/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
HJÆÆÆÆLP
Fra : EXTERMINATOR
Vist : 917 gange
500 point
Dato : 13-02-14 00:17

Syntes lige jeg ville starte med en beskrivende overskrift

Jeg er lige blevet informeret om at jeg skal på sommerferie, en hel uge i Lemvig, har de overhovedet internet i Lemvig.
Hun truede også med at konfiskere mine computere og udskifte mine telefoner med en gammel nokia 3310 uden display og med et taletidskort uden penge på så det kun var hende og børnene der kunne ringe til mig.

Hvad skal jeg dog foretage mig i en hel uge i et sommerhus uden at være online?
Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg har prøvet mere end en enkelt dag uden computer.

Jeg tror sq hun mener at jeg skal holde FRI fri.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-02-14 00:35

UHA UHA Stakkels dig... Rædsel og skræk

Jeg kan tydeligt se for mig - du ligger der på en udslidt ottoman og lider store kvaler på grund af Internet-abstinenser...

Kan du ikke liste en Tablet eller lignende ind i din bagage?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-02-14 00:46

Jeg er svært bange for at hun kropsvisiterer mig og får sporhunde til at checke bilen, og så er der jo også lige de to spioner der også kan holde øje med mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-02-14 02:09

Internettet er altså nået til Vestjylland, ikke alle sommerhuse har internet indlagt så jeg ville sikre mig og tage en eller anden dims med som kan tage et SIM kort med data
men Lemvig du bliver nødt til at tage et sprogkursus hvis du vil snakke med de lokale
Citat
Jeg er svært bange for at hun kropsvisiterer mig og får sporhunde til at checke bilen
send udstyret i forvejen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-14 09:08

Læs en nørdet bog eller 3 i stedet. Hun vil elske at se dig med snuden i en mursten af en bog, total opslugt og umulig at komme i kontakt med.

Jeg kan anbefale:

1.) GEB : http://www.amazon.com/G%C3%B6del-Escher-Bach-Eternal-Golden/dp/0465026567

2.) FCACA : http://www.amazon.com/Fluid-Concepts-And-Creative-Analogies/dp/0465024750

3.) CAGT : http://www.amazon.com/Complexity-Guided-Tour-Melanie-Mitchell/dp/0199798109
Når...? og hvis...? ..det skulle lykkes hende at råbe dig op?
Så forklarer du hende bare, hvad det er du læser om
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-14 09:31

Nej der er ikke internet i Lemvig - kun grusveje.
Men du kan henne hos købmanden købe 2 dåser pølser og en snor.
Luk dåserne op og smid pølserne ud.
Lav et hul i bunden og sæt snoren i. (begge dåser)
Nu skal du bare finde en anden feriegæst med samme hang til kommunikations-behov.
Sørg for at banke kanten flad så du ikke kommer til skade.
Dåser med bajerske pølser skal du holde dig fra..........ellers kan du slet for stå hvad der bliver sagt.

Du kan også lave et bål og bruge røgsignaler, men det er ikke så skægt i regnvejr.

Ps. Undskyld Lemvig men jeg kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-14 10:05

Du kan også føje madammen og tage på eskursion i lokalområdet. Foreslå evt. en shoppingtur. Kvinder er vilde med at handle ind. Det er garanteret noget som gi'r påæng i karakterbogen!

Første stop på ruten: http://erhverv.lemvigdata.dk/

Det bliver sidste gang hun beder dig om at gå med ind til byen. Du har nu ferien for dig selv !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-14 10:53

Citat
Læs en nørdet bog eller 3 i stedet. Hun vil elske at se dig med snuden i en mursten af en bog, total opslugt og umulig at komme i kontakt med.

Eller tag dig lidt af ungerne, så mor også kan mærke, at det er ferie.

Men bortset fra det, så har jeg seriøst ondt af dig. Krammer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-14 11:25

Ja,vi bliver ikke regnet for meget,heroppe i det høje nord. Jeg husker een af Olsen-Banden filmene,hvor kriminalbetjent Holm som straf,trues med at blive sendt til Thisted.

Ikke desto mindre,bliver Olsen-Banden i Jylland,regnet for at være den bedste film,af dem alle.(Ialtfald af os Thyboere).

Akja,det var tider: Så dele af optagelsen i Vigsø og Hanstholm. Med Ove Sprogø,Morten Grunwald,Poul Bundgård og Villy Rathnov........de fik sig "en lille een",når der gik en sky for solen.

Nå,det var en sidespring.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-14 14:30

Mosebaek - meget af min familie er fra Brødderslæv (håber det er udtalt rigtigt).

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-14 15:45

Citat
meget af min familie er fra Brødderslæv

Meget rigtigt udtalt.....på Vendsysselsk altså.

Men jeg må på det kraftigste pointere,at vi er hverken Vendelboeere,eller Morsingboere (Næsten endnu værre). Vi er THYBOERE. Grænsen mellem Thy og Vendsyssel,går ca. ved Fjerritslev. Der begynder "A"-udtalen,hvor vi siger "Æ".

Jeg har da tænkt på at Thy burde udråbes,som en landsdel med selvstyre. Selvfølgeligt med en klækkeligt tilskud fra den danske stat, ala Færøerne og Grønland.

Først løb de rædde Morsingboerer
Så de forræddere fra Vendsyssel
Til sidst stod de tapre fra Thy
De ville ikke fly.
M.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-02-14 21:19

Citat
du bliver nødt til at tage et sprogkursus hvis du vil snakke med de lokale

Da jeg var på kursus i Ulfborg var jeg fungerende tolk da sønderjyderne og bornholmerne absolut ikke kunne (ville) forstå hinanden.
Det eneste de kunne blive enige om var at at "ham kjøvenhavneren var nu alligevel en flinker fyr".
Det var mig fuldstændigt umuligt at forklare dem at eftersom at jeg var stevnsbo så var jeg vældig ked af at blive sat i bås med københavnere!

Citat
Hun vil elske at se dig med snuden i en mursten af en bog,

Jeg har aldrig fundet ud af hvor man tænder den men det kan jo være et bogen er løbet tør for strøm

Citat
Du kan også lave et bål og bruge røgsignaler

Du siger noget, man har vel været spejder.

Citat
Du kan også føje madammen og tage på eskursion i lokalområdet. Foreslå evt. en shoppingtur. Kvinder er vilde med at handle ind. Det er garanteret noget som gi'r påæng i karakterbogen!

Første stop på ruten: http://erhverv.lemvigdata.dk/

Now were talking

Struer er jo heller ikke så langt væk, jeg kunne jo lige lave et par aftaler, tjekkede også lige Linkedin, inden for en radius af 30 min. fra Lemvig kender jeg de første 20 personer.

Citat
Men bortset fra det, så har jeg seriøst ondt af dig. Krammer

Takker.

Citat
Jeg har da tænkt på at Thy burde udråbes,som en landsdel med selvstyre. Selvfølgeligt med en klækkeligt tilskud fra den danske stat, ala Færøerne og Grønland.

Jeg har samme tanke om Stevns.
http://farm4.static.flickr.com/3172/3019779512_d9802dc246_o.jpg

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-02-14 21:50

Ahhh, ny ide.
Anskaf et sæt google glass, overbevis konen om at det er et sæt alm briller

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-14 23:11

A tyks do sku ta æ ludospil mæ. Så ka dig og æ koun høgge jer mæ hverandre.
Husk æ bajer og jen lille dram.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 08:45

EXTERMINATOR ->
Citat
Jeg har aldrig fundet ud af hvor man tænder den men det kan jo være et bogen er løbet tør for strøm

Rolig nu. Slå koldt vand i blodet. Selvfølgelig findes der en helpdesk til bogorme også
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=Jwrmm90ix5A[/YOUTUBE]
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-14 08:48

Hmmm... hvad skete der lige med det YOUTUBE klip?
Det duer kun med linket ....som kommer her : https://www.youtube.com/watch?v=Jwrmm90ix5A
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-14 10:11

Nu er det altså ikke for at trampe på en der ligger ned - men der er jo også den friske luft nede ved klisterkanalen (jeg har også Norske aner) - men begynder de lokale at sige "måin" så er du gået alt for langt væk. Husk at tage din GPS med.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-02-14 23:03

Tak for instruktions videoen, meget nyttig.
Jeg har nu fundet frem til den lokale helpdesk: http://www.lemvigbibliotek.dk

Citat
Husk æ bajer og jen lille dram.

hmmm Kaptain-Tommy har de heller ikke "livseleksir" derovre

Citat
men begynder de lokale at sige "måin" så er du gået alt for langt væk

Hvis de begynder at sige mojn tror jeg bare jeg fortsætter til de siger guten heute, så kan jeg jo passende tage "livseleksir" med tilbage når nu det ikke kan fås i Lemvig

Har lige se at der hos den lokale bogorme helpdesk også findes:
For brugerne af det trådløse netværk gælder samme regler som ved benyttelse af bibliotekernes stationære computere: Pc'erne må ikke bruges til hacking, pornografi, piratkopiering eller anden ulovlig kopiering.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 08:37

Citat
Pc'erne må ikke bruges til hacking, pornografi, piratkopiering eller anden ulovlig kopiering.

Hva' dælen sku' man ellers bruge dem til?
Kør over en proxyserver 'ude i byen'. Det opdager de sgu aldrig på 'biblo'

http://hidemyass.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-14 12:40

Sålænge jeg kan køre RDP, SSH, telnet, nomachine, ammyy admin, TeamViewer, vnc, LogMeIn eller endnu bedre, boote maskinen fra mit usb-stick og så starte en openvpn forbindelse til en af mine servere.
Så er jeg kørende.
Jeg kommer nok også til at lave en lille scanning af deres netværk og se hvad der er adgang til, ved et uheld naturligvis
Lige som da vi var på Dyrehavsbakken med ungerne, de havde det sjovt og det havde jeg også. Det er utroligt så mange ting jeg kunne få adgang til fra min telefon.
Desvære et par af restaurenternes POS-systemer (meget skræmmende). Der var også en hel del printere der printede smileys, ville godt have set dem der fandt de billeder jeg printede.

Et lille tip til de forretningsdrivende.... FÅ STYR PÅ JERES SIKKERHED.........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 15:57

EXTERMINATOR -> *LOL*

Nu lyder du 'næsten' lige som undertegnede:
Citat
Jeg kommer nok også til at lave en lille scanning af deres netværk og se hvad der er adgang til, ved et uheld naturligvis !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-14 18:51

Jeg tror ikke, du skal bekymre dig om mobil eller internet, da jeg har hørt en fugl synge om, at du skal motionere.

http://www.bremdal.com/turist/lemvig/VLTJ1.html
http://www.lemvigmuseum.dk/boernud.htm

En biograf tur kan du godt glæde dig til

Hvad hun ellers har i ærmet, aner jeg så ikke.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-02-14 18:54

Det er ikke en hvilken som helst biograf

http://www.visitnordvestjylland.dk/biograf-apollon-struer.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-14 21:57

Ja... og kvinder de snakker!
RIGTIGE mænd surfer
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-02-14 01:35

Ang. biograf, så er vi vist godt med herovre
http://www.biografenkanten.dk/index.html
Og så er der jo lige udsigten fra biografen
http://www.visitkoege.com/sites/default/files/asp/visitkoege/natur/faxe-kalkbrud-ikke-lars.jpg

Det der med motion, jeg får rigeligt med motion når jeg skal hente mere kaffe, der er langt til kaffemaskinen.
Derudover:

og

Og husk så lige 25. juli http://sysadminday.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-14 12:11

Flot udsigt - men det ligner absolut ikke de vandland, jeg har kigget på rundt omkring.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-14 16:47

Jeg tror du skal overveje nørdeliteraturen som foreslået ...een gang til

Ps. Husk Matadormix D

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-04-14 00:27

Problemet ser desværre ud til at have løst sig selv, det bliver vist til ferie hjemme.
Jeg må lige opfinde noget ferie til børnene.

Jeg går lige i tænkeboks og finder ud af hvem der skal have point/stjerner.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-04-14 05:50

Citat
Problemet ser desværre ud til at have løst sig selv, det bliver vist til ferie hjemme.

Se positivt på det, du slipper for en tur på psykiatrisk. flere dage uden en medieknap at trykke på er virkelig slem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 21:39

Stakkels dig, prøv 07:00 og frem
https://www.youtube.com/watch?v=O6BF2Q86Ph

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 21:41

Linket virker. eller burde - kopier og se videre
https://www.youtube.com/watch?v=O6BF2Q86PhY

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 16-04-14 22:05

EXTERMINATOR
Hvis du alligevel vil kunne undgå at madammen 'løser' problemet med, at udfylde din ferie?
SÅ... læs flere nørdebøger ..eller ditto internet-sider i påskeferien ..
F.eks. : http://www.cut-the-knot.org/

Ps. Skipperskrå ( http://netmarked.net/product.php?id_product=4866 ) ..er 'næsten' lige så godt som 'Matador Mix' !
..når det kommer til; at holde F(-L-)/(-R-)uerne væk, når man har fri !
Rigtige kvinder ..? HADER bare.. ..lakrids !
De vil ha' CHOKOLADE ..så det har man selvfølgelig IKKE i huset ...med håb om; at de selv sniger sig ud i byen, for at forsyne sig selv ..OG børn ..og børnebørn mv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-14 22:14

..ellers: Hvis konen parkerer ungerne, medens hun er ude i byen for at skaffe chokolade?

..så overlad en (overskydende) pc til dem ..og præsenter dem derefter for:

http://neave.com/

..lad dem stirre på : http://neave.com/strobe/ ..i et par timer
..og så har du ikke mere 'vrøvl' med dem ..dén dag
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-04-14 10:46

Citat
Rigtige kvinder ..? [Fin dame] HADER bare.. ..lakrids ! [Djævel]

Jeg ÆÆÆÆÆÆÆÆlsker god lakrids.

Og chokolade.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-04-14 22:11

Sig mig lige en gang molokyle: Hvad er det for et fuskersted du køber Skipperskrå hos?

Prøv lige at se deres "om os " side: http://netmarked.net/cms.php?id_cms=4
Prøv så at se deres firma-info: http://netmarked.net/cms.php?id_cms=2

Så slår vi CVR nummeret op: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=32299830 og får et stakkels uskyldigt pizzaria.
Selve firmanavnet eksisterer ikke i CVR

Jeg prøvede også at finde den nærmeste butik, men selv om jeg valgte radius 100 miles og danmark kunne jeg ikke finde nogen butikker.

Hjemmesiden ligger på en dansk server og det samme gør deres mail (begge dele hos unoeuro.com)

Godkendelse af svar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-04-14 20:43

Tak for svaret molokyle.

http://www.cut-the-knot.org/ kan jeg hygge mig lidt med hvis jeg skulle få tid til overs.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-14 08:53

Velbekommelse

Nu var det bare det første tilfældige link jeg fandt til Skipperskrå, som jeg smed her.
Lakrids og Matador-Mix køber jeg i kiosken eller supermarkedet.
</MOLOKYLE>