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skoda octavia låst
Fra : edison
Vist : 2614 gange
500 point
Dato : 15-02-14 06:47

Hej med jer

Har et problem med en skoda Octavia 2.0 fr 2002, højer bagdør er låst, den kan ikke åbnes hverken udfra eller indefra, det virker som om det er centrallås motoren der star I låse position, og der er ingen lyd fra den motor..

er der nogen der har en ide om hvordan man åbner den dør,

håber på hjælp

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-02-14 07:51

Hej

Har måske fundet noget du kan bruge

http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/745816-doerlaas_skoda_octavia_99

hilsen return

Kommentar
Fra : edison

Dato : 15-02-14 08:12

Takker, men tror det er centrallås motoren der sider fast i låse stilling, derved er begge håndtag blokeret, centrallåsen burde udløses indefra, hvis altså ikke børne sikring er aktiveret men den kan man ikke komme til med lukket dør

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-02-14 08:58

Citat
tror det er centrallås motoren der sider fast i låse stilling

Sikkert det bedste råd. Gå til en reparatør...
Det er jo umuligt at diagnosticere noget man ikke har for sig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-14 13:03

Bare en strøtanke: Hvad sker der,hvis du afbryder strømmen ved batteriet,og prøver manuelt,med nøglen??

Selvfølgeligt får du så bøvl,med at kode radioen m.m. igen.

M.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 500 point
Dato : 15-02-14 14:13

Du skal ind i dørens indre og trække i låsemotorens trækstang, for at låse døren op.
Det betyder, at du må have sædehynden ud, så du kan få plads til at pille dørbeklædningen af.
Gå til arbejdet med tålmodighed, så er det ikke slemt.

Herefter skal du finde og fejlsøge låsemotorens 2 ledninger ind igennem dørstolpen og finde ud af hvor de er afbrudt.
Normalt er det i gummibælg mellem dør og dørstolpe, at én af dem er knækket.
Du skal være sikker på at du har fat i hver ende af ledningen, inde i døren og inde i bilen.
Ellers har du ikke mulighed for at trække en ledning igennem

Træk et stykke ny dobbeltledning (alm. 230V lampeledning) igennem, det bliver noget jask at forsøge at lave en reparationssamling i gummibælgen, det holder ikke.

Inden du samler det hele, skal du tjekke om du har polariseret ledningerne rigtigt, så bagdøren låser sammen med de andre døre, altså ikke kører modsat og i stedet åbner.

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 11-05-14 04:29

Tak for svaret Beestone.