/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hardware acelerator
Fra : kivi
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 13-02-14 12:40

jeg er ved sætte en ældre bærbar op med windows 7 den kører også godt men hvis jeg spille for.eks 7 kabalen siger den at hardwarer aceleratoren ikke er slået til hvordan slår jeg den til

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-14 13:59

Du skal bare installere den rigtige driver til grafikkortet.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-02-14 16:14

det er til en gammel vega bærbar som ellers har kørt med xp

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-02-14 17:13

http://www.iobit.com/driver-booster.php Er ret probat til at finde drivere...

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-02-14 18:32

Har du kørt windows update m.v. Er du på nettet ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-14 23:00

Man kan ikke bare tage en tilfældig gammel bærbat og installere et nyere operativsystem. Man skal først sikre sig
drivere til chipsettet. Det er især dma , det gælder.
driver til lyd, og grafik.
drivere til netværk.

Det kan godt være at windows kan køre uden disse, men det bliver sløvt og elendigt.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 14-02-14 07:50

ja men alt andet kører godt men når vil spille 7 kabale får jeg denne meddelse . hardware accelerationen er enten deaktiveret eller understøttes ikke af skærmkortdriveren hvilket kan nedsætte afviklingen af spillet ,kontroller at den nyeste skærmdrivere er installeret og at hardwareaccelerationen er aktiveret
det er en vega 259ii-1 og alt hvad jeg jeg har kunne finde af opdateringer har jeg installeret
det er et vga skærmkort og den har kørt med xp pro før

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-14 09:40

Check hvilken opløsning din skærmkort kører med. Vi kalder det kort, selv om det på en bærbar normalt er integreret i det store kredløb, og ikke et selvstændigt kort.

Hvis den kun kan den basale vga opløsning , har du ikke den rigtige driver. Det kan godt være svært at finde den rigtige driver til en bærbar. Måske findes den ikke til windows 7.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-14 07:10

det ser ud til at den er med intel chipset, så følg dette link på din maskine,

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-02-14 08:24

desværre er der ikke noget der har hjulpet mig så jeg går ud fra at der er sket noget med bundkortet

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-02-14 13:32

Tak for svaret edison.