/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Media Player
Fra : BL14
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 14-02-14 19:28

Jeh har nogle film som jeg afspille i Windows Media Player,men når jeg vil afspille dem kommer lyden godt nok frem, men billedet komme ikke frem, kun en node vises. Hvordan får jeg den til at afsplle mine film igen
mvh Troels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-14 20:13

Måske mangler du videocodecs, installer en hel gratis af forskellige codecs så kommer du ikke til at savne afspillings muligheder igen:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
under installation skal du huske at sætte Windows Mediaplayer som din foretrukne afspiller, ellers får du Media Player Classic til at afspille når du dobbeltklikker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-14 20:29

ENIG... indtil videre.

Hvad format er filen i? der findes trods alt et par enkelte formater som Windows ikke kan klare.
Ellers H_Klik på filen og vælg hvad der skal afspille dine film.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 15-02-14 09:52

Jeg har kunne afspille dem ( for ca en uge siden) i Windows Media Player Og det er mst. filer. Og når jeg spiller dem i K-Lite Codec Pack er kvaliteten ikke ret god: der er sket noget med min Windows Media Player for får hen var der ikke noget galt med at afspille den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 10:36

Mener du ikke .mts filer ???

Du har nok Mediaplayer 11. Den understøtter ikke mts formatet!

Citat
Unfortunately you cannot play MTS in Windows Media player 11. To know more information about the multimedia files that are supported by Windows media player 11 go through the link below.

http://support.microsoft.com/kb/316992

Prøv med 12'eren. Den understøtter .m2ts formatet.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/download-windows-media-player

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-14 10:55

Det ser ud som om du ikke har sat Windows Media player som standardafspiller da du installerede K-Lite og nu åbner dine .mst filer i Media Player Classic som er med i codecs pakken, kvaliteten burde være den samme uanset hvilken afspiller du benytter, prøv at højreklikke på en af filerne og vælg Åben med, der klikker du på Windows Media player.
Kan du nu se videoen og ikke kun lyden?
Citat
der er sket noget med min Windows Media Player
nej det er udelukket, det er enten filen som der er sket noget med eller der er rod i Windows registreringer så playeren ikke kan finde ud af hvad den skal afspille, det sidste burde kunne løses med en codecs pakke som K-Lite full

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 15-02-14 11:14

Ja det er .mts filer Jeg kan nu se dem men dårlig kvalitet når det er K-Lite Codec ,men i Windows Mediaplayer kan jeg ikke se dem heller ikke lyd mere og jeg har sat Windows Mediaplayer som standart

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 15-02-14 11:15

Det er bare lidt mærkligt for en uge siden kunne jag spille dem i god kvalitet Jeg hat ikke nogen ide hvad jeg har lavet

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 15-02-14 11:28

Citat
Jeg hat ikke nogen ide hvad jeg har lavet
Måske installeret et nyt program som har lavet rod i afspilninger?
Codecs er små programstumper som forskellige afspillere skal bruge for at tyde indholdet i en fil, Windows Media player skal også bruge codecs, nogle codecs er med i Windows og andre skal man installere før man kan afspille, codecs forringer ikke kvaliteten på afspillingen men gør det derimod muligt at vise en fil som hellers ikke kunne vises
Du har sikkert Windows 7 eller 8 tidligere kunne Windows Media player ikke afspille .mst filer uden ekstra codecs så playeren kan tyde indholdet, man kan næsten sige at payeren har bind for øjnene og codecs fjerner bindet så playeren kan se indholdet i dine filer.
Kan du ikke se videoen i Windows Media player nu hvor K-Lite er på computeren?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-14 12:22

Brug VLC player, så er du ude over de problemer!
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 15-02-14 12:34

Tak for svaret o.v.n..