/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Frimenighed - Ansger Kirken
Fra : sdam
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 08-02-14 11:13

Har Frimenighedskirkerne ikke også rn webside med diverse kirkebøger - på samme måde som folkekirken har??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-14 11:17

Folkekirken har ingen hjemmeside med kirkebøger. Det har Statens Arkiver, og det er noget ganske andet.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-02-14 11:58

Alle folkekirker fører kirkebog....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-14 12:02

Ja, men du kan IKKE se dem på nettet.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-02-14 12:07

Jow, via Statens Arkivalier på nettet - dog kun frem til ca. 1960!
Det er mere om Frimenigheden også har sådanne opslagsværker på nettet ??

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-14 12:13

Du blander tingene sammen.

Folkekirken har afleveringspligt til Statens Arkiver og så er det SA, der lægger dem på nettet via AO.

Om en firmenighed har afleveringspligt ved jeg ikke, men mener der må gælde samme regler for dem, men hvis kirkebogen ikke er skrevet ud - alle sider briugt - kan de jo ikke aflevere den, så der kan gå mange år før de skal det.

Der kan - måske - være over 100 år i sådan en bog.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 08-02-14 12:31

Tak for svaret Bille1948.