/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Wi-FI tænd/sluk
Fra : swap
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 18-01-14 17:10

WI-Fi On/Off
Jeg har netop installeret Windows 8 Pro, i en ren installation på min bærbare ACER Aspire 5020.
Jeg har oprettet en særskilt partition til Win 8, som så er installeret i en dual-boot med Windows XP.
Det hele virker reelt ganske fint, bortset fra, at min trådløse forbindelse i Windows 8, overhovedet ikke er til at sparke i gang. De to fysiske knapper på maskinens front, til tænd/sluk af Wireless LAN lyser ikke og kan ikke bruges – der er ingen respons på dem.
Inde i Windows 8, vises det trådløse netværk, som værende IKKE TILGÆNGELIGT.
I indstillinger > Netværk, kan FLYTILSTAND klikkes til og fra, medes der vises Wi-FI (FRA), uden en knap til at slå til og fra med, så tilstanden kan ikke ændres fra denne position.
Det trådløse kort er et Broadcom 802.11g, og i Enhedshåndtering vises at enheden virker korrekt. Ved forsøg på opdatering af driver til dette kort, meldes at driveren er den rigtige.

Jeg har prøvet med Win 8`s, netværksfejlsøgning, som kun fortæller at jeg skal tænde for den fysi-ske knap, hvilket så ikke kan lade sig gøre.
Jeg vil selv tro, at det er et driverproblem i en Win 8 forbindelse, men kan ikke umiddelbart finde sådan en fyr. Jeg er heller ikke sådan helt klar over, hvilken driver, der kontrollerer de fysiske knapper, for det må være der problemet opstår.

Med et ethernetkabel tilsluttet, er der derimod ingen tilslutningsproblemer.
Det skal nævnes, at når jeg Booter op i XP, er der heller ingen problemer, begge netværkstilslutnin-ger virker som de skal, de to knapper på fronten lyser og blinker som de skal og den trådløse for-bindelse oprettes automatisk – alt lige efter bogen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-14 19:12

Du er ikke alene om problemet, jeg har 2 stk 802.11n som jeg heller ikke kan få liv i, min er Win7 men kan ikke finde en driver der passer til dem - så jeg lytter lige med.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-01-14 20:17

Uden at kende noget til win8, har jeg oplevet mange gange at en ny windows på en baerbar pc ikke virker. Der er altid noget der kræver at man henter nogle ting specielt til denne PC på fabrikantens hjemmeside. Så søg der for at finde det den mangler. Det er fordi disse baerbare PCer er bygget meget specielt op så modulerne følger ikke standard som windows mener.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : swap

Dato : 18-01-14 20:18

Har du installeret oveni en Win 7, eller har du også lavet en "ren" installation?

Kommentar
Fra : swap

Dato : 18-01-14 20:23

Til Stone47
Jeg har været inde og søge på Acers hjemmeside, men når jeg søger på maskintype og -nummer får jeg kun mulighed for download af ældre drivere, fra før Win8.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-14 20:38

Prøv med en ældre driver og så når du har hentet højre klikker du på filen og klikker på: Fejlfinding i forbindelse med kompabilitetsproblemer, så installeres driveren som under den Windows den er udviklet til, fremgangsmåden løste problemet med mit lydkort som ikke havde en Windows 8 driver

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-01-14 08:17

prøv med vista drivere jeg havde også problemer engang så fik jeg det råd at bruge drivere til vista

Kommentar
Fra : swap

Dato : 19-01-14 12:39

Tak til jer for svarene !
Vil I ikke anbefale, som stone47 skriver, at hente drivere, som fabrikanten anbefaler. Eller kender I et godt program til opdatering af drivere.
Jeg formoder at det er netværkskortets driver, der skal primært skal skiftes, men skal LAN-driveren også fornyes, monstro ?
Hvordan hænger det sammen, hvilken driver styrer de to fysiske knapper på maskinens front ?

Jeg vil under alle omstændigheder prøve metoden som O.V.N anbefaler, kompabiliteten - det har jeg endnu ikke forsøgt.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-01-14 12:49

Du skal have fat i noget der angår bundkortet. Det har intet med netkort at gøre. Jeg tror som andre du kan bruge det der leveres til win7. held med det hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-01-14 14:08
Kommentar
Fra : swap

Dato : 23-01-14 16:22

Mange tak for jeres hjælp, men jeg giver nu op, da jeg har prøvet både forslagene fra jer, samt en del, der er kommet til. Intet af det kan jeg få til at virke og jeg ender nok med at købe mig en USB-Wi-Fi-adapter. De kan jo erhverves for nogle få hundrede kroner.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-01-14 19:46

Det der med driverchecker er som regel lidt farligt efter min mening. Man får gerne fat i en hel del svindel som man ikke rigtig ved hvad det gør ved ens PC. Hej hej.

Annuller spørgsmålet
Fra : swap

Dato : 24-01-14 23:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål