/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox har fået ny startside
Fra : ara
Vist : 836 gange
150 point
Dato : 01-02-14 11:20

Hej.

Jeg har været ved at hente et program på nettet.
Det lykkedes mig at få alt muligt "lort" med ned på pc'en.

Nu har firefox fået en ny startside som hedder
awesomehp.com.

Når jeg prøver at åbne endnu et vindue kommer der en ny side frem igen .
Denne hedder lightning speed dial.

Jeg kan ikke få firefox til at starte med en tom side.

Hvad gør jeg her?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-14 12:05

Ønsker du at Firefox starter med en tom side?
Klik på Funktioner og gå til Indstillinger, under fanen Generelt står der øverst Når Firefox starter, der kan du klikke på linjen og vælge: Vis en tom side, klik på Ok for at gemme indstillingen.
Der er måske noget skidt gemt i Firefox og derfor bør du slette al historik og midlertidige filer, klik på Historik og ud for Fjern kan du klikke på linjen og vælge Hele min historik og sørge for at der markering i alle felter før du klikker på Ryd nu
Måske en ide at scanne med dit antivirus og Malwarebytes Antimalware for at sikre der ikke er noget skidt tilbage på computeren

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 12:16

Har lige læst en del om det på nettet.

Spyhunter kan godt finde problemet.
Men det koster jo "kassen" det program.

Men prøver lige det du skriver.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 12:21

o.v.n.

Det hjalp ikke det du beskrev.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-14 12:27

Hvilken del hjalp ikke?
Prøv at scanne med Malwarebytes Antimalware før du ændrer startside, opdater det gratis program og lad den scanne og fjern alt det skidt den finder:
http://www.malwarebytes.org/free/ genstart computeren og prøv så at sætte startsiden til tom

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 12:40

Har prøvet med Malwarebytes Antimalware .
Det virker heller ikke.

Selvom der står "start med en tom side" i firefox, starter den stadig med awesomehp.com.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-14 12:40

Eventuel kan du nulstille Firefox og begynde forfra (husk backup af Bogmærker før du nulstiller)
tryk på Alt + H og klik på Teknisk information, der klikker du på Nulstil Firefox

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 150 point
Dato : 01-02-14 12:48

Prøv evt. at læse om det her: http://komputer.dk/forum/hjaelp-til-windows-og-programmer/sikkerhed/awesomehp-startside - det er godt nok skrevet til Internet Explorer, men fungerer sikkert også på Firefox.

Clou

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 12:49

Tror du aspyhunter er så dyrt det løser problemet?

Træls at spyhunter er så dyr, for den kan godt fjerne problemet.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-14 12:51

Jeg tror du skal følge dette: http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-38061dk.html - der er vejledning trin for trin til Mozilla Firefox

Clou

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 12:59

Tror ikke lige det er så nemt som det ser ud.

Clou - når jeg når til punkt 2 på den side du linker til slutter det.

Programmet er ikke at se derinde.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-02-14 13:06

Gå ind på spywarefri.dk og opret et spørgsmål under "Rensning" - så skal du nok få en ren computer.

Hold fingrene fra Spyhunter. Det er et fup-program, som selv lægger spyware ind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-02-14 13:08
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 13:20

Prøv at højreklikke på genvejen som du starter Firefox med og vælg egenskaber,
klik på fanen Genvej, se om der står awesomehp.com i Destinations feltet,
hvis der gør, slet det og klik OK

Ser så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/430793/full

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 13:25

@Klaudi.

Det gjorde der og jeg fjernede det.

Men den starter stadig op med denne side

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 13:34

Har lige læst lidt inde på SPYWAREFRI. DK

Tror desværre ikke jeg er i stand til at fjerne dette problem.
Det ser virkelig svært ud.

Så der er vel kun en mulighed - at formatere sin pc (hvilket jo tager lang tid)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 13:43

Prøv dette

Skriv about:config i adresselinjen og tast Enter, klik så på Jeg lover at være forsigtig!

Ny fane
Skriv browser.newtab.url i søge-linjen, dobbeltklik på browser.newtab.url og ændre url'en til about:blank

Startside
Skriv browser.startup.homepage i søge-linjen, dobbeltklik på browser.startup.homepage og ret url til den startside du vil have.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 13:45

Du skal da ikke formatere pc, hvis det ovenstående heller ikke hjælper,
så afinstaller firefox med revo-uninstaller og installer så firefox igen!

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 13:56

Klaudi - det hjalp heller ikke.

Den starter stadig op med den LORTE side

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 13:58

Måske ADW Cleaner kan fange den, kan hentes her, gratis,
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 14:07

Den har jeg forsøgt med.

Det kan den ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 14:35

Har du prøvet den fra link længerer oppe?

Tast Ctrl+Shift+A, fanen med Tilføjelser skulle så åbne.
Find awesomehp i punktet Udvidelser og/eller Plug-ins og fjern den der.

Til højre for Adresselinjen er Søgefeltet, klik på den lille pil ned, og vælg Håndter søgetjenester.
Find awesomhp og fjern den, vælg så ny Standard søgemaskine.

Og den med genvej som du starter Firefox med, du skal gøre det med alle genveje til Firefox,
altså i Alle programmer og på Skrivebordet og hvor der ellers er Firefox genveje!

Prøv at højreklikke på genvejen som du starter Firefox med og vælg egenskaber,
klik på fanen Genvej, se om der står awesomehp.com i Destinations feltet,
hvis der gør, slet det og klik OK

Ser så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/430793/full

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-02-14 14:39

Har du prøvet at gendanne computeren som den var INDEN du fik "skidtet" ind - ellers er det et forsøg værd.

Måske du skulle afinstallere det program du installerede, da du fik det her med ind!

Rens med et Cleaner program - genstart så computeren.

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-14 14:49
Kommentar
Fra : palleby

Dato : 01-02-14 16:44

jeg havde fået en der hed "seach here" og fjernede den i udvidelse ctr+skift+a.. hvor den optrådte som "newtab" samtidigt fjernede jeg programmet (samme dato som jeg havde fået problemet.et free textprogram TD note) i kontolpanel fjern programmer.
derefter fit jeg google og mine new tabs tilbage....
Det nye søgefelt gave ikke mulighed for at skifte til google...
håber det lykkes uden alt for mange besværligheder ara.
dødirriterende.. held og lykke

Kommentar
Fra : ara

Dato : 01-02-14 20:38

Så fik jeg den fjernet.

Først testede jeg den med SUPERANTISPYWARE. dette hjalp ikke.

Så prøvede jeg Malwarebytes Antimalware, men heller ikke her hjalp det.

ADW Cleaner hjalp heller ikke.

Så prøvede jeg SPYHUNTER4 og den kunne godt finde programmet.
Men da jeg så ville have spyhunter til at fjerne programmet kostede det 30 Euro.
Jeg afinstallerede spyhunter igen. Her blev jeg spurt om hvorfor jeg valgte at afinstallere.
Jeg valgte at sætte et flueben i at programmet var for dyrt.
Nu kunne jeg pludselig få det til 10 euro.

Dette valgte jeg så og efter 2 min var problemet løst.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 02-02-14 09:23

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-02-14 09:27

Hvad jeg har kunne læse mig frem til på denne guide hjemmeside, så er Awesomehp.com noget være lort du har fået ind på din computer. Du skal igennem en 3 trin proces før du har slette Awesomehp.com helt fra din computer.

Prøve at tjekke hjemmesiden og følg guiden. Håber det løser dit problemet. http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-awesomehp.com-browser-hijacker

1) Kort fortalt skal du først havde slået Awesomehp.com ned med programmet "RKill" uden at genstarte computeren.

2) Herefter downloader og scanner du med "Malwarebytes Anti-Malware"

3) Til sidst skal du ryd op i forskellige Windows-genveje, som er blevet kapret af Awesomehp browser hijacker.... Det gør du med: Shortcut Cleaner

McBobo

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-02-14 10:29

Velbekomme @ara - håber det lykkedes at få slettet det hele, så du er godt "kørende" igen!

Clou