/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Log ind og ud
Fra : bjarnebr
Vist : 813 gange
100 point
Dato : 02-02-14 09:51

Hver gang jeg klikker på det røde kryds og lukker Kandu.dk er jeg logget af når jeg åbner siden igen også selv om det sker 5 sekunder efter at jeg lukkede siden.
Jeg har skrevet til Kandu support om problemet for en uge siden, og spurgt om det skyldes at jeg for tiden opholder mig i Spanien, men de har endnu ikke svaret.
Er der en der har en løsning på dette irriterende problem?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 10:02

Dels skal du bede om at blive husket ved at sætte fluebenet, når du logger ind. (Det er sat som default).

Dels skal den pc du sidder ved være indstillet til at huske cookies. Hvis den er sat op til at slette cookies og midlertidige internetfiler hver gang IE afsluttes?

http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/manage-delete-browsing-history-internet-explorer#ie=ie-11
Citat
Sådan sletter du dine browserdata ved afslutning

1.Åbn skrivebordet, og tryk eller klik derefter på ikonet Internet Explorer på proceslinjen.
2.Tryk eller klik på knappen Funktioner , og tryk eller klik derefter på Internetindstillinger.
3.Markér afkrydsningsfeltet Slet browserdata ved afslutning under Browserdata, og tryk eller klik derefter på OK.

Tjaeh... så er det nok derfor ..og har intet med kandu.dk at gøre. Muligvis det er derfor de ikke svarer dig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 10:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 10:08

mig-selv -> Jeg har fjernet ALLE flueben fra http://www.gratisimage.dk/image-59A6_52EE09A4.jpg

..og alligevel husker kandu.dk mit login password for mig og log'er automatisk ind.
Det er en cookie 'ting' og har intet med autoudførsel at gøre.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 10:17

Det kan vi godt blive enige om, men hvis den ikke kan eller vil gemme den ´kage´ så kunne det være fordi der ikke er afkrydset ved at autoudførsel skal gemme ´kagen´.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 10:25

Ja. Der er en del andre 'ting' som kan forhindre cookies i at blive gemt.

F.eks.: http://www.wikihow.com/Block-and-Accept-Cookies-in-Internet-Explorer

Desuden findes indstillingen i næsten alle Firewalls og i nogen Antivirus- og Antispyware programmer, samt i div. pop-up block'ere og web-filtre.

Der er nok at gå igang med, hvis 'problemet' fortsætter !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 10:51
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-02-14 11:12

Nu har jeg prøvet alle de indstillinger som anbefales i Wikihow linket, uden at det hjælper, og når jeg klikker på et af de link der hedder noget med gratisimage kommer jeg til en side hvor der står at Google ikke kan finde siden, men at man kan forsøge et andet link og når man gør det kommer man til en side med tre link hvor det første er til Vistaprint.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-02-14 11:17

Jeg har også installeret Spamfigther, Fulldiskfighter, Slow-Pcfighter, Driverfighter og Spywarefighter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 11:22

Hvis jeg var dig, ville jeg skanne min pc, tror du har fået noget ind, som du ikke skal have.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 11:23

Citat
Jeg har også installeret Spamfigther, Fulldiskfighter, Slow-Pcfighter, Driverfighter og Spywarefighter

Man kan altså også overbeskytte sig selv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-02-14 11:29
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-02-14 12:59

Jeg har lige kontrolleret Klaudis to indstillinger, nr. 1 var som vist i nr. 2 fjernede jeg hakket og klikkede på anvend og ok og så genstartede jeg computeren, men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-02-14 13:07

Citat
klikker på et af de link der hedder noget med gratisimage kommer jeg til en side hvor der står at Google ikke kan finde siden

Ganske almindelig Dansk side, hvor man kan uploade til, og bliver du ´omdirigeret´ fra de links, kunne man tro at der var virus/mallware på din pc
Er det kun på kandu du har problemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 14:17

Prøv evt. at 'Nulstille' IE fra menu linjen:

1.) Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; 'Sikkerhed' ->knappen; [Nulstil alle zoner til standardniveauet] -> [Ok]

2.) Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; ' 'Avanceret' ->knappen; [Nulstil...] -> [Ok]

Genstart IE.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 14:26

Måske ..før du går videre, skulle rense din registreringsdatabase?

'Gamle' ændringer fra forlængst slettede sikkerhedsindstillinger kan stadig 'hænge' som Reg. key's.

Prøv evt. CCleaner:

1.) Vejledening: http://it.ucl.dk/vejledninger%5CVejledning%20CCleaner.pdf
2.) Hent program: http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

Aktuelle versionsnummer er: 4.09.4471 ...det gør ingen forskel i forhold til vejledningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-14 14:36

bjarnebr ->
Citat
Jeg har også installeret Spamfigther, Fulldiskfighter, Slow-Pcfighter, Driverfighter og Spywarefighter

Som andre har været inde på ...det kunne være 'problemet'. Jf. min kommentar tidligere:

Citat
Der er en del andre 'ting' som kan forhindre cookies i at blive gemt.

..Antispyware programmer, samt i div. pop-up block'ere og web-filtre.

Der er nok at gå igang med, hvis 'problemet' fortsætter !

Slet 'skidtet' = ALLE dine 'fightere ..og kør CCleaner.

Installer så enten:

1.) http://www.malwarebytes.org/downloads/

..eller:

2.) http://www.superantispyware.com/download.html ( ..min fovorit )

Kør et af ovenstående programmer i 'Fejlsikret tilstand' ...og lad høre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-02-14 20:29

Jeg har betalt en mindre formue for de programmer, men vil nu prøve den gratis udgave af superantispyware

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-02-14 22:17

Har nu prøvet superantispyware, det betød at jeg ikke kunne åbne links, men at jeg måtte fortælle Pc'en hvilket program der skal bruges til at gå på nettet med, og så startede det med at installere Google Crome som jeg absolut ikke kan li, så det startede jeg med at afinstallere inden jeg prøvede programmet, håber ikke der viser sig flere problemer med dette program.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-14 04:27

Citat
..så startede det med at installere Google Crome som jeg absolut ikke kan li

Næeh... det var noget du valgte til ved ikke at fjerne fluebenet ved installationen.

Hvis ikke ikke man kan læse, hvad der står på en webside og foretage sine valg derudfra?

Så forstår jeg bedre, man ikke kan få noget til at virke!

Stod der ikke, at du hermed ville vælge at installere: Google Crome ???

Joeh... dét stod der.
Ligesom der stod; at du kunne vælge det fra ..ved at fjerne fluebenet.

bjarnebr -> Læs nu de link du får forærende og følg anvisningerne ...til punkt og prikke

Så går det hele ligesom en smule lettere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-02-14 20:16

Hej Molokyle
Det må du undskylde jeg må have overset denne mulighed, måske fordi jeg ikke er god til engelsk.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-02-14 20:27

I går skannede jeg min Pc med Superantispyware flere gange og derefter lukkede jeg Kandu siden på det røde kryds og genåbnede den med det resultat at jeg stadig skulle logge ind, men i dag virker det som om jeg er logget ind hvert gang jeg åbner Kandu, derfor vil jeg lige se tiden an et par dage inden jeg giver point til nogen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-02-14 20:28

Glemte at skrive at jeg selvfølgeligt også genstartede Pc'en flere gange i går.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 08:14

bjarnebr -> Husk også:

Hvergang du sletter 'Midlertidige Intenet Filer' eller kører 'Rens' med CCleaner, så bliver du nødt til at logge ind på Kandu.dk næste gang du vil på. Det nemlig i det 'skjulte' systembibliotek:

'Midlertidige Intenet Filer' ..at dine login oplysninger gemmes som en cookie.

Bare lige så du ikke undrer dig og tænker; Nå.. nu virker det ikke igen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-02-14 09:50

Jeg har ikke kørt de to programmer siden i forgårs, jeg ved ikke om de har kørt i baggrunden, men nu skal jeg logge ind igen hver gang jeg skal åbne Kandu.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 05-02-14 10:09

Jeg har lige klikket på de to Gratisimage link, men får hver gang besked på at Google ikke kan skabe kontakt til hjemmesiden, også når jeg skriver navnet uden tilføjelser.
Dette er anden gang jeg skriver denne besked, første gang blev jeg lokket af da jeg klikkede på send.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 14:21

Om Gratisimage ( http://www.gratisimage.dk/ ) ..er oppe ...eller nede ???

Dét kan du tjekke hér: http://www.downforeveryoneorjustme.com/

..men nu gik jeg og troede det handlede om at logge ind på www.kandu.dk ..automatisk

De 'ting' du har fået at vide herfra ...omkring cookie persistens ..sletning af Midlertidige Internet Filer osv.. Indstillinger for om cookies skal slettes ..eller ej via dine browserindstillinger osv.

For du har vel nærlæst mit tidligere link: http://www.wikihow.com/Block-and-Accept-Cookies-in-Internet-Explorer

???
Det burde være alt rigeligt...

Hvergang du har kørt CCLEANER ..eller noget 'andet' ..så genstart lige.

Omkring f.eks. Register menu'en i CCleaner:

Når du har kørt den een gang ..og har valgt at slette de angivne 'nøgler'?

Så kører du lige funktionen EEN GANG til !!!

Hvorfor?

Fordi at nogle 'nøgler' spærrer for at andre 'nøgler' kan slettes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-14 14:33

kandu.dk har nogen 'underlige' bugs ..som ikke vedrører andre brugere.

JEG kan f.eks. ikke logge ind og komme med en kommentar til et spørgsmål (..heller ikke dette spørgsmål) uden at blive mødt med meddelelsen:

http://www.kandu.dk/pageerror.aspx?aspxerrorpath=/questionhist.aspx

..hvorefter jeg må bruge browserens <- TILBAGE knap
..efterfulgt af F5 (..eller; Opdater ..knappen).
..for at se hvad jeg selv har skrevet
Besværligt?
JA ...men sådan er kandu.dk en gang imellem (= Læs: HELE TIDEN )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-02-14 10:14

Den meddelelse har jeg også mødt, men når jeg bruger tilbage knappen skal jeg logge ind igen.

Jeg er for resten tilbage ved start; hver gang jeg åbner Kandu skal jeg logge ind, så nu opgir jeg snart, selv om programmet Superspyware tilsyneladende hjalp en kort overgang.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-14 10:27

Hvis problemet er periodisk...
Citat
... hjalp en kort overgang.

Så er det ikke kandu.dk's skyld, men opsætningen af din pc den er gal med. Hvad det så lige er? Det har jeg efterhånden svært ved at gennemskue.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-02-14 22:55

Tak for svaret molokyle.
Jeg er nu kommet tilbage til Danmark, og har i tre dage ikke haft problemer, problemet opstod da jeg kom til Spanien hvor vi var ca. 65 værelser der skulle deles om en trådløs forbindelse der ikke var alt for hurtig, så jeg gætter på at der må have været et eller andet problem med at Kandu ikke kunne lide at jeg befandt mig i det sydlige Spanien, men hvad ved jeg computere lever jo deres eget liv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-14 09:38

Routeren har nok været beskyttet bag en firewall som har spærret for cookies. Nogle routere har indbygget firewall og hvis ikke man har administrator adgang til routeren kan klienter på netværket ikke ændre i opsætningen.
Eks.
Citat
Filter Cookies Enable this filter to stop Cookies from being stored on a connected computer’s hard drive. Some web servers use them to track usage and provide service based on an ID found in the Cookies.

http://www.ubeeinteractive.com/support/consumers/faq/firewall-content-filter-recommended-settings

Det kunne være forklaringen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-14 09:44

Ps. Det er jo også lidt sent at oplyse os om, du sad bag en offentlig delt forbindelse via et WI-FI hotspot.

Selvom man er i Spanien kunne man jo f.eks. sagtens have internetforbindelse f.eks. fra sin egen mobiltelefon opsat som accesspoint til internettet for computeren via WI-FI.
</MOLOKYLE>