/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiere/clone DVD video
Fra : jensviggo
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 22-01-14 23:02

Har en DVD video jeg gerne vil have lavet en kopi af, hvad gør jeg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-01-14 23:35

Sætter den i drevet og kopierer den med brænderprogrammet...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-01-14 06:30

Er heller ikke særlig skrap til det, har win 7 på laptop, kunne du være lidt mere præcis, så vil jeg være glad

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-01-14 08:18

copiere den ind på laptop og brænd så på skive

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-01-14 08:44

DVD fab kan kopiere en DVD, også uden om de fleste kopibeskyttelser. FY!
http://www.dvdfab.com/download.htm
Den kan samtidig fjerne diverse ekstra sprog osv. så kvaliteten ikke reduceres for meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-14 08:50

Selvom det er Win7, så prøv: http://download.cnet.com/CDBurnerXP/3000-2646_4-10409086.html

Det skal lige siges at DUAL LAYER DVD's kræver speciel software:

http://www.wikihow.com/Burn-Dual-Layer-DVD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-01-14 14:48

Vil du kopiere, så brug dette, tager det fleste crypterede skiver uden problemer
http://www.afterdawn.dk/downloads/cd_dvd/dvd_kopiering/dvd_shrink.cfm

http://www.youtube.com/watch?v=zHisUc0pdkM
Ellers er det bare at sætte din dvd i drevet og gå til START/ computer (dit drev) åben - ikke klikke men åben, og kopiere video mappen lydmappen behøves ikke.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-01-14 15:52

hvis man kun har dvd rw drevet på sin laptop er man nødt til at copiere ind på hardisken og så brænde derfra

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-14 15:12

Har nu brugt DVD scrinck og har kørt encoding, kan så ikke komme videre hvad mon jeg gør

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-14 15:15

DVDén fylder 7,61 og mine tomme DVDér på 4,7GB

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-14 15:17

DVD`en er Midt om natten med kim Larsen og er original, har afspillet den i dvd player uden problemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 20:17

Når filmen ligger i programmet kan du fjerne menu´er og andre sprog/ tekster du ikke vil have med, og som regel kun er til gene
Ude ved VIDEO, klikker du på rulle menuen og vælger COSTUM RATIO, hvor du kan sætte størrelsen som du vil have den MAX/MIN.
Klik der efter på BACKUP og vælg hvor du vil gemme og klik OK og lad programmet arbejde færdigt
Det færdige resultat kan afspille ved at klikke på en af filerne i mappen.

http://www.gratisimage.dk/image-327A_52E2B82B.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-8D8D_52E2B82B.jpg

Kan du ikke få den ned til den ønskede størrelse, findes der andre programmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 20:20

NB: Hvis du ikke ønsker at brænde med det samme, så vælg standart indstillinger når du gemmer.
De filer der kommer ud i den færdige mappe, ligger i en mappe der hedder Viseo_TS og DET indhold skal brændes? hvis du vil have den på dvd, der ligger også en ´lydmappe´ men den kan du bare slette, den har ingen betydning

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 20:21

Citat
Viseo_TS

Selvfølgelig VIDEO_TS

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-01-14 20:54

Forresten plejer jeg altid at rippe dvd´r, da de fylder for meget som dvd format, de bliver konverteret til MP4 eller MKV med en billed størrelse på 1280x720 og en bitrate på ca 3000, og man skal have gode øjne for at kunne se forskel på kvaliteten = og så har man sparet plads.

Der kunne du bruge programmet Handbrake:
http://handbrake.fr/
Det kan godt være lidt drilsk at bruge, indtil man har fundet de rigtige indstillinger - og gemt dem til næste gang, ellers kører det bare, og det tager max 10 minutter om at omkode en dvd - eneste ulempe er at der kun kan gemmes som MKV/ M4V og MP4

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-14 23:58

Har engang brugt dvdscrink, mener at kunne huske, at hvis du angiver single dvd skive, så tilpasser programmet selv størrelsen ved at reducere kvaliteten. Det gør dvdfab også. Du skal ikke tænke på først at lægge indholdet ind på harddisken det gør programmet selv, når du angiver samme drev til læsning og brænding.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-01-14 00:01

Du skal ikke rippe dvd'en, det er kun nødvendig, hvis du vil afspille filmen på enheder der ikke kan afspille almindelig video format.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-14 09:10

Citat
DVDén fylder 7,61 og mine tomme DVDér på 4,7GB

..ergo er det en DUAL LAYER DVD du har fat i. Jf. mit tidligere link:
Citat
A dual layer DVD (Digital Versatile Disc) is similar to the original DVD created by EFMPlus in 1995 except it can store up to 8.5 gigabytes of data instead of just 4.7 gigabytes

Læs nu i linket hvad du skal gøre! Der er intet mindre end 4 metoder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-01-14 12:01

Det her projekt synes da godt nok at vil drille, har nu prøvet alle jeres gode forslag uden held, men hvad med videomaker som er i w 7 har prøvet den, og kommer så langt at jeg får en liste frem hvor der står filer der venter på at blive brændt....filerne er mærket med firkant med et plus, men her kan jeg ikke komme videre, er det mon løsningen og hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-01-14 12:44

Nej den hedder Windows DVD maker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-14 18:51

Og hvilke foreslag bruger du??
Har du fulgt mit, havde du allerede en mappe klar at brænde...så svært er det altså heller ikke.

Citat
Har engang brugt dvdscrink, mener at kunne huske, at hvis du angiver single dvd skive, så tilpasser programmet selv størrelsen ved at reducere kvaliteten.

Kan ikke lige se det, men meget muligt, bruger kun programmet når der er en kodning på skiven jeg vil rippe, og jeg omkoder som skrevet altid til et andet format mp4/ andet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-14 21:49

Det var dog dælens, så modstridig (doven) man ka' vær':

http://www.wikihow.com/Burn-Dual-Layer-DVD

http://www.wikihow.com/Image:Burn-Dual-Layer-DVD-Step-2.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-14 21:51
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-01-14 10:26

Den skive jeg forsøger at skrive til/brænde er en Medion DVD+RW rewritable, i bunden står der Audio-video-data-multimedia-pictures, 4,7 GB max 4xspeed.

Kan den bruges?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-01-14 10:51

Brug en dvd - R skive det er en skive der er kompatibel med de fleste drev. Iøvrigt skolen RW skive formateres inden den kan bruges.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-01-14 10:52

En RW skive skal lukkes, hvis den skal kunne afspilles i en almindelig dvd afspiller.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-14 11:00

Næeh... du skal bruge sådan en Svend ...jensviggo: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD%2BR_DL

Citat:
Citat
Discs can be read in many DVD devices (older units are less compatible) and can only be created using DVD+R DL and Super Multi drives

Dvs. du nok også skal bruge en anden hardware end den du har.

Næsten alle moderne DVD drev kan læse DUAL LAYER ...derfor kan du afspille/kopiere den (..eksempelvis til harddisken), men du kan ikke brænde den med en alm. DVD brænder. Om man kan dele den ud på 2 alm. DVD'ere ved jeg ikke, men det skulle man tro? ..og så skal der altså skiftes disk midt under filmen, hvilket måske ikke er så smart!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-14 11:05

Jeg mener at have prøvet at brænde en DUAL LAYER DVD efter en tur med dvdshrink, men det gik vist i skuddermudder. Elendig kvalitet og ingen lyd. Her imidlertid en video om hvordan man gør:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-01-14 08:24

http://1click-dvd-copy-5-2.soft32.com/

dette link åbner det program jeg nu har brugy til at brænde Kim Larsen, et klik og dvd brændt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-14 10:22

So ein dinges muss ich auch haben
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : jensviggo

Dato : 28-01-14 17:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg fik løsningen fra Australien, men tak for kampen, det lykkedes.