/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Ultra kræsenhed
Fra : Kræsenrøv
Vist : 199 gange
20 point
Dato : 01-02-14 16:38

Hejsa derude

Håber der kommer et seriøst svar på mit problem, for det er et MEGA problem.

Jeg er 48 og har været kræsen hele mit liv, og vi taler mega kræsen.

Jeg kan ikke have flydende konsistens i munden, flødekartoffler, sovs, dressing, gryderetter osv osv.

Kan vældigt godt lide duften af megen mad, men tør ikke smage på det, og det dræber mig sgu langsomt, og hvorfor først gøre noget ved det nu, jo for det er jo aldrig for sent, vel .....

Nogen der ved hvad man skal stille op / få hjælp til dette henne.

Og ja jeg kan bare smage på det, det dør man jo ikke af, men kan jeg bare ikke, er middelvægtig, så mener ikke at jeg har en spise forstyrrelse, for får jeg mad jeg kan lide, æder jeg løs

Har kraftigt overvejet en hyptonisør, har snakket med min psykolog om dette kort, som mener det ligger tilbage i barndommen, ja måske men det siger de sgu allesammen....

Blev godt nok tvangsfodret med kartollelmos som lille nogen gange, måske derfor, men problemet er at mine forældre har ladet mig blive kræsen, men ok svært når man har 4 børn og de 3 andre spiser normalt.....

Løses dette problem vil mit liv være en hel del nemmere, er en kæmpe gene for mig.

Hilsen
Kræsenrøv......

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-02-14 16:47

Kender godt problemet langt hen ad vejen.
Måske du skulle prøve den hypnotisør - han vil garanteret kunne hjælpe dig.

Det er jo langt hen ad vejen et spørgsmål om vaner og fornemmelser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-14 02:39

Du har en blokering som skal fjernes, og rigtigt nok kan det stamme fra barndommen.

Når børn ikke vil spise noget er det tit hysteri eller forkælelse, og det skal tages i opstarten, men alle har mindst et par produkter som de hele livet vil regne som afskyelige, og så skal man ikke tvinge dem.

Jeg kan simpelt ikke klare friske røde tomater men køber alligevel mange til egen madlavning, der skal jo ikke meget krydring eller tilberedning til før netop det jeg ikke kan lide forsvinder.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-02-14 08:23

Citat
Jeg kan simpelt ikke klare friske røde tomater men køber alligevel mange til egen madlavning, der skal jo ikke meget krydring eller tilberedning til før netop det jeg ikke kan lide forsvinder.

Præcis ja -