/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
PCPLUS
Fra : ids
Vist : 2063 gange
20 point
Dato : 06-12-01 09:30

Apropos PcPlus

Findes der et patch eller andet der får programmet til at print ud på USB porten, min gl. printer er død, og den ny
har kun USB. Er det et opsættningspørgsmål, hvor ? PcPlus...., Windows ?....Hvordan?

Mange spørgesmål og mange tak for hjælpen
IDS

Accepteret svar
Fra : TaXX2

Modtaget 20 point
Dato : 06-12-01 12:05

det hele kan su finde i windows det er ik så svært

mvh Anderas

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-12-01 12:56

Hej

Når du sættter din printer til USB-porten og genstarter maskinen,-har din Pc fundet din Printer. Installer den med det
software-program der fulgte med din Printer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-12-01 15:31

Hej

vi har samme problem med det gode gamle pcplus
men der findes ingen måder at få pcplus til at printe
på usb porten.
den eneste opdatering man kan få er til deskjet printere
på ltp porten. og opdatering til det kan køre til år 2027

mvh
DK

Kommentar
Fra : djvenga

Dato : 05-12-02 20:32

er der en der har et nyere pcplusprogram, så jeg kan få et indblik i om det er noget for os.
MVH
DJVENGA

Kommentar
Fra : pr.privat

Dato : 15-05-03 20:30

Hej

Den opdatering til deskjet printer på lpt porten, hvor og hvordan får man fat i den
MVH Pr.privat
vi2@tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : js40404010

Dato : 12-05-04 10:23

Det du skal gøre er at dele din nye printer som en netværksrecource

1. del printeren
2. Så skal du tilslutte printeren til en LPT port (som er det eneste som PCPlus kan printe til)
3. Gøres på følgende måde, gå til start kør og skriv CMD tast enter
4. i den sorte skærm skriver du følgende
5. net use ltp1: \\navnet på din pc\navnet på printeren som er delt (slut af med enter)
6. Her kommer et eksempel net use lpt1: \\pc1\hp2100
7. Så kan du printe til LPT1

Mvh

Jesper

Kommentar
Fra : munni

Dato : 17-08-04 08:42

PCPLUS er et gammelt DOS-program.
Men det kan godt lade sig gøre at udskrive i Windows. Også med en USB-printer.
Når du står i udskriftmenuen, trykker du Alt-F6, og der kommer et vindue op, hvor du så kan angive et filnavn.
Endelsen ".txt" er givet på forhånd.
Når dette er gjort, udskriver du til skærm, og samtidig bliver der genereret en fil med det ønskede navn.
Den ligger i den mappe, hvor din PCPLUS ligger.
Den kan så åbnes af fx. Notepad/Notesblok og udskrives derfra.

/munni

Kommentar
Fra : munni

Dato : 17-08-04 08:50

Jeg glemte lige at skrive, at på nette findes programmer, der kan udskrive bestemte filer i bestemte mapper, såsnart de opdager at en sådan fil er tilstede.
Af dem, jeg har prøvet var der ingen, som jeg kunne blive tilfreds med.
Eksempelvis kunne nogle af dem ikke finde ud af de danske æøå.
Jeg har så til eget brug skrevet et lille program, der klarer sagen.

/munni

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 04-03-05 00:31

Hej.

Nu, har jeg også i problemet!!!
Jeg skal bruge usb porten på comp. Da min nye printer (brother mfc-3820cn)
har andre funktioner end lige printer.

Munni, hvad er det for et "lille" program du har skrevet?

MVH.
/steen b.