/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Røgalamer.
Fra : piaskov
Vist : 479 gange
200 point
Dato : 12-02-14 15:15

Hejsa alle.

Ved nogen hvad der er / kan være galt med vores røgalarmer ??

har i dag skiftet batterier i dem og efterfølgende bibber de hvert halve minut.

Der står i brugsanvisningen at de vil gøre det et kort øjeblik, efter skiftningen, men 6 timer er skisme ikke et kort øjeblik.

Det er jo lige før man piller skidtet ned igen

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-02-14 15:29

Det kan være støv, snavs eller en død flue i alarmen, så prøv evt. at støvsuge den, eller rens med vatpind.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-02-14 15:51

Har du prøvet et andet batteri?
Sådanne alarmer plejer jo netop at bippe når de trænger til batteri.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-02-14 15:57

Hvilken model/type er det?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-14 16:02

Citat
Har du prøvet et andet batteri?
Sådanne alarmer plejer jo netop at bippe når de trænger til batteri.

Ja nu vi så sat HELT nye på. Og de gør det samme. har intet med snavs skidt og andet at gøre.

Citat
Hvilken model/type er det?

Model : Loprotect.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 12-02-14 16:20

Hvis det er nogen der "snakker" sammen kan det være test knappen på den ene der har sat sig i klemme du kan prøve at tage batteriet ud af en af gangen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-14 16:27

Citat
Hvis det er nogen der "snakker" sammen kan det være test knappen på den ene der har sat sig i klemme du kan prøve at tage batteriet ud af en af gangen.

Det er det så heller ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-14 18:18

Formentlig er dine "nye" batterier for gamle, eller en forkert type. Røgalarmer skal typisk havd alkaliske 9 V batterier. Et billigt brunstensbatteri, kan de melde fejl på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-14 18:30
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-14 18:56

Citat
Du har helt sikkert fulgt denne vejledning

a du har helt ret.
Men det fortsætter med at bibbe. Jeg får BIIIB på hjernen

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-02-14 21:28

har du prøvet at ryge på den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-14 23:14

Citat
har du prøvet at ryge på den

Nej da...men Leif HAR da røget i dag....godt nok KUN torskerogn. Men de smagte skøøøønt.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 13-02-14 00:35

Er det dem alle sammen, bør I nok anskaffe jer høreværn.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-02-14 07:16

Blæs den /dem igennem med tryklluft max 4 bar og det skal være luft uden vand og olie-hvis du ikke selv har trykluft så ta dem med til en bekendt der har.

Hvis du har/kan låne et universalinstrument så mål spændingen når batteriet er monteret ( altså under belastning og ikke i "tomgang" ). Jeg har erfaring for den skal være min. 9,2 volt-så det skal være gode alkaline batterier du bruger

PS smid ikke de brugte batterier ud , de kan anvendes til man ikke kritiske formål ( radioer/lamper osv )

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-14 10:28

... og brug IKKE genopladelige bat.

Annuller spørgsmålet
Fra : piaskov

Dato : 15-02-14 15:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Og LOR....bibber stadig.