/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køleskab op af vinduet
Fra : bruger86
Vist : 352 gange
20 point
Dato : 10-02-14 11:42

Hej.
Jeg har et køleskab som står op af et vindue.
Mit spørgsmål er så om det er god eller skid. Bruger det mere strøm fordi varmen forsvinder hurtigere fra bagsiden, eller bruger det mindre?
Har søgt rund omkring på nette. Men syntes ikke jeg kan finde noget svar. Finder kun anvisninger om hvordan skabet fungere.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-02-14 11:47

For det første kommer det vel an på hvilken type vindue det er (enkelt lag, super lav energi), samt hvordan klimaet er i rummet, hvor køleskabet står.

Tror ikke du skal tænke så meget over det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-02-14 12:13

Citat
For det første kommer det vel an på hvilken type vindue det er (enkelt lag, super lav energi), samt hvordan klimaet er i rummet, hvor køleskabet står.

Vinduets beskaffenhed har intet med køleskabet at gøre...

Der skal bare være god ventilation bag skabet, så fungerer det perfekt...

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 20 point
Dato : 10-02-14 13:46

Citat
Mit spørgsmål er så om det er god eller skid. Bruger det mere strøm fordi varmen forsvinder hurtigere fra bagsiden, eller bruger det mindre?

Om sommeren når solen skinner på fordamperen bag på køleskabet som er sort kan det være en ulempe, men hvis der er godt med ventilation omkring det betyder det ikke noget og det er faktisk en fordel på års basis for køleskabet har jo bedre ventilation omkring sig end et der står inde i et skab hvor der er ringe ventilation der forhindre at varmen kan komme væk og derved bruger lidt mere strøm.
Den eneste ulempe der er ved at det står foran vinduet er at der så ikke kommer så meget lys ind i køkkenet og der ved tænder du lyset noget oftere for at se

Godkendelse af svar
Fra : bruger86

Dato : 10-02-14 16:02

Tak for svaret alle sammen. Har valgt Hejdu58.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 10-02-14 18:30

Selv tak bruger86