/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem er en fattigrøv ???
Fra : molokyle
Vist : 1224 gange
200 point
Dato : 13-02-14 17:40

Jeg har været i årevis på bistand, været hjemløs i 6 år, arbejdet ..ind imellem og er nu på dadpenge ..så længe deét varer!

Jeg ejer selvsagt ikke det store, men har da til dagen og vejen. Bor i en andelslejlighed som jeg for 10 år siden har købt og betalt (..UD !)

Hundredetusindvis af mennesker har hus, bil, båd, sommerhus, fast arbejde ..og har haft det i mange år, men de skylder allesammen mere end en milion væk.

Jeg skylder NADA ..hverken skat, boliglån eller 'noget'.

Hvorfor tales der aldrig i pressen om DE RIGE ..fattige?
Hvorfor er det altid 'os andre' fattige arbejdsløse som er problemet?
Vi skal da for pokker ikke forsørge DE RIGE fattige ..oder?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-02-14 17:42

Hvem taler om at forsørge?

Jeg skylder også penge væk, som de fleste i Danmark der bor i ejerbolig, men jeg betaler mine afdrag, så jeg kan ikke se problemet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-02-14 17:45

ps.

Hvis ingen optog lån og satte penge i omløb, såp ville økonomien gå i stå og så har vi for alvor problemer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-14 17:52

En kendt politiker nævnte sidste år en fattig grænse, vist 13.000 kr om måneden?

Tjener/får du mindre end det er du en fattigrøv, ligesom mange af os andre...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-14 18:00

Du glemmer at afskrive,

min kone fortæller at hendes mor var hårdt arbejdende pedel på en skole på Mors,
hun opdagede en dag at hun betalte mere i skat end den største gårdejer i byen.

Så der er flere slags fattigrøve...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-14 18:05

Kortoververden -> I min optik er det forsørgelse af de velstillede 'fattige rige' ..med store privat lån, når 'vi andre' arbejdsløse bli'r sendt i tvangsabejde til løndumpningspris ...netop fordi 'de rige' fattige ikke har 'råd' til at betale en anstændig løn for det givne arbejde.

Citat
Hvis ingen optog lån og satte penge i omløb, såp ville økonomien gå i stå og så har vi for alvor problemer

Ja; jeg kan da også stifte gæld til tforbrug eller private iværksætter luftkasteller..sådan vi kan holde 'hjulene' igang og samtidig holde de arbejdsløse beskæftigede.
Hold da kæft for noget fordrukkent sludder!
</MOLOKYLE>
Ps. FAT POINTEN: Det er folk som dig der er de RIGTIGE fattige. Det er folk som dig statistikken pegen på ...når det kommer til 'landets kreditværdihed' ...ikke udgifter til overførselsindkomster.

Disse (førtids-/folkepension, dagpenge, kontanthjølp mm.)koster ca. 230 milliarder årligt. Den samleede gældsbyrde og deraf følgende renteudgift er langt større!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-14 18:21

Næeh.. hør nu; dét som undrer mig stort er f.eks. en bekendt med hus, 2 biler, motorcykel, båd og 2 udlandsrejser om året. Eget firma ..selvfølgelig med underskud, gæld i ALT ..også børnepenge og hustrubidrag, men med en månedlig indkomst efter skat på ca. 16.000 kr. ..kan kalde sig samfundsstøtte? Og uden blusel se ned på de 'nasserøve'. som må arbejde 20-25 timer om ugen for at modtage kontanthjælp, selvom de intet skylder nogen steder.

Hvem sagde fattig?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-14 18:55

LUXUS SPECTARIMUS (..frit fra latin; at se lyset !!!):
Bare du er forgældet nok? ..er du ikke færdig/fattig.
Bare se hvorledes Asger Aamund red en personlig konkurs, på ikke under 50 millioner kroner, af med Nordea bank som tovholder ..naturligvis. Heldig vis fik 'fallenten' lidt lommepenge i forbindelse med TV-udsendelserne: Asger og de arbejdsløse !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-14 19:20

Hvis du skylder banken 100.000, og ikke kan betale, har DU et problem, men hvis der kommer tre ekstra nuller på gælden, har BANKEN et problem, som den selvf tørrer af på samfundet/kunderne, så vi alle kan betale Karl Smarts gæld, mens banken forsørger ham!

Men bortset fra det, og tilsvarende mærkelige situationer, så er man rig når man bruger mindre end man tjener, fattig når man bruger mere end man tjener, begge dele efter skat, selvf!

Mange rige er rigtig dygtige til at pive og jamre, om de så hedder fattig-carina eller Aamund, der ovenikøbet prædiker for os andre

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-14 19:42

Igen kan jeg (meget mod min vilje) følge dig langt hen ad vejen,molokyle.

De "rigtig smarte",kan tilsyneladende leve fedt,af deres gæld og nærmest kriminelle handlinger.

Hvis jeg keder mig (sker ikke ret tit) har jeg stor fornøjelse af disse to:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=skattelister
http://www.proff.dk/
.....og man undres.

Citat
hun opdagede en dag at hun betalte mere i skat end den største gårdejer i byen.

Da jeg var anden års murerlærling,i 1963,betalte jeg mere i personlig skat,end den næststørste gårdejer i kommunen. Men såvidt jeg husker,fik jeg også noget med 75,- pr. uge.
Det skal så siges,at mester stak mig en hundred lap,ind imellem med ordene: Det har jo gået godt,de sidste dage. Så kunne der jo blive til en single plade med Gustav Winckler.

Igen en igen en cadeau,til molokyle: Carsten Valentin Jørgensen,er en fantastisk sanger og lyriker. Desværre langt mellem snapsene.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-14 19:49

Citat
Igen en igen en

Jeg sta...sta...stammer lidt her. Skyldes at min Internet Explorer,hopper op og ned,når jeg når til det nederste del af skrivefeltet. Så det bliver en slags blindeskrift.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-14 19:49

Citat
Jeg har været i årevis på bistand, været hjemløs i 6 år, arbejdet ..ind imellem og er nu på dadpenge ..så længe deét varer!
Er der ikke noget fornuftigt du kan tage dig til..?
Det kunne f.eks. være at få et job. Fortæl mig nu ikke, at der ingen job er - det er da - og der er mange...!!! F.eks morgenaviser, start med dem. Og når du er kommet ind på arbejdsmarkedet kan du arbejde dig videre op derfra.

Dem, du kalder "de rige" de har skabt et eller andet samfunds gavnligt - og andre igen har sørget for at få en uddannelse, f.eks. en god håndværkeruddannelse (den er guld værd)

Idag gider mange ikke at tage en uddannelse. Nej, det er meget lettere at lade stå til, for derefter at råbe op om, at det er samfundet skyld. Gud det ej samfundet skyld - det er din egen skyld.

Alt for mange unge gider ikke at tage ansvar om deres eget liv. Hvorfor fanden skulle de også det, det gør samfundet jo.
Det skal være slut med den krævementalitet og offerrolle. Gør din pligt - og så kan du kræve din ret. Idag hedder det jo, kræv, kræv, kræv og atter kræv, spil offer om nødvendigt.

Det glæder mig oprigtigt, at bistandsklienterne skal yde lidt for den bistand de modtager.

Mvh.
Tommy.
Sikkert et dumt svin i manges øjne.
Meeeen, det lever jeg med.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-02-14 20:39

Denne gang er jeg uenig med dig:
Citat
Det kunne f.eks. være at få et job. Fortæl mig nu ikke, at der ingen job er

Det er relativt nemt at skifte fra ét job til et andet.
Har man været ledig i tre måneder, bliver det svært.
Har man været ledig i seks måneder, kræver det næsten at man kender nogen, der kan skaffe én ind.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-14 21:22

Jeg orker ikke,at sætte mig ind i detaljer,(og har nok heller ikke hovedet til det) som vagnr..respekt.
Men overfladisk set,gi`r jeg da både Tommy og Molo ret,set fra hver deres synspunkt.

Jeg er nemlig multi-politisk. (Tror jeg nok).

Jeg er ikke det mindste i tvivl om,at vores samfunds husholdning,skabes af private initiativtagere.

Modsat er jeg træt af,at bl.a. ejendomsspekulanter,kan (over) belåne store bolig komplekser med mill. af kroner,med skyhøje lejeudgifter for beboerne til følge. Moderniseringer,hedder det vist. Lade skittet gå konkurs/tvangsaktion,og derefter leve det søde liv i London,med Jaguar og Kaviar.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-14 21:28

Det er ingen skam at være fattig, men det er røvkedeligt.

stod der på den lokale SID afd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-02-14 22:35
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-14 00:49

At Du har betalt andelslejligheden ud betyder jo kun at andelen er betalt, altså de 100.000-300.000 som de typisk koster, der er stadig månedlige bidrag, men de kan jo være så lave at man kan klare dem selv på kontanthjælp eller folkepension.
Jeg har en tussegammel tante der har det rimeligt godt i en andelslejlighed selv som enke, beboerne havde også sparet så meget op at en tiltrængt renovering fornyligt ikke kom til at koste meget i lejestigninger.
Indvendig er der ikke sket meget siden 1965, men det må den næste beboer finde ud af, køkkenet er antikt, men det er tørt og pinligt rent.

Jeg føler mig også rig selv om jeg er ret syg og på kh, meget billig lejlighed, en gæld som er totalt væk om et år, ingen laster som tobak eller alkohol, går på pension om få år og har et par gode pensionsopsparinger som kommunen ikke kan tvinge mig til at hæve.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 09:17

LuffeA -> Ja, jeg kan leve for mine dagpenge og klarer lige nøjagtigt skærerne, hvis jeg skulle være så uheldig at havne på kontanthjælp (..igen!).

Jeg lånte de knap 40.000 kr. som andelen kostede for 10 år siden. Jeg betalte gælden af over næsten 3 år (knap 1.000 kr. pr. måned i afdrag og renter). Det er en lille etværelses andel med alkove, bad og køkken på 38 kvm. Desuden er der en lille altan med udsigt over en park
Nu er den så 415.000 kr. værd UDEN jeg har rørt en finger. Altså har jeg tjent 200 kr. om dagen ved at sove i min egen seng.

Supersund andelsforening med økonomien helt i top. Vi har endda i mellemtiden fået lagt nyt tag med isolering, samt fået lavet en total facede renovering ...uden det har medført huslejestigninger, da opsparing og omlægning af lån i ejemdommen har betalt hele 'gildet'.

Huslejen er godt nok voldsom... HOLD FAST: 1750 kr. pr. måned netto. Brutto (dvs. med varme, internet, antennebidrag, fælles vaskeri) 2.300 kr månedligt. Alt i alt (licens, el, og luksus som avis i week-end'en osv.) ca. 3.000 kr pr. mdr.

Jeg er ikke fattig, men udråbes som en belastning for samfundet, selvom jeg arbejder for mine dagpenge.

De RIGE FATTIGE koster kassen i forhold til en som jeg, men de har jo ARBEJDE (..altså et de får løn for), så dem pukker man ikke på.

Her er en artikel om bare EEN af de udgifter de belaster samfundet med:

http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/familieliv/ECE2208451/fraskilte-faedre-skylder-deres-ekskoner-milliarder/

Man må sige at de sidder i en situation de selv har skabt ...set i forhold til de mange som uforskyldt har mistet deres job under KRISEN. Det er endda pebbernødder hvis man kikker på, hvad denne gruppe ellers skylder penge i: Hus, skat, moms, lån til privatforbrug (TV, BIL, BÅD, SOMMERHUS osv.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-14 09:29

Citat
Da jeg var anden års murerlærling,i 1963,betalte jeg mere i personlig skat,end den næststørste gårdejer i kommunen. Men såvidt jeg husker,fik jeg også noget med 75,- pr. uge.

Som 1. års lærling i en butik i 1970 fik jeg 500 kr til jul ......... min månedsløn var 560 kr

Men det var også fra direktørens helt egen lomme, i dag ville begge parter blive hentet af SKAT med gorillaer kl. 05:30 om morgenen hvis der bare var en smule papir på gaven som de kunne opdage

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 09:40

Kaptajn-Tommy ->
Citat
Er der ikke noget fornuftigt du kan tage dig til..?

Bedøm om dette er 'fornuftigt'.

Medens jeg har været på dagpenge har jeg først i nogle måneder arbejdet som genbrugsvejleder på en genbrugsstation (mandag .. søndag, 9.00 - 18.30) hver anden uge. Derefter har jeg været biblioteks medhjælper, hvor jeg scannede 500 kg bøger dagligt og satte dem på plads (mandag .. fredag, 8.00 - 15.30). Nu laver jeg socialt arbejde; går til hånde på et værested og tager ud og hjælper ældre med IT (undervisning, installation og fejlfinding).

SELVFØLGELIG... skal jeg ikke have løn ..for jeg er jo arbejdsløs!
Mine nuværende og tidligere 'kolleger' i nævnte 'jobs' får i snit 30.000 kr pr. mdr. før skat, men de har jo også arbejde at passe!
Jep, det lyder da meget 'fornuftigt' !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 09:45

Det interessante ved ovenstående stykke livshistorie gennem det sidste 1½ år er, at ca. 80% af alle de 'kolleger' jeg talte med skyldte formuer væk. Men de mente alle at de ydede mere til samfundet end jeg. Jeg var jo som arbejdsløs en decideret udgift. Hvor de så ellers har fået den idé fra?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 09:56

Det lader til at den 'arbejdende' del af befolkning er blevet totalt, helt og aldeles socialt dysfunktionel. Ude af stand til at se ud over egen næsetip, med en fuldstændig forskruet forestilling om, hvad det vil sige at være arbejdsløs i dagens Danmark. At de selv 'koster' samfundet formuer er over deres fatteevne. Al den skat de betaler, mener de går til de arbejdsløse og synes dermed, at de betaler alt for meget til fælleskassen. De glemmer af over 80% af skatten kommer dem selv til gode: Veje og anden offentlig anlægsvirksomhed, politi, brandvæsen, militær, sygehuse, renoversion, administration, div. erhversstøtteordninger ..og ikke mindst folketings salærer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-14 10:16

Citat
Det lader til at den 'arbejdende' del af befolkning er blevet totalt, helt og aldeles socialt dysfunktionel. Ude af stand til at se ud over egen næsetip, med en fuldstændig forskruet forestilling om, hvad det vil sige at være arbejdsløs i dagens Danmark

Tjaeh, tag et kig på Nationen på EB, nogle er totalt på krigsstien og overfalder selv de mest syge mennesker med anklager om at være nasserøve.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-14 10:17

Citat
Her er en artikel om bare EEN af de udgifter de belaster samfundet med:

http://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/familieliv/ECE2208451/fraskilte-faedre-skylder-deres-ekskoner-milliarder/

Og den forstår jeg så ikke, fordi:
"[B]Skat kan vælge at gøre indhug i din løn, ejendom eller bil, hvis du skylder penge til det offentlige og ikke kan eller vil betale.[/B]"

Min x, far til mine to børn, er på førtidspension, og han flere gange måttet stå skoleret overfor SKAT, fordi de ville have større afdrag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-14 10:30

Citat
Indvendig er der ikke sket meget siden 1965, men det må den næste beboer finde ud af, køkkenet er antikt, men det er tørt og pinligt rent.

Sådan et køkken har jeg også, fra slut 60'erne, trænger dog til en kærlig hånd, men "min" ende af blokken falder nok for helhedsplanen.

Jeg elsker de gamle køkkener, de er fra en tid hvor man lavede tingene så de kunne holde. Hvor mange af de nye køkkener eksisterer mon om 60 år.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-14 10:35

Citat
Det lader til at den 'arbejdende' del af befolkning er blevet totalt, helt og aldeles socialt dysfunktionel. Ude af stand til at se ud over egen næsetip, med en fuldstændig forskruet forestilling om, hvad det vil sige at være arbejdsløs i dagens Danmark.

Og den dag det rammer dem selv, eller en af deres nærmeste, så vil de med stor sandsynlighed synes, at systemet er meget uretfærdigt.

For en del år siden kunne det ikke gå helt galt, hvis bare man ikke satte sig hårdere end, at man kunne klare sig på en understøttelse. Den holder desværre ikke længere.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-02-14 11:43

Citat
De glemmer af over 80% af skatten kommer dem selv til gode

Hvor har du dog det fra, molekyle?

Ca. en tredjedel af alle skatter og afgifter går til FORSØRGELSE, hvilket er alt for meget, og ødelæggende for samfundsøkonomien.

Dermed ikke være sagt, at man skal skamme sig over at være på forsørgelse, hvis man er reelt arbejdsløs, syg eller gammel, men alt for mange bliver forsørgede i årtier eller hele arbejdsliv uden at være reelt arbejdsløse.

Kontanthjælpen er blevet for attraktiv for børnefamilier i sammenligning med et lavtlønsjob.

http://www.bt.dk/politik/ny-rekord-to-mio.-danskere-paa-forsoergelse

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-02-14 12:03

Jeg bilder mig ind, at den nuværende regering havde lovet, at skatter/afgifter blev holdt i ro.

Men konstant strammes der på afgiftsskruen for at skaffe penge til dette danske FORSØRGERVANVID.

Denne danske misforståede pakken-folk-ind-i-vat, for uha, hvis folk skulle tage vare på eget liv og prøve at blive selvforsørgende, det kan de nok ikke tåle.

Ikke set noget andet sted i verden.

Selv det mest basale som lys og varme bliver en kæmpe post i budgettet, da 2/3 af udgifterne er afgift.

Pensionister i eget hus, som de har sørget for at betale ud inden pensionsalderen, må nu i hobetal opgive at få pengene til at slå til, på grund af konstant stigende skatter på ejendommen (grundskyld).

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-14 12:29

Citat
Kontanthjælpen er blevet for attraktiv for børnefamilier i sammenligning med et lavtlønsjob.

Det er især de enlige mødre som scorer, og endnu mere gør det efter at GF nu gælder for alle, man vil jo ikke indføre et kontanthjælpsloft som tager hensyn til alle de ydelser samt børnepenge fra faderen som de enlige mødre får.

Det burde blive mere attraktivt at arbejde idet kontanthjælpen ikke mere skal følge lønstigninger men kun pristallet, samtidig bliver fradraget for at være i job forhøjet et par gange til før 2020.

Desuden skal folk fra i år være mere aktivt jobsøgende, ellers kan hele kontanthjælpen ryge i op til 3 måneder, og der kommer krav om at stille på jobcentret hver dag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-14 12:33

Uhadada, som Finansministeriet og BT kunne manipulere med tallene, babyboomerne efter 2.verdenskrig er åbenbart en stor overraskelse, der ødelægger vores velfærd

Men artiklen kom sikkert på det rette tidspunkt, 10 dage før folketingsvalget, ikke noget tilfælde!

I 1945 blev der, iflg Hvem Hvad Hvor 1947, født 93000 børn i Dk, jeg har ikke checket tallene for de flg år, men de lå også højt

Da gennemsnitslevealderen er over 70, vil en meget stor del af babyboomerne være kommet på folkepension de sidste 4 år, og over-erstatter de tidligere mindre generationer, der nu er ved at uddø. Men 30-40.000 ekstra folkepensionister pr. år dækker ca 70% af tilvæksten af mennesker på offentlig forsørgelse.

Når babyboomerne stiller træskoene, går tallene den anden vej.

Mon ikke de fleste af os, jeg er født i 50, ser folkepensionen som noget vi har betalt til over skatterne siden vi gik ud af skolen, og ikke som samfundsnasseri!

I øvrigt har overførselsindkomsterne IKKE været reguleret efter indkomstudviklingen på det private arbejdsmarked i årevis (at CEOPS-folket lader som om de tror det, havd der ikke undrer), idet satspuljen siden 1990 har snuppet 0,3% af lønudviklingen (svarer til 2-3 ugers løn mindre) og den er yderligere nedsat fra 2016-23, hvad der sikkert bliver permanent.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE4815141/lavere-kontanthjaelp-kan-vare-evigt/

Man "glemmer" også, at flere og flere af os har arbejdsmarkeds/private pensioner, så færre folkepensionister med tiden vil få pensionstillæget, kun grundbeløbet.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-02-14 12:52

En anden ting, der undrer mig, vedrørende den danske forsørgelse, er noget, man vel helst ikke må nævne, nemlig fraværet af taknemmelighed.

I Danmark har mange voksne aldrig haft et arbejde og aldrig bidraget til den danske økonomi, men er altid blevet forsørget.

Hvor er taknemmeligheden over at leve i et samfund med verdens højeste forsørgelse?
- over at danske skatteydere finder sig i verdens højeste beskatning?

Et fåtal af danskerne forsørger resten af samfundet og modtager kun utak, brok og krav om yderligere forsørgelse.

Danskerne er blevet et luddovent, utaknemmeligt og krævende folkefærd.

Det kan ikke blive ved med at gå godt.

Velfærden er ikke bare en menneskeret, man glemmer pligterne, så som at bidrage, når man kan.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-02-14 12:58

Citat
I 1945 blev der, iflg Hvem Hvad Hvor 1947, født 93000 børn i Dk, jeg har ikke checket tallene for de flg år, men de lå også højt

Hmm, må være sket noget idet de børn der blev undfanget i dagene efter befrielsen først blev født inde i 46`, det kunne nu også være vinterkulden hvor folk krøb tæt sammen

Min veninde som døde fornylig var nu et ønskebarn fra 44`

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 14:17

prio -> 80% ???

Dét kan jeg svare dig på:
Citat
Hvor har du dog det fra, molekyle?

1.) http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/offentlige-finanser.aspx
2.) http://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2012/08/budgetoversigt-2-naesten-balance-paa-statens-finanser-i-2013/
3.) http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/offentlige-finanser/offentlige-finanser-aarlige-budgettal.aspx
4.) http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/kvartalsvist-nationalregnskab.aspx
5.)
Citat
De offentlige indtægter udgjorde i 2012 1.004 milliarder kroner, og udgifterne 1.082 mia. kr
Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_%C3%B8konomi#Arbejdsl.C3.B8shed

Dvs. 1.004 milliarder kroner divideret med udgiften til arbejdsløse:
Citat
ud-gjorde 33,5 mia. kr. i 2012.

Ikke engang 10% og ikke engang nok til at dække mango'en.
Næeh... det er vist en del mindre end 80% !
..og husk så på: .at selv folk på overførselsindkomst betaler en trediedel af overførselsindkomsten tilbage med ca. 33% = en trediedel af 'ydelsen'

QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 14:35

prio ->
Citat
I Danmark har mange voksne aldrig haft et arbejde

Sådan noget forvrøvlet sludder ... ! Skriv dog NOGEN ...og al den snak om at man skal ARBEJDE for sin kontanthjælp,/dagpengeydelse?

Tjaeh... før kaldte man det bare aktivering eller beskæftigelse, men det var det samme.

Jeg taler ikke om pip-kurser og uendelige jobsøgningskurser. Nej; jeg tænker tilbage på de 6 år jeg var hjemløs: 1996 - 2002/2003.

Da skulle jeg 'aktiveres' som maler arbejdsmand og kommune 'smølf' i blå arbejdsuniform fra 7.00 til 15.00 hver dag. For så havde jeg jo tag over hovedet så længe ..som min sagsbehandler udtrykte det!

LuffeA ->

Næeh.. og alle kontanthjælpsmodtagere er jo IKKE enlige mødre/fædre som kan score KASSEN på at gå derhjemme, så hvorfor strammer man så op over hele linjen? Et par deler jo fjernsyn, lys, varme, boligudgifter i det hele taget. Så hvorfor skal enlige kontanthjælpsmodtagere stå på på mål for dette, med reduktion i støtten? Den store andel af unge på kontanthjælp er jo netop ikke forsørgere.

Om jeg skal varme min mad, se fjernsyn, tænde lyset i loftet eller bruge vand til at koge kartofler? Så får jeg det jo ikke til ½ pris.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 14:48

..og så er jeg iøvrigt slet ikke ung (..nærmere; udtjent, kassabel, no good for nothing, DVODADD = DUM, DVASK OG DOVEN ..AF DAGLIG DRIK !!! )
..ej heller kontanthjælpsmodtager ...endnu. (igen, igen...)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 15:07

Nu skal man ikke sladre..
MEN; jeg må berette om en bekendt som 'gør det godt'. Personen ejer 3 værthuse, APS (A' Prøver Sgu) virsomheder ...naturligvis. Plus en del lager administrations selskaber (..som han kalder det for at undgå tolderne).

Han/hun har aldrig betalt skat eller moms ... han/hun køber nemli' sort uden om: De af skattevæsnet kendte underleveradører (Læs: Charsberg og hva' har vi..?) Han/hun lønner sine 'medarbejdere' sort langt under mindstelønnen (..hvis der er noget der hedder sådan? NÆEH... det er der IKKE. Under overenskomsten så..? Ja ..under denne. For sådan en har han/hun da ikke. Det er jo kommunisme!) Selvfølgelig har han/hun en forgældet idiot til at agere stråmand. Til gengæld har han/hun eget hus Porche + 2 andre 'erhvervs-køretøjer'. En tre-fire lejligheder ejer han/hun, men lejer ud til eks-mænd/kone'r og børn.

Pengene???
Han/hun ejer jo ikke en krone, men i Luxenburg og andre eksotiske steder har han/hun fiffigt placeret sin 'alderdom' ..som det hedder i de kredse.

Til gengæld er han/hun arbejdsløs ...men ikke på overførselsindkomst. For så..? ville kikkerten nok blive stillet lidt ind og glassene pudset hos skat.

Så meget for det private erhversliv og 'selvstændige' ...og han/hun er ikke den eneste jeg har haft 'kontakt' til !!!

Jeg synes bare at man ind imellem skulle få øjnene op for en anden problemstilling end arbejdsløshedstal

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 15:30

prio ->
Citat
..fraværet af taknemmelighed.

Man er altid velkommen i københavn:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 15:47

Et lille sidespring måske?:

Omtalte andelsbolig facaderenovering (..udskfte puds og ødelagte/udtjente musten) i vor egendom:

Der var ingen faglært dansk murer(-mester) som ville påtage sig entrepricen til 185 kr. i timen.
For at sidde i otte timer om dagen i to måneder for at fjerne løs puds/mørtel og murer op igen.

Det ville en polsk entrepanør til gengæld. Da jeg talte med 'murer arbejdsmændene ..så godt det nu lod sig gøre, på gebrokkent engelsk/tysk, så viste det sig sig, at de fik 90 kr. i timen, men så skulle de jo heller ikke betale dansk skat.

Danske stilladsfirmaer som skulle opsætte arbejdsplatformen efter reglerne var hverken til at hugge eller stikke i: De ville have prisen (..og det fik de )

HOV !!! Hvad er der lige galt i dét regnestykke?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 16:00

Hvilket minder mig om:

Kaptajn-Tommy ->
Citat
F.eks morgenaviser, start med dem.

Tjaeh... jeg HAR forhørt mig ..men er vel gammelt postbud:

Men de har både en Polsk og en Litaunisk underentrepanør til at tage sig af rekruttering. en 1/3 del af omdelerne er fra Polen/Litauen, en trediedel ungarbejdere som bor hos Mor& Far, de sidste er afløsere/vikarer på deltid.

Dét kan jeg altså næppe leve af, hvis jeg skal vinke farvel til mit sociale liv, eftersom arbejdstiden er fra 12.00 - 7.30. (En tid jeg godt kunne afse og ville tage i f.eks. Post-sortering, hvor lønnen er ca. 114.00 kr. pr. time)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-14 16:14

Alle går rundt om den lunkne lort. Ingen tør udtale dets navn. Siger højst puha. Man skal jo være politisk korrekt.
Men samtidig ved alle godt,hvad de store grundlæggende problemmer er.Nemlig den massive invasion,fra "de varme lande",vi er udsat for. Det første problem her,stammer fra det andet problem,nemlig EU.
Der er vel en halv mill. mennesker fra udlandet,der skal have MINDST det samme,som en DANSK kontanthjælpsmodtager.
Og så ikke at forglemme,vores militære eventyr i udlandet.
Tør ikke gætte,og gider ikke søge på,hvor mange milliarder det har kostet os. Det eneste synlige resultat: 44 døde soldater,og hundredvis,der er lemlæstet for evigt,enten på krop eller sjæl.

Uden disse tre dilemmaer,kunne vi sagtens håndtere disse problemer med DANSKE arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere.

Jeg lever på minderne,da Danmark var et frit land....og ved godt jeg er naiv.

M.

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-14 17:41

Citat
Alle går rundt om den lunkne lort. Ingen tør udtale dets navn. Siger højst puha. Man skal jo være politisk korrekt.

Så sandt som det er sagt, Mosebaek, desværre.

Hvis vi ikke brugte over 100 milliarder årligt til at forsørge u-integrerbare indvandrere i al evighed, så havde det ikke været nødvendigt at skære ind til benet så mange steder, og brandbeskatte skatteyderne.

Men den nuværende regering valgte at fjerne alle de stramninger, som den tidligere regering havde indført, på integrationsområdet og kontanthjælpsområdet.

Jeg tror mange politikere er for fjernt fra virkelighedens Danmark.

De skal nok selv klare sig økonomisk.
Det er den almindelige dansker, der må stå for skud, og bidrage med mere og mere
- til mennesker, som aldrig har været interesseret i selv at bidrage til det danske samfund, og som kun har spot tilovers for det samfund, der har taget imod dem.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-02-14 19:57

Og nu kommer vores Hindu-minister og beder den befolkning, som var i mod den store indvandring fra de varme lande... morsomt, men ikke politisk korrekt udtryk om hjælp til at integrere kulturberigerene.

Jeg vil godt deltage, men jeg forlanger - nej, jeg kræver squ, at de uintegrerbare kulturberigere bliver assimileret.

Nu - langt om længe, har Dyreetisk Råd fået øjne op for den dyremishandling der foregår under aflivningen af kreaturer - nemlig halalslagtningen.

Omskæring af drengebørn skal også forbydes. Satans til svineri, at lemlæste små drenge på denne måde. Det kan vel vente til drengene bliver myndige og kan bestemme selv.

Forhuden har squ da en mission - f.eks. at hænge fast i lynlåsen en kold vinterdag. Det gør nas, sku' jeg hilse at sige....

Mvh.
Tommy
Med forhuden i behold.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-14 20:26

Citat
Nu - langt om længe, har Dyreetisk Råd fået øjne op for den dyremishandling der foregår under aflivningen af kreaturer - nemlig halalslagtningen.

Omskæring af drengebørn skal også forbydes. Satans til svineri, at lemlæste små drenge på denne måde. Det kan vel vente til drengene bliver myndige og kan bestemme selv.

Her er vi HELT enige!

Det skal fejres, skål, og god week-end!

Med kobberforhudet hilsen, men intakte kønsdele

vagnr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 21:07

Nok er nok ..og jeg slutter her.
Jeg har fået luft og kan trække vejret igen, takket være jeres 'kloge' og eftertænksomme indlæg
Som sædvanlig går påængårnø på helt uretfærdigvis til ... TADA...?
prio
..for denne kommentar til en anden bruger:
Citat
Så sandt som det er sagt, Mosebaek

SÅ har jeg hørt den med !
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 21:08

Tak for svaret prio.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-14 21:19

Citat
Nu - langt om længe, har Dyreetisk Råd fået øjne op for den dyremishandling der foregår under aflivningen af kreaturer - nemlig halalslagtningen.

Bedre sent end aldrig. Endelig har de "opdaget",at en dyr der pines langsomt ihjel,er uacceptabelt.
(Og så kan Marius,få nationen op på de høje nagler. I det mindste humant aflivet).

I årevis,har det været sådan,at hvis en ko hos en bonde,havde en lidt for lang klove (negl) så den haltede lidt,blev han nærmest anset for at være kriminel.

Det må være taknemmeligt,for vore "nybyggere",at komme her til landet,og være istand til at indrette den DANSKE lovgivning,efter deres forgodtbefindende.

Gad vist om USA og Australien,er lige så "fleksible",når de modtar indvandrere.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-14 22:15

Citat
Gad vist om USA og Australien,er lige så "fleksible",når de modtar indvandrere.

Mer, i hvert fald USA, der anerkender halalslagtning uden bedøvelse

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_dietary_laws#Slaughter

Til gengæld bedøver USA (som regel) fangerne, inden de henrettes, selv om det kikser engang i mellem

http://edition.cnn.com/2014/01/16/justice/ohio-dennis-mcguire-execution/

Ingen retssystemer er ufejlbarlige, USAs nok mindre end de fleste landes (anklageren vælges af befolkningen, at være "blødsøden" er ikke en god strategi), i Dk kunne Pedal-Ove slippe fri efter en ti år i spjældet, med en erstatning, men i live, over there kunne familien få en større erstatning, og en statsbegravelse for den uskyldigt dræbte!

Så er det nok ikke helt så vigtigt om køer lider lidt mere eller mindre, når de bliver slagtet!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-02-14 22:32

Selv tak, molekyle!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-14 23:00

Citat
Mer, i hvert fald USA, der anerkender halalslagtning uden bedøvelse

Ja,de Apache indianere,har jeg aldrig stolet på.

M.