/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Per Hækkerup 2.
Fra : Mosebaek
Vist : 871 gange
300 point
Dato : 24-01-14 20:22

Jeg vil godt "ofre" 200 point,for jeres "analyse" af dagens brændende spørgsmål: Er Bjarne Corydon ved at lave en Per Hækkerup 2. ?? Han virker på mig,som regeringens mest troværdige medlem. Men indrømmet,efter så prominente personer (Socialdemokrater) som Ritt Bjerregaard, Mogens Lykketoft og Poul Nyrup Rasmussen, har kritiseret "handlen", er jeg bange for,den ikke er særligt gennemtænkt. Bl.a. denne vending:
Citat
Goldman Sachs har tilkendegivet at de ville betale udbytte skat i Danmark.

Tilkendegivet at de vil ???..... det skal sgu da være noget man er pålagt. Det er vel ikke frivilligt,om man vil betale skat.
http://www.180grader.dk/Politik/s-erkender-ingen-aftale-om-at-goldman-sachs-betaler-dansk-skat-1
Jeg hørte i morges at Goldman Sachs, bl.a. havde fodret de Græske konkurs-ryttere med penge, så de lige kunne slippe ind i EU.

Savner egentlig en kommentar,fra Blå blok. De eneste vi har hørt en pip fra, er DF.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-14 12:15

Jeg ved ikke hvad det hedder i dagens Danmark, men jeg opfatter det som 5. kolonne foretagsomhed.
Vi skal nok igen opdage at være blevet taget med bukserne nede.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-01-14 12:53

Staten får penge i kassen til "kun" 2,2 %
De kan låne dem alle andre steder til 0,5 %

Det stinker

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 300 point
Dato : 25-01-14 14:00

Jeg læste "180 grader" og faldt over en artikel, som beskriver hele humlen i det du efterlyser Mosebaek.

Sakset fra 180 grader;

Citat
"En bekendt forklarede mig engang hvordan forretninger som TDC-salget fungerede.

1) En kapitalfond ønsker at tømme en virksomhed. For at gøre dette med succes, skal fonden kende virksomheden til bunds, for den skal vide hvor værdierne er gemt, hvilke dele der kan sælges og hvilke dele der skal skrottes.

2) Denne viden findes kun eet sted: den gamle ledelse. Får man ikke den gamle ledelse ombord, er det en tvivlsom forretning. Man udlover derfor eksorbitante bonusser til denne, eller dele af den, hvis den vil føre virksomheden gennem salget.

3) Dette ved den gamle ledelse godt, så når det rygtes, der er opkøb i farvandet, forbereder man sig på den kommende bonusfest. Een af de bedste måder at gøre dette på, er at sørge for at virksomheden under-performer i tiden op til salget, saa prisen på aktierne går i bund, så kapitalfonden får virksomheden så billigt som muligt.

4) Når så salget er ført igennem, kan man begyndte at skære fedtet fra og den resultatforbedring giver dermed grundlaget for ledelsens bonusser."
Skrevet af Erik Bramsen

Jeg er ultra liberalist, men jeg er imod at staten sælger til Goldman Sachs, fordi Goldman Sachs er ikke ægte kapitalister men "Crony Capitalist"(se beskrivelsen*). "Crony Capitalist" har et nepotistisk/korrupt forhold til politikere og går efter at tømme en virksomhed for værdier eller som en parasit at suge penge ud af fælleskassen/borgernes lommer og påvirke politikerne med deres mange lobbyister til at støtte håbløse projekter.

Bilderberg møderne har besøg af både Corydan, DONG og Goldman Sachs. Det er måske der, de laver deres lysky aftaler? Crony capitalists har magt og indflydelse og kan tilbyde politikere internationale topjobs senere, hvad jeg vil betegne som korruption.

Jeg vil kraftigt anbefale at se filmen Wall Street. Den giver et glimrende billede af hvad Goldman Sachs er.

DONG vil ligge i ruiner om nogle få år, hvis Goldman Sachs får foden inden for. Måske bliver det en ny Enron skandale?
https://www.youtube.com/watch?v=PF_iorX_MAw

Ægte kapitalister er et samfundsgode. De bygger op, skaber arbejdspladser, tilfører samfundet en masse skatter, tjener samfundet, kunderne, deres medarbejdere, er aktive i velgørenhed og tænker på de svageste. For dem er god forretning WIN/WIN.

Crony capitalism er parasitter. Det er den gruppe Enhedslisten forbinder med kapitalister - fordi de generaliserer - og derfor har de en stor afsky for kapitalister og ultra liberale.

Man sælger kun til Goldman Sachs, hvis enten man er utrolig dum eller korrupt. Politiet burde indblandes i denne sag!

Jeg troede - eller håbede på, at Blå Bjarne var klogere.

Mvh.
Tommy,

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-14 15:07

Læg mærke til dette her:
Bilderberg møderne har besøg af både Corydon, DONG og Goldman Sachs. Det er måske der, de laver deres lysky aftaler? Crony capitalists har magt og indflydelse og kan tilbyde politikere internationale topjobs senere, hvad jeg vil betegne som korruption.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-14 17:15

Jeg så det godt, og det forstærker min mistanke om en slags 5. kolonne virksomhed.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-01-14 16:20

Mosegrisen er her skam stadigvæk. Men jeg ta`r lige "en stille èn", læs: Blund.

Og holder øje med udviklingen, her på siden, og på den politiske arena.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-14 13:25

Er gået ind i dybe spekulationer.....efter utallige opfodringer.........fra konen,er det muligt jeg stiller op som ny formand for SF.

Hun (konen) mener jeg må have de nødvendige kvalifikationer, da jeg tit har været med til at indfange løsgående kreaturer,for en landmand. Og i dette arbejde,gælder alle kneb. Både jernhård vilje og stille list. Et højtråbende og frembrusende adfærd,resulterer blot i, at de skilles til alle sider. (Kreaturerne altså).

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-14 13:54

Citat
Staten får penge i kassen til "kun" 2,2 %
De kan låne dem alle andre steder til 0,5 %

I brugsen kan du købe en på 45% og samtidig blive i godt humør.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-14 15:49

Meget apropos det med SF, så kommer jeg til at tænke på regeringen som helhed.
Det er snart lykkedes regeringen at gøre hele deres folketingsgruppe til ministre - enten har medlemmerne været ministre - eller også bliver de det snart.
Er der 6 nye ministre vi skal ha' denne gang sikke en masse mennesker Thorning har sikret pensionen for.
Ja ja, ingen problemer med regningen, den udskrives over skattebilletten .
det er derfor Vestager, Thorning & Co har så travlt med at skaffe nye mellemøstlige skatteydere til landet..........ups Når nej, undskyld...! Man forlanger jo ikke ydelser af sine gæster.

Det her er så til gengæld rygter: Døren ind til Helle Zelfies kontor ligner svingdøren til en western saloon. Hurtig ind - og ligeså hurtig ud.

Må dagen være med Jer
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-14 16:06

Så er Astrid Krag Socialdemokrat. Lurer selvfølgeligt på,at kunne fortsætte som minister.

Cirkus revyen,vil ikke mangle emner til sommerens forestillinger.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-14 16:30

Når Mosebaek bliver valgt, kan man så tiltuske sig en ministerpension, bare sådan en hyggepost uden portefølje. Jeg har selv en taburet med.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-14 16:53

Citat
Så er Astrid Krag Socialdemokrat. Lurer selvfølgeligt på,at kunne fortsætte som minister.
Ja ja, et godt gammelt "Krag udtryk" (om de to er i familie med hinanden ved jeg ikke) "Man har et standpunkt, til man tager et nyt"

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 30-01-14 19:16

M.
Citat
Er gået ind i dybe spekulationer.....efter utallige opfodringer.........fra konen,er det muligt jeg stiller op som ny formand for SF.

Hun (konen) mener jeg må have de nødvendige kvalifikationer, da jeg tit har været med til at indfange løsgående kreaturer,for en landmand. Og i dette arbejde,gælder alle kneb. Både jernhård vilje og stille list. Et højtråbende og frembrusende adfærd,resulterer blot i, at de skilles til alle sider. (Kreaturerne altså).

M.

Du har alt hvad jeg behøver Mosebaek - stemmer på dig

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 30-01-14 19:17

uups

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-14 19:43

Citat
Du har alt hvad jeg behøver Mosebaek - stemmer på dig

Der kan man se,hvor hurtigt det går. Allerede min første støtte.

Men det skal også gå stærk,hvis jeg skal opnå uvisnelig hæder,i dansk politik.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-01-14 17:54

Så er Ida Auken Radikal.

Har netop hørt at Holger K, overvejer Det Konservative Folkeparti, da han mener at kunne afløse Lars Barfoed.

Allersidste nyt,dog ikke officielt endnu: Der arbejdes på at harmonisere Det Konservative Folkeparti og Socialistisk Folkeparti. Det menes at konstellationen vil være så interessant,at det vil give øget vælgertilslutning.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-02-14 17:53

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.
Citat
Jeg troede - eller håbede på, at Blå Bjarne var klogere.

Det samme her. Kun fremtiden kan vise,om DONG er købt eller solgt. Men umiddelbart,ser det skit ud.

Vh. M.