/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Scanner til NAS ??
Fra : TGR
Vist : 303 gange
200 point
Dato : 02-02-14 14:09

Hej.
Jeg har fået en Lexmark Pro915 Scanner(/printer), som nu er forbundet til mit trådløse netværk.
Jeg har en lille NAS, der er forbundet til min router.

Mit ønske er nu, at opsætte scanner, så man kan scanne direkte til NASen uden at tænde nogle af mine PCer (der også sidder på netværket. Kører XP).
Jeg kan godt se, hvordan man går ind i en af PCerens browser, og definere en "scanningsknap" på scannerens touchskærm - men jeg kan kun få det til at virke til en local tilsluttet PC ?!! Jeg troede, man kunne til NASen, når man kender dens IP addr.

Nogen, der har gode ideer / haft lign. "opgaver" ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-14 15:36

Nu ved jeg ikke hvad det er for en NAS boks du har, men du skal dele en mappen på den som du kan tilgå fra scanneren/printeren.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-02-14 15:46

Jeg kiggede lige hurtigt dokumentationen igennem men faldt ikke lige over den kan scanne til en netværksmappe. Beskrivelsen siger den kan scanne til en netværkscomputer, hvorpå printeren skal være installeret.

Har din printer en feature som hedder "scan to network"
http://youtu.be/YUKJ6ZLN2Xw?t=10m37s

Her vises hvordan man opsætter scan til network. Mit link spoler automatisk frem til det interessante.
Har du samme mulighed på din? Jeg tror desværre ikke denne funktion findes på din model.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-03-14 19:28

Hvad er status?