/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Panik angst
Fra : alimak
Vist : 848 gange
200 point
Dato : 26-01-14 06:25

Hej
Jeg får nogen gange panikangst,det er specielt hos tandlægen jeg har fået det.Det starter med at jeg begynder at blive varm og sveder,jeg tror jeg skal dø, og må væk. Synes det er meget pinlig. Er det nogen der ved om en selvhjælps metode mod panikangst.Eller andre metoder?
alimak

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-01-14 06:34

Pinligt er det ikke, men ubehageligt og upraktisk

Prøv evt. afspændingsmetoden.
Træk vejret helt ned i maven og tag dybe indåndinger.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 26-01-14 09:08

Ikke sikkert, det er "rigtig" panikangst, måske "bare" almindelig tandlægeskræk. prøv at ringe og tale med psykologvagten:
http://www.psykologvagten.nu/

Accepteret svar
Fra : janiel0810

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-14 10:14

Gentag sætningerne:
Dette er et angsanfald.
Det er ubehageligt.
Det er ikke farligt.
Det går over om lidt.

Træk vejret dybt og roligt, og du vil med tiden
kunne minere anfaldene , styrken og varigheden.
Du bliver også bedre til at gribe anfaldet fra starten, så du kan sige sætningerme.

Jeg bruger stadig metoden, om virker nu ret hurtig.
Også hos tandlægen.

Hilsen Jan.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-01-14 15:13

Du kan tale med din læge om at få 1-2 Stesolid 5mg som du tager ca en ½ time før du skal ind i stolen, på den måde har jeg fået løst mit problem, men jeg kunne have haft alle mine tænder hvis der havde været nogle færre tøsedrenge blandt de danske læger, som loger med halen når sundhedsstyrelsen siger noget,
de danske læger er også blevet dårligere end før, jeg har fået lavet små operationer af alm: læger går jeg til læge med det samme problem i dag vil de sende mig til et sygehus, hvorfor de er blevet så dårlige/forsigtige kan jeg ikke få et svar på.
alan57

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-01-14 16:11

Hvis du først lige har fået det, eller bare engang imellem, så gå til Lægen han kan sende dig videre til mennesker der harr virkelig forstand på det, ellers kan du regne med at det bliver værre, og det forsvinder ikke af sig selv.
Masser af motion og god mad, hjælper på det.
Og LAD VÆRE med at hoppe på medicin-bølgen, efter en måneds tid begynder du at få endnu flere symptomer, der forværres - tabletter en gang imellem, men aldrig 3 x dagligt.
Har selv lidt af det i snart 40 år og mit er ikke forsvundet - kun blevet bedre med tiden.
Du kunne prøve om du kan få disse tabletter:
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/918
Der er mange der har glæde af dem, tager dem selv engang imellem, men syntes ikke rigtig de virker på mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-14 21:12

alimak -> Drik 2-3 glas go' rødvin ...og tænk 'tingene' igennem.
Har du een gang prøvet 'rigtige' tandsmerter? ..så kan det kun bli' værre!
..men så er man da halvstiv imedens
Jeg er selv ikke bange for at dø ...men SMERTEN !!!
Pøj pøj... jeg føler med dig
</SNART IKKE FLERE TÆNDER TILBAGE>

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 29-01-14 21:35

Tak for svaret janiel0810.Og tak til jer andre for de gode råd.
alimak