/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Flytte til England
Fra : Maylia
Vist : 2063 gange
40 point
Dato : 12-06-03 12:34

Hej
Jeg skal flytte til England i juli. Det 'bedste' tilbud hidtil har været 20.000 kroner ekskl. moms. Mine ting er fra en lejlighed på 50m2 og der er ingen større møbler. Jeg havde håbet at der var mulighed for at leje plads hos et fragtfirma eller en vognmand, der havde fast rute mellem England og Danmark. Jeg har fri transport i hele Danmark og kan derfor læsse på hvorsom helst.
Håber at høre fra dig.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 12-06-03 14:04
Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 12-06-03 14:22

Jeg synes ikke det virker med at skrive England som by - gør jeg noget forkert?

Kommentar
Fra : madsbro

Dato : 12-06-03 18:58

Hej Maylia

Det er ikke muligt at bruge flyttefirmaportalen.dk til udlandsflytninger før d.1/7.
Men hvis du udfylder din nuværende adresse, i begge felter og skriver i et af "Andet" felterne at du skal flytte til england og hvor, så vil du modtage dine flyttetilbud.

Med venlig hilsen

Mads

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 13-06-03 12:38

Hej igen
Tak til alle der har svaret - det var rart med respons. Jeg har dog efter lang tids søgen og mange lange telefonsamtaler selv fundet svar på mit spørgsmål og bringer resultaterne her for andre, der kommer til at stå i samme situation.
Flyttefirmaer tager i gennemsnit 20.000 kr plus moms, dette er for en lille varevogn og een flyttemand. For større flytninger med to mænd er prisen 42.000 kr ca.
Dernæst undersøgte jeg prisen for at fragte selv med dfds. For en person med en lille varevogn (lejen af denne er ikke inklusiv) inklusiv kahyt og mad ombord koster det 3834 kroner - for en ekstra person med mad og kahyt inklusiv er prisen 4649 kr. Dette er dog uden billeje - og ikke retur priser.
Men så fandt jeg Lehman, et firma i Esbjerg, der fragter til England. De afhenter og afleverer på adresserne, men laster ikke. For mit læs koster det 2000 kroner plus moms - det vil sige 2500 kr, hvor mine ting bliver fragtet fra og til døren på 3 dage. Nummeret på Lehmans er 76114888.
Mvh.

Kommentar
Fra : Filihankat

Dato : 17-06-03 08:33

Hej Maylia,

Pas på med Leman - de har ry for ikke at passe specielt godt på det gods, de har med... Sørg for at pakke dine ting rigtig godt ind!

Mvh.

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 40 point
Dato : 17-06-03 15:13

Men alligevel det er en fed pris du har fået! Det er vildt billigt! Billigere end fra KBH til Skagen!

Godkendelse af svar
Fra : Maylia

Dato : 18-06-03 09:55

Tak for svaret xodeus. Nu besvarede du det godt nok ikke - men synes det var bedst at få det lukket.. Tak for hjælpen - det er rart at her er så meget velvilje herinde.