/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 2,0 HDI går ud????:(
Fra : dennisgj
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 26-01-14 17:51

Har en peugeot 307 2,0 HDI fra 03 som ikke opfører sig særlig rart:/

Den har lige fået skiftet partikel filter fordi det ifølge mekanikeren skulle være stoppet fuldstændig til.
Det er så skiftet og jeg kører omkring 4-5 km i den, og derefter mister den sin trækkraft igen.. Lidt ligesom om turboen ikke virker. Men efter det bliver det bare værre og værre og til sidst kunne bilen slet ikke trække op af den mindste bakke, og derefter gik den helt ud.

Der var ikke særlig meget diesel på men der var noget på, men prøvede alligevel lige og fylde 5 liter på. Nu kan den fint starte men kun holde sig igang i 2-3 sekunder og derefter går den ud igen.
Hvad i alverden kan det være?:/
Dielsel pumpen virker:)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-14 18:26

Brændstoffilter måske stoppet, eller fuld af vand.
VH Palle

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 60 point
Dato : 26-01-14 18:39

Hælder også til brændstoffilteret eller en utæthed, så den suger luft ind.
Men skift du bare filteret og udluft systemet. Det kan meget vel løse problemet.
Du bør nok ikke køre tanken så tæt på tom. Det er som regel her kondensvand og skidt samler sig.

Kommentar
Fra : dennisgj

Dato : 26-01-14 18:43

Udlufter systemet??:/ hvordan gør man lige præcis det?:)

Godkendelse af svar
Fra : dennisgj

Dato : 26-01-14 19:17

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-14 19:21

ok ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-01-14 17:39

Du skal ikke udlufte den efter du har skiftet dieselfilet.
Når du har taget filtret ud, tømmer du beholderen, vedhjælp af plastskruen i bunden og gummislangen. Endnu bedre hvis du har en vacuumsuger til trykluft, så suger du beholderen tøm, sviner noget mindre.

Nyt filtre i, og spænd til, ikke flere Nm end der er angivet på låget.

Så pumper du 15-20 gange på gummibolden til venstre for filtret, for at fylde kammeret op igen, når bolden bliver hård.

Fejlen kunne være kombineret med din luftmængde føler eller EGR ventil.

Hvor mange km har den gået ? 300.000km