/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Revalidering
Fra : rwo
Vist : 2307 gange
300 point
Dato : 01-02-14 21:00

Hvilken rubrik skal revalideringsydelse angives i på forskudsopgørelsen…

Svaret må gerne underbygges af en kilde.

Tak!

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 01-02-14 21:41

Ifølge rubrik 13:
Sygedagpenge og arbejdsløshedsdagpenge
Rubrikken omfatter:
Dagpenge ved sygdom eller barsel.
Dagpengegodtgørelse, der udbetales af arbejdsgiveren.
Arbejdsløshedsdagpenge fra en A-kasse.

Det er jo indkomst.

Rubrik 10:
Rubrikken omfatter:
Din almindelige løn (efter fradrag af ATP-bidrag og arbejdsgiveradministreret pensionsbidrag).
Feriegodtgørelse og feriepenge fra din arbejdsgiver.
Værdien af personalegoder (multimedier, fri bil samt kost og logi).
Arbejdsgiverbetalt sundhedsforsikring.
Kompensation for tabt arbejdsfortjeneste.
Vederlag for arbejde i bestyrelser, udvalg og lignende (andre honorarer skriver du i rubrik 12).

Du kan se beskrivelserne på skat.dk, hvis du så logger ind og trykker ret forskudsopgørelse

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 01-02-14 21:46

Hvis du vil være 100 % sikker. Så tryk kontakt oppe i højre hjørne i skattemappen og send en mail eller ring :)

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 01-02-14 22:17

Prøver lige igen

Der skal ikke betales am bidrag af revalideringsydelse - Se nederst på siden

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69650&vId=0&lang=DA

Se herefter
Klik på personlig indkomst -> personligindkomst hvoraf, der ikke betales AM-bidrag

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133137&chk=209671

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 01-02-14 23:00

Skal jeg udlede fra din sidste kommentar at du mener at der er tale om rubrik 16?

Du henviser også til 10 og 13...

Egentlig håbede jeg på en præcis kommentar med en henvisning, hvor revalidering er nævnt

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 02-02-14 01:22

Ja jeg hælder mest til rubrik 16.

Brugte en del tid på at søge og og kunne ikke finde noget som præcist angiver, hvilken rubrik man skal bruge, når det drejer sig om revalidering.

Andet end at man ikke skal betale AM-bidrag og så at det er meget begrænset hvor meget man på tjene ved siden af, når man er modtager revalideringsydelse.

Men prøv evt. at sende dem en mail. Så er du da helt sikker

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 02-02-14 01:46

Det er præcis de samme ting, jeg selv har fundet efter at have søgt nettet igennem.

Der kommer nok en forbi, der ved det

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 02-02-14 02:21

Ja du nok ikke den eneste der er på revilidering

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 02-02-14 02:36

Nu melder mit spørgsmål nu ikke noget om at jeg er på revalidering!

Kommentar
Fra : MinFørsteKat

Dato : 02-02-14 03:13

Bevares Gik blot ud fra

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-02-14 08:19

Citat
Hvilken rubrik skal revalideringsydelse angives i på forskudsopgørelsen…

Svaret må gerne underbygges af en kilde.

Tak!

prøv evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=kontakt her får du garanteret et korrekt svar...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-02-14 10:42

Hmmm, det er dælme ikke helt almindeligt, at modtage revalideringsydelse uden, at være på revalidering.