/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Installation af Office 2010 Home and Stu
Fra : sonjor
Vist : 495 gange
300 point
Dato : 24-01-14 18:44

Jeg har for en tid siden købt Office 2010 Home and Student på CD fuldt lovligt. Jeg overvejer nu at købe en All-in-One PC, men fik at vide, at jeg skulle købe en ny Office til ca. 2000 kr, da jeg ikke ville kunne installere den købte på en ny PC. Kan det virkelig passe? Vil selvfølgelig slette på den "gl." PC.

mvh Sonja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 19:54

Det må vist være en over ivrig salgsmand du er rendt ind i, det eneste jeg kender til det, er at du kan få problemer med er ´student´ udgaven - men hvorfor ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 24-01-14 20:09

Jeg tror ikke at du får problemer.

Jeg har ganske vist ikke Student udgaven af Office, men andre OEM udgivelser og de siges også kun at kunne installeres på én maskine, men hvis man f.eks. skulle være uheldig og den maskine crasher, kan samme udgave uden videre installeres på en anden maskine. Har selv prøvet det og det skete der ingenting ved.

"Student" betyder ikke andet end at den ikke indeholder alle de funktioner som en "voksen" udgave har. Den mangler bl.a. Outlook.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-01-14 21:43

Den udgave af Office til Hjemmet og Studiet 2010, er en familiepakke som kan installeres på op til 3 PC'er - det står på pakken.

Pakken indeholder Word 2010, Excel 2010, PowerPoint 2010 og OneNote 2010.

Jeg har pt. installeret den på 3 forskellige PC'er uden problemer.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 24-01-14 21:51

Ok men jeg har den vist også på 3, men hvis jeg afinstall.på den ene, går det så ikke?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 300 point
Dato : 24-01-14 22:09

Hvis du afinstallerer burde det ikke være nogen problemer - evt. bliver du nødsaget til at kontakte Microsoft og fortælle dem om problemet.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 24-01-14 22:54

Tak for svaret IBM760.Tak, ja det er så nok løsningen