/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Naturpark
Fra : o.v.n.
Vist : 764 gange
300 point
Dato : 03-02-14 22:50

Forleden gik snakken om naturparker og hvad det betød for dem som bor i et område der bliver udlagt som naturpark, er her nogen som kan forklare om restiktioer med hensyn til byggeri, udvidelser af eksisterende byggeri og nybyggeri i en naturpark, er der forskelle fra område til område eller er der en landsdækkende regelsæt som skal følges?
Landbrug som er så heldige/uheldige at ligge i en naturpark, er der landsdækkende regler for hvad de må og ikke må i sammenligning med landbrugsdrift uden for naturparkers skel?
Er jagt tilladt i en naturpark?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 03-02-14 23:47

Du plejer da ikke være så hjælpeløs...

http://www.juraport.dk/Nationalparker.asp

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-14 23:57

Undskyld jeg blander mig,o.v.n.. For jeg kan ikke svare på nogle af dine spørgsmål. Det skulle da lige være den om jagt. Jeg vil tro (ikke sikker),at der vil være reguleret jagt,som der altid har været.

I bund og grund,synes jeg det er noget opreklameret pjat,med det der "Nationalpark Thy".
Vores smukke og unikke natur her i Thy (Som vi nok begge kender),ændrer sig jo ikke,ved at få påklistret et navn. Eller ved at der bygges et par nye huse,i Vorupør og Agger. Thy`s flotte skovsøer og vandrestier,er der jo stadigvæk,uanset betegnelse. Landskabet ændrer sig jo ikke,af den grund.

Okay,en Bayern tysker,kan selvfølgeligt slå op på Google,og finde Nors,Vandet,Flade og Ørum sø.
Men så længe han har Rhinens bredder,med idyliske byer,tror jeg ikke han kører herop,blot for at se Nationalpark Thy.

M.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-14 10:43

Tak for svaret marken84.