/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
hvilket tv?
Fra : lillelyst
Vist : 532 gange
25 point
Dato : 27-01-14 22:54

Jeg skal have det gamle fjernsyn skiftet ud med et nye og mere moderne. Jeg har intet begreb om teknikken og hvad der er nyt og smart da jeg ikke har fulgt med i hvad der er sket de sidste mange år, men........jeg har kik på denne her:
Sony 42" LED TV KDL-42W805A - 3D Ready

Jeg betaler sikkert for en masse jeg ikke har brug for så den virker ret dyr.Måske kan I anbefale et bedre alternativ - sådan rent kvalitetsmæssigt?

Jeg har også set på noget nede i Føtex til omkring 4200 kr hvor man vist nok skulle kunne optage direkte fra fjernsynet?!

De eneste behov jeg har er:

42` skærm - skal kunne optage fra tv`et direkte via USB eller evt. harddiskoptager, og lige så vigtigt: jeg har en del DVD-skiver liggende med mange videooptagelser på. Disse skal kunne afspilles igennem fjernsynet.

Hvad er jeres bedste råd her? Bedste og billigste løsning?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-14 08:22

Svært at vælge tv for andre, så holder mig fra dét.
Dine dvd´r kan du altid afspille gennem en billig H Nyborg model, du kan eventuelt købe en maskine med harddisk der samtidig kan optage/afspille film fra tv og afspille dvd

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-01-14 08:33

Gå ind i Føtex eller en af de andre forhandlere og spørg dig frem - ekspedienten vil helt sikkert finde det bedste og billigste til netop dit behov...

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 28-01-14 08:43

Hvis du sér tv´et live i butikken,, så vær opmærksom på at de i mange tilfælde kører med fuld knald på alle indstillinger, og køber du så et, kan du blive skuffet over det, da man normalt aldrig bruger fuld kontrast og lys hjemme hos sig selv, medmindre man har øjenfejl.
Lyden kan også være en anden mangel, mange fladskærme lyde af H til = paplyd, så skal du også have god lyd, skal du ofre penge på et mindre anlæg ved siden af.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-14 09:51

Det afhænger helt af dit kvalitetskrav.
Generelt er de såkaldte led fjernsyn ( som reelt LCD) i den lidt dårlige ende med hensyn til kontrast og farvegengivelse.
Bed en forhandler om at du kan teste fjernsyn hjemme eller i det mindste med en almindelig udsendelse i butikken.
Ofte kører forhandlere farvemættede langsomme dvd testfilm, som ser flotte ud ,også på dårlige skærme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-14 10:07

Citat
Ofte kører forhandlere farvemættede langsomme dvd testfilm, som ser flotte ud ,også på dårlige skærme.

Tag din egen film med og bed dem afspille den, du ved selv hvordan den ser ud hjemme, så har du noget at sammenligne med forretningen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-01-14 10:54

Jeg syntes det ser ud til at være et rigtig fint tv og et godt tilbud.
Du kan se den samme tv hos proshop.dk der koster den 5900 kr.
Men nye tv er som de andre skriver en smagssag, gå ind og se nogen stykke hos en udstilling, f.eks. Elgiganten eller Bilka, det koster ikke noget, men pas på tilbudet ikke smutter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-14 11:32

Citat
Lyden kan også være en anden mangel, mange fladskærme lyde af H til = paplyd, så skal du også have god lyd, skal du ofre penge på et mindre anlæg ved siden af.

Samsung jeg har hørt på 2 forskellige i hjemmet, 2 generationer endda, det bedste er det Philips jeg har nu, men stadig fake surround der kun giver et bredt lydbillede, så det kræver en forstærker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-14 11:41

Har selv et 40¨ Phillips, hvor lyden er rimelig på, især når jeg ser film fra min mediaplayer, men skifter jeg til tv avisen, så lyder det ikke godt, ved ikke om det har noget med ´tale´ at gøre, musik og film er OK - og selv om man kan ´tune´ lyden, bliver det aldrig som de gamle ´tv kasser´.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-14 11:43

Og angående 3D Ready:
Citat
3D Ready betyder, at fladskærmen er forberedt til 3D. I denne sammenhæng betyder ”forberedt”, at 3D udstyret ikke medfølger, og at det skal købes separat. For at nyde 3D-film og 3D-spil, skal man købe et 3D-sæt, som sælges af producenten selv. Denne 3D-pakke indeholder et antal 3D-briller samt en 3D-transmitter, som styrer 3D-brillerne (og som skal sidde ved siden af eller oven på skærmen).

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-01-14 12:22

Citat
men skifter jeg til tv avisen, så lyder det ikke godt

De gør ikke særligt meget ud af lydbilledet i nyhedsudsendelser, det skal blot være klart og tydelig, men det giver også et brat skifte når man hjemme zapper fra en film til ren tale i et studie.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-01-14 12:56

første gang jeg gjorde det, var jeg ved at falde ned af stolen og ringe til sælger for at skælde ud.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-01-14 18:15

Sony er et godt fjernsyn, her går du ikke galt i byen.

Jeg valgte også et Sony, da jeg skulle have mit første fladskærms-tv, da det fik fine anmeldelser i mange tests.

Jeg har ikke fortrudt mit køb.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-01-14 02:24

Har du børn, der skal bruge tv til playstation, er det et plus med et større tv.
Sony er et godt valg.
Mine sønner har Sony, og jeg har Sony

Bilka har gode tilbud
http://viewer.zmags.com/publication/5fada1ac#/5fada1ac/3

http://viewer.zmags.com/publication/4efcc328#/4efcc328/7

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 11-02-14 21:33

Tak for svaret mig-selv. Der er endnu ikke taget en beslutning men mon ikke det bliver et samsung - der er trods alt en prisforskel på sony og samsung.