/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
staldlampe
Fra : boje1904
Vist : 2055 gange
100 point
Dato : 26-01-14 14:46

Jeg er ved at designe nogle udendørs lamper og vil gerne bruge glasset fra staldlamper (kugle lamper) Men er der nogle som kender specifikationerne på disse?
Og hvad hedder den fatning som de skrue ind i. Jeg vil gerne finde en standard fatning som staldlampen passe i, eller skal jeg selv til designe en sådanne (ikke de store problems kan laves i SLA)

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 26-01-14 15:38

Det må være sådanne du tænker på
http://www.wattoo.dk/universal-neptun-staldglas-5442521809-5442521825
/Janus

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 26-01-14 16:42

Korrekt det er netop denne lampe som jeg tænker på. Men det er nemt nok af finde glas, det er strakt sværer at finde nogle specifikationer på gevind, hul størrelse, længde, ydre diameter osv.
Samtidig er det ikke lykkes mig at finde en løs fatning til glasset, det ville være bedre end at lave den selv.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-01-14 16:58

http://www.wattoo.dk/belysning/diverse/staldglas
Universal loftarmatur

All-round armatur med opal kugle eller staldglas i hvid eller grå. Må kun monteres på loftsdåse. Med et gevind på 84,5 mm.

Pris inkl. moms fra
89,25 DKK

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-14 18:05

Den her må også kunne bruges:

http://www.greenline.dk/Belysning--Lamper-13/Diverse-belysning-432/Daasearmatur-9681

LK har også et "kit" til at skrue på deres universaldåse, med e-27 fatning og til staldglas.

MVH

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 27-01-14 18:26

Hej Viskinge
Har du nogen ide om hvor jeg finder et billeder af LK kittet??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-01-14 18:25

Jeg har været ved at undersøge sagen. LK laver desværre den ikke mere.
Den hed Type A75 med fatning E27.
LK Nr. 118 A 0230
EL Nr. 10 42 000 135

De laver dog den der hedder "Pakhuslygte J75 " som passer ovenpå en marinedåse (metal). Den har dog et udv. "gitter" omkring glasset.

MVH