/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil
Fra : nielsymer
Vist : 1374 gange
120 point
Dato : 08-02-14 07:52

Hej med jer

Jeg skal købe en bil, den skal bruges 3-4 gange om ugen, måske cirka et par hundrede km om ugen, plus længere ture en gang imellem. Jeg har tænkt på at købe en rimelig billig, brugt bil, men jeg ved ikke så meget om hvordan man gør, - hvad skal man være opmærksom på ved køb?, hvor meget kommer bilen til at koste? (med forsikring og afgifter osv.)
Jeg har kigget lidt på denne bil http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/16/1944314

Ville det være et fint køb? Har I et andet bud på en bil?

Jeg håber I kan hjælpe mig, jeg føler mig i den grad på udebane.

Vh Niels

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-14 08:56

Vægtafgiften er dyr, knap 2000 pr ½ år og har du ikke haft bil/køretøj før skal du regne med at forsikringen hurtigt kan løbe op i 10000.-
Selv går jeg rundt med denne i hovedet:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lupo/1,2%20tdi%203l

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-14 08:59

NB skal du ikke køre mere, kan du få en rimelig bil til under 10000.- men men og så videre, kræver sikkert at du selv kan lave et og andet på bilen før eller senere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-14 09:51

Den er meget gammel . En ekstrem benzinsluger og dyr i reservedele. audi har dog ry for god kvalitet, men med en så gammel bil må du regne med nogle reåerationer hen ad vejen. Mn kan frygte at der er fup med km tal. De fleste biler i den alder har kørt mere.
Den ser ret nylakeret ud.

Kommentar
Fra : nielsymer

Dato : 08-02-14 10:08

Kan man sige noget om hvor meget man skal sætte af om måneden til reparationer?

Ellers andre forslag? - Det må gerne være en lidt rummelig bil til under 30.000.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-02-14 10:14

Når man skal anskaffe sig en bil, så er der flere ting, som man skal tage med i sine beregninger, som så giver den samlede årlige udgift.
Du skal også tage dit transportbehov i betragtning. Hvor mange er I, i det daglige, hvor hurtig skal du der-ud-a, og hvad er dit dominansbehov over for nabo og venner????

Prisen på en stor brugt bil, med dertil tilkommende vedligeholdelsesudgifter og driftudgifter, kommer nemt til at overhale det som det koster, at vælge en mindre ny bil, med mange kilometer på literen, og grønne afgifter.

Efter mange år i brugte klær', har jeg som pensionist, valgt at købe en ny bil (måske min sidste), med mere end 20 km/l, grøn vægtafgift, fordelagtig vilkår hos forhandler, hvor banken ikke kunne matche, samt incl. vejhjælp, de første fire år.

Så der er mange ting du skal have med i dine beregninger.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-02-14 11:51

Herunder kan du se nogle oplysninger om den Audi du har kigget lidt på.

Synshistorik

15-02-2013   km 229.000   Betinget godkendt
13-01-2011   km 192.000   Godkendt
13-12-2010   km 192.000   Ikke godkendt
16-09-2008   km 166.000   Godkendt
11-08-2008   km 164.000   Ikke godkendt
07-08-2006   km 139.000   Godkendt

? Ingen tinglyst gæld

BILBOGSATTEST

Udskrevet:   08.02.2014 11:48:03

Stelnummer:   WAU8DZWA269917

OPLYSNINGER FRA MOTORREGISTER. HVIS INGEN OPLYSNINGER, FINDES KØRETØJET IKKE I DMR:
Mærke:   AUDI A 4 LIMOUSINE 1,6
Årgang:   1998
Registreringsnummer:   GW59996

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-02-14 11:54

Citat
Stelnummer: WAUSover allerede8DZWA269917

Hvor den boblende smiley kom fra ved jeg ikke, jeg har ikke lagt den ind

Kommentar
Fra : nielsymer

Dato : 08-02-14 12:48

Ok.
Så det ser lidt tvivlsomt ud med den Audi.

Hvordan fandt du frem til den information?

Hvordan ser det ud med denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/18-ambiente-110/2040376

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-14 13:05
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-02-14 13:06
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-02-14 13:30

Jeg syntes det er en fin bil til prisen.
synet i 2013 og igen 15 og 17 så kan du køre snart 5 år og smide den væk uden at få ret meget for den.
Det er jo en gammel årgang der skal undersøges for fejl af en kyndig så man ikke får overraskende reparationer.
Der er selvfølgelig mange ting der skal overvejes, jeg mener ikke at små biler kan køre 3 - 400000 km uden problemer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-02-14 16:18

Når du er inde på bilbasen.dk kan du rulle ned til "Tidligere ejere mener om .....".
Det kan give et fingerpeg,om bilens svagheder/kvalitet. Selvom jeg er godt klar over at de fleste bilejere overvurdere deres bils egenskaber.

Selv er jeg Opel gal. Altså ikke gal på Opel. Har kørt i dem uafbrudt, siden 1983. Har dog sovet ind imellem. De har passet rimelig godt,til min pengepung.

Selv bruger jeg mest denne http://www.nummerplade.net/

Her opdagede jeg,at min go`e gamle Vectra B,efter jeg afhændede den,og den var blevet omregistreret,pludseligt stod med over 100.000 km.,mindre på tælleren,end da jeg afleverede den.

M.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-02-14 19:24

Det er et af de sværeste spørgsmål du har stillet. KUN du og evt. dine nærmeste kan reelt besvare det spørgsmål om hvilket køretøj du skal vælge.
Hvad er dit / jeres behov m.h.t. plads, sæder, komfort osv. osv. ?
Hvor meget kan du selv servicere og reparere ? At købe og køre i en ældre bil kan blive dyrt i den sidste ende, eller hvis den er passet og plejet efter forskrifterne vise sig, at være et godt køb.
En mulighed kunne være www.dba.dk og så indtaster du så mage parametre som muligt og ser hvilke muligheder der kommer frem.
Lad være med at købe den første du falder over. Det er ok at kigge, prøvekøre og så se på andre muligheder.

Hvis du er i den situation, at du kan klare dig med to sæder og en masse plads til billige penge, kan du overveje en gulpladebil fra før 1997. De er uden privatbenyttelsesafgift hvilket sparer ganske mange penge i regnskabet. Så kan man jo godt overveje noget ordentlig effekt i motorrummet, mulighed for en stor trailer på slæb, og så gør det jo heller ikke noget med lidt komfort ?
Det er værd at overveje. Og man kan godt finde velpassede varevogne, selvom de har nogle år på bagen.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 120 point
Dato : 08-02-14 21:37

Det er en 16 år gammel diesel til hovedsagelig småturskørsel - ikke godt
Sønneke har nylig købt en audi, godt nok A6, som sælger stadig bøvler med, at få til at opfylde specifikationerne.
Alm. service skal sønnen naturligvis selv betale - overslag 24 k.

Kig på Skoda Oktavia, du får langt mere for pengene og så på værkstedet. Onde tunger påstår at koncernens mærkeværksteder har en standardpris på WV, rabat på Skoda men tager kassen for Audi - én ring skal da ikke koste det samme som 4.
Hvad jeg selv kører? Citroën, men det kommer ikke sagen ved - jeg pegede på oktaviaen fordi den ligner Audien, er en anelse større og har en bedre økonomi.

Husk benzin til ture under 30 km.

Godkendelse af svar
Fra : nielsymer

Dato : 13-02-14 08:55

Tak for svaret hjkofoed.

Jeg afventer og kigger på andre biler også. F.eks. Skoda Octavia

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-02-14 20:55

Selv tak, håber du finder én, der vil give dig god transport i lang tid.