/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvilket fabrikat vindue af træ?
Fra : jorael
Vist : 580 gange
300 point
Dato : 28-01-14 20:52

Der er flere steder på Internettet med råd om krav til vinduer.
I vort tilfælde skal det efter reglerne være et vindue af træ (ikke træ alu).
Hvilket fabrikat trævindue fås som et dannebrogsvindue (96 * 160) uden sprodser til et over 100 år gammelt hus med tre etager?
Krav 1: Glassene skal være i top mht isolering og gerne støj (Ikke koblede vinduer)
Krav 2: Man skal kunne vælge farve - vi ønsker en næsten sort nuance.
Krav 3: Lang holdbarhed, og lang tid til første gang de skal males efter montering. De sidder et udsat sted rent vejrmæssigt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-01-14 21:25
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-14 01:08

De 2 første punkter kan vi nemt opfylde men vi bruger vandbaseret maling og det holder desværre ikke flere år, en gang maling hvert år vil være tip top:
http://idealcombi.dk/PRIVAT-1.aspx
klik på Find en forhandler for at finde en forhandler i dit område, vi sælger ikke direkte til private

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-01-14 05:57

Et håndværkerbygget efter opgave.

Manden går op i sit arbejde og bruger ikke bare noget billigt fra Jæm & Bix, men udvælger sig også såkaldt "fedtet" kernetræ der kan overleve barske forhold, især til bundstykkerne, det er derfor at ældgamle huse kan have velbevaret træ

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-14 05:58
Kommentar
Fra : jorael

Dato : 30-01-14 07:30

Har flere rigtig gode vinduer fra Idealcombi, men det er træalu.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 30-01-14 12:00

Min søn er bygningstømrer. For to år siden hjalp jeg ham med at udskifte de gamle vinduer til Rationel vinduer. Jeg var MEGET overrasket over den kvalitet vinduerne var i, og prisen fandt jeg absolut rimelig.

http://www.rationel.dk/private/vinduer-doere/koebsforloebet/inspiration-til-vinduer-og-doere/byggestil/

Når/hvis vi skal have skiftet vinduer, er Rationel det som bliver isat.

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 01-02-14 20:50

Tak for svaret alka. Og jer andre. Jeg må lige se på et par fabrikater. Har oprettet et net spm om der findes fabrikater, hvor man ikke kan se forskel på træ og træalu

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-02-14 08:49

Selv tak jorael