/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tvivl om køb af vaskemaskine
Fra : Mogens0404
Vist : 515 gange
40 point
Dato : 03-02-14 21:08

Ohøj Kandu.

Da den gamle vaskemaskine er gået i stykker, er jeg på udgik efter en ny.

Jeg har fundet frem til to valgmuligheder.
Den ene er denne LG til 5500 kr. i Skousen
http://www.skousen.dk/hvidevarer/toerretumblere/kondenstoerretumblere/lg-rc9055ap3z/

Den anden er denne Asko:
http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/torretumbler/T757HPW/asko-torretumbler-t-757-hpw

Jeg har et familiemedlem, som har et hvidevarerservice-firma, hvor han har fået et par stykker af disse Asko tørretumbler hjem. De er mellem 2 uger og 3 mdr gammel. De har fået skiftet printplader, men da disse var i restordre, har kunderne fået nogle nye, hvorefter min bekendte har købt tørretumblerne af producenterne. Tørretumbleren leveres med 1 års garanti.

Jeg er lidt i tvivl af flere årsager. Jeg kender intet til Asko, og deres kvalitet. Ligeledes kan jeg ikke finde oplysninger om denne Asko-model T757. End ikke på deres egen hjemmeside.

Det der gør mig i tvivl om LGen er, at jeg er i tvivl om, hvor fremtidssikret en maskine med så meget elektronik er. Den skulle gerne kunne holde lidt længere tid, end de første 2 år.

Kommentar
Fra : Mogens0404

Dato : 03-02-14 21:09

Glemte helt at skrive, at Askoen koster et sted mellem 23-2800 kr.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-14 21:39

Tørretumbleren har tidsstyring, som gør det nemt at regulere, hvor længe den skal tørre tøjet., der gør det nemt at regulere længden på tørretiden., hvilket betyder, at det er let at regulere, hvor længe den skal tørre tøjet, så du let kan regulere tørretiden.

Hvad er der i vejen med Boch på samme side ?
VH Palle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-14 04:37

Ville nok kigge lidt på electrolux Eks http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/torretumbler/EDH3498RDL/electrolux-green-range-torretumbler-edh3498rdl

De sidste år har miele været bedst i test mens electrolux har været bedste altenertiv i forhold til prisen

Kommentar
Fra : Mogens0404

Dato : 04-02-14 13:48

Glemte lige, at budgettet hedder max 5.500

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-02-14 08:20

Hej Mogens0404

Efter min mening skal du købe det bedste, nemlig Miele ! Jeg tror du kan finde en maskine indenfor dit budget på kr. 5500,-
Her i huset holdt den første Miele i 26 år - den næste vi købte er ligeledes en Miele - jeg forventer den kan holde vores tid ud, så 2 vaskemaskiner gennem et voksenliv må siges at være godt ?
Når jeg ser på vore venner og bekendtes brug af vaskemaskiner, er tvivlen slet ikke til stede: Én gang Miele, altid Miele !!

ØV4