/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
SF, hvem får Uriasposten som formand???
Fra : vagnr
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 30-01-14 20:31

Enkelt system for gevinst:

-Kom med et navn
-kun et bud pr. kandumedlem
-første korrekte bud vinder

En begrundelse for buddet vil være fint, men er ingen betingelse!

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-14 20:49

Pia Olsen Dyhr, hun vil vist gerne, har forsøgt sig før, og der er næppe andre der stiller op. Men det er sådan set lidt ligegyldigt hvem der lukker og slukker, SF er færdige.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-14 21:02

Holger K.

som erfaren overgangsløsning...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-14 21:14

Som sagt - Jonas Dahl

Tommy.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-01-14 21:27

Eller for at starte på en helt frisk und linie: Peter Westermann

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-01-14 22:05

Kan det ikke være rystende ligegyldigt hvem der er eller skal være formand for SF

Har nogen af jer tænkt at gøre en indsats?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-01-14 22:19

Citat
Kan det ikke være rystende ligegyldigt hvem der er eller skal være formand for SF

Jo, ligesom det kan være rystende ligegyldigt hvem der får guld ved EM, hvis man ikke interesserer sig for sport

Egentlig synes jeg Svendgiversens bud på Holger K. er genialt, men svaret får vi vist først 1-2. marts, på SFs ekstraordinære landsmøde!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-01-14 22:30

Holger K kunne være et udmærket bud, til at samle stumperne. Han kan godt spille bøffel og er stadig ret afholdt i partiet. Jeg tror ikke på de unge, Jonas Dahl, Ida Auken, Mette Touborg, de har for meget at miste ved at forsøge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-14 23:55

Citat
Egentlig synes jeg Svendgiversens bud på Holger K. er genialt, men svaret får vi vist først 1-2. marts, på SFs ekstraordinære landsmøde!
Okay, gør SF det, altså venter til marts, er jeg ganske sikker på, at SF bliver tromlet total flad.
Hvis Johanne er ligeså klog en pige som hun giver udtryk for, trykker hun på valgknappen, vælter regeringen og SF bliver til en parentes i dansk politik, fordi, det bliver svært at forklare hvorfor SF har givet - stemt for, at de fæle kapitalister skal ha' lov til at rende med arvesølvet og oven i hatten, tjent milliarder på det - og skatteindtægterne er kørt i ly i Luxembourg
Ha ha ha ha, den bliver svær at forklare.
- Og Johanne, hun render med alle SF's vælgere.

Jo jo, dansk politik er blevet spændende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-14 02:33

Johnny Weissmuller

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-14 10:49

Jeg overså: kun et bud pr kandu medlem, glem så unge Westermann.

SF kan ikke vente til marts med at vælge ny formand
og Johanne kan ikke vælte en rød regering,
der sælger ud af arvesølvet, lige nu med blåt flertal,

selv om det ville være fornuftigt både for Enhedslisten og Danmark.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-14 11:15

Pernille Vigsø Bagge. Hun har omløb i hovedet. Et stort +: Hun er Nordjyde.

Og ikke mindst:

Ser godt ud....har pæne ben..... ikke uvæsentlige detaljer.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-01-14 16:42
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-01-14 17:58

fun2, når man tænker på hvor meget Aksel Larsen fik ud af et brækket ben må han nemt kunne slp evt. konkurrenter

Måske skulle evt andre kandidater tænke på at kopiere Kurt Brauer og Knud Lind, sidstnævnte, der var politibetjent, brækkede armen på KB, der var SF-borgerrepræsentant. Begge fik en politisk karriere ud af det, KL som Fremskridtsmand, det var vist ved Margrethe (reginas) bryllup en gang i 60'erne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-14 19:05

Citat
og Johanne kan ikke vælte en rød regering,

svendgiversen, jeg tror du misforstod hvad jeg skrev. Selvfølgelig kan Johanne vælte regeringen - ikke på GS-sagen, men der kommer vel andre "sager" hvor Johanne kan trykke på valgknappen.

Ida er smuttet hen til de Radikale
OOOOOOHHHHH hvilken farce, der udspiller sig på tinget

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-01-14 21:20

Citat
Selvfølgelig kan Johanne vælte regeringen

Det har du helt ret i, men VIL hun?

Hun kan selvf ønske at blive i tinget, og derfor fremprovokere et valg, inden EL's valgregler forhindrer hende i at genopstille. Det er den kyniske model, passer slet ikke til den søde Johanne, bare at sidde og trille tommelfingre i et folketing med klart borgerligt flertal for at få en fast løn så længe, vel?

Hun kunne selvf prioritere indflydelse for EL, selv om hun har følt sig pisset på af SSFR, er det vel varmere and at være ude i kulden.

Hun kan vel også håbe på flertal til EL, DKP, VS, SF m.fl., men så naiv er hun vist ikke. Skulle det ske, vil jeg straks stille mig i emigrationskøen, så vidunderligt er det danske klima heller ikke

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-14 21:52

Citat
Skulle det ske, vil jeg straks stille mig i emigrationskøen,
Så skal du bare huske - når du ankommer til dit nye land - at linjen sådan set er lagt. Du siger bare "ASUL, mig flygtning" og du bliver forsørget resten af dine dage.
Husk på, du har også krav på at blive familie-sammenført med dine fætre, kusiner, tanter og onkler.

God tur, vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-14 04:47

Citat
God tur, vagnr.

Tak, Tommy, men det var nu mere skattely end asyl, jeg havde i tankerne, er det ikke på Malta man kan købe et statsborgerskab?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-14 10:14

Lars den lykkelige, skifter nok hest som de andre, og bliver formand for SF.
Lars med de bare fødder, skifter sikkert over til Enhedslisten, inden Konservativ folkeparti lukker.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-14 17:31

Citat
Lars med de bare fødder, skifter sikkert over til Enhedslisten, inden Konservativ folkeparti lukker.
AAAAAARHHHH, havde du skrevet De Radikale, havde jeg troet mere på den.
Rigtigt er det, at Lars Barrøv er ved at dræbe K

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-02-14 07:23

SF er bestemt ikke færdige. Rigtig mange SF'ere har ved kommunalvalget stemt på Enhedslisten i frustration over SF's deltagelse i regeringen, og de vil selvfølgelig vende tilbage til SF ved næste folketingsvalg, hvis partiet vender tilbage til sin røde profil

Som ny formand gætter jeg derfor på Trine Pertou Mach. Hun virker både dygtig og sympatisk, og vil nok kunne give partiet det tiltrængte løft.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-14 15:33

Det har du ret i. SF er bestemt ikke færdige. Når SF har fundet fodslaw igen og finder ud ad, at de nok ikke skal flirte med socialdemokratiet - og slet ikke de radikale, men stadig blive ved med at være et protestparti - og opsamler de gamle "dyder" såsom; Ud af EU. Kort sagt, lever efter det gamle ord som siger: "Skomager, bliv ved din læst" så kommer SF på fode igen....................OG Enhedslisten, som er et sammenrend af kommunister, VS, DAP, KAP, PAP, PIS & PAPIR og frafaldne SF'ere fordi Søvndal & Co blev for borgerlige - de ryger ud af folketinget.
Men ha' ikke medlidenhed med Enhedslisten af den grund, de finder nok noget andet de kan redde.

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-14 16:44

Tak for svaret fun2.

Spot on, hende og kun hende stillede op.

Jeg håber hun får et kraftigt rygskjold som tiltrædelsesgave, hun bliver ikke den første partileder der kan (risikere at) få de fleste angreb bagfra

Egentlig tror jeg SF har været det mest formandsstabile parti de sidste 55 år, kun 5 formænd, inkl. Annette Vilhelmsen, og nu den sjette, 11 år i snit indtil nu er der vist ingen der kan slå!

Men "håndsky" viste de sig at være allerede efter 6-7 år

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-02-14 17:16

Undskyld, havde glemt Sigurd Ømand, så 6 formænd før POD, kun 9 år i snit

Alligevel er de nok stadig "det mest formandsstabile parti" i perioden.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-02-14 17:37

De radikale har haft 9 formænd, siden de blev stiftet i 2005, det giver over 10 år i snit. Men generelt skifter partierne ikke ret tit formand. DF har vist kun haft 2, hvilket også må være over 10 år i snit.

At det blev Pia er ikke så overraskende, lette point, tak for dem. Hun får sin sag for, det bliver et stort arbejder at samle partiet op. Om hun vil få succes er lidt tvivlsomt, men partiet har en ret stor kerne af trofaste vælgere, det er dem der er tilbage.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-02-14 10:12

Ja, det vil vise sig hvordan det ligger med trofastheden, de blå synes at være mere trofaste end de røde

http://www.ugebreveta4.dk/2014/201407/Fredag/Roede_vaelgere_oensker_nyt_parti.aspx