/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Knastkæde
Fra : mig-selv
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 10-02-14 23:02

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-02-14 02:52

Det ville jeg ikke satse på, ser ud som om der er for mange lag i knastkæden.
Hvorfor vil du åbne knastkæden? Du skal alligevel skifte takthjulene og kædestrammeren samtidig med kæden.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-02-14 10:57

Jeg tror heller ikke på værktøjet fra Biltema.

Kender du forøvrigt denne side?
http://repvideo.lars-mc.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-14 15:05

Som de andre ........ Nej.

Din kæde er for bred til værktøjet som er beregnet til enkeltleds kæde.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 11-02-14 15:57

I Max MC Import er der et presseværktøj som er beregnet til formålet.
Du kan bestille det hjem ved din lokale MC forhandler.
Koster ca. kr.400,-

Det fra Biltema er til cykelkæder!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-14 11:26

Det er kun kæden der skal skiftes, det andet fejler ikke noget.
Og så er det lidt nemmere at ´kappe´ kæden og lade den nye kæde køre med den gamle ud, istedet for at skulle skille hele motoren af og så nitte den sammen igen.
Og Lars mc kender jeg.
Har købt en på Ebay, så må jeg se om den kan klare problemet, ellers bruger jeg en vinkelsliper og et nyt nitteled.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-14 15:17

Det gik jo som smurt, der skulle bare slibes de par hak væk på værktøjet og så sprang den kæden, den kunne sikkert også tage min 530 kæde, men den er for bred til at kunne ligge i værktøjet.

Så med andre ord billigt og hurtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-14 19:23

En lille kæde-historie.
Min Opel Record fra sidst i 70'erne brugte en dobbelt kæde til den overliggende knastaksel.
En dag jeg stod og kiggede på kæden, kunne jeg se at samleleddet kun sad halvt inde. Det var nok et eller andet fjols som havde vendt låsebøjlen forkert så den blev skubbet af. Det viste sig at den havde kørt et stykke tid med den fejl, for oppe i toppen blev samleleddet skubbet på plads (slidmærker).

Ned til nærmeste MC værksted og købe et samleled. Heldigt ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-02-14 20:19

Den giver plads - til efter tanke.

Nutidens mc knastkæder skal nittes sammen, og det skal også gøres ordenligt.
Og der har jeg så tænk mig at bruge et lille skruestik til formålet, istedet for at stå med en hammer og bolt - men det er sgu noget stærkt metal der ikke lige er til at ændre form på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-14 19:01

Citat
Kan denne ´æde´ en knastkæde:

Slet ikke én der tør sige JA = og få point´s / ellers får jeg bare ballade for ikke at lukke ´spørgsmålet´.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-14 19:05

Du kan højest få et " tja "

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-14 22:56

Den var så billig, at du gjorde forsøget.
Du havde evnerne og værktøjet til at efterforarbejde.
Så mod alle ods fandt du selv svaret: Ja -men hvordan giver du nu dig øh mig-selv 5 stjerner?

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 22:02

Så mod alle ods fandt du selv svaret: Ja -men hvordan giver du nu dig øh mig-selv 5 stjerner?
Ikke TJA... men du kan få pingerne.
Nå, men har lige fået et nitte-led hjem og skal til at banke skidtet sammen, når man ikke sidder og bliver blæst væk - håber det går rimeligt godt, smider et par billeder, hvis og såfremt det virker = ellers får i et billede af en smadret motor...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-03-14 22:14

Det ved jeg heller ikke - jeg kunne jo oprette et spørgsmål direkte til dig - Hvordan får man et billigt CYKELværktøj fra BILtema brugeligt til en MC.

Håber så sandelig ikke det sidste billed, det fortjener du simpelthen ikke.