/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
komprimering af fil
Fra : lillelyst
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 16-01-14 14:29

Hej med jer. Jeg har brug for at maile en fil der fylder 70MB. Er der nogen der kan anbefale en effektiv måde at klare den på? Hvilket komprimeringsprogram osv?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-14 15:32

http://www.7-zip.org/ er fin. Men hvad er det for en fil? Det er ikke alle typer fil man bare kan komprimere.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-01-14 15:34

Det er en Microsoft Access Database (.mdb)

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-01-14 15:34

Hvorfor ikke sende hele filen via
www.wetransfer.com
Det bruger jeg, så den ikke mister noget undervejs.
Du kan frit uploade op til 2 GB, som modtager herefter downloader.

Du kan bruge pakkeprogrammer som f.eks. WinZip eller WinRar, men de pakker alt afhængig af, hvad det er filen indeholder, så det er ikke sikkert du kan pakke ned til under de ca. 10Mb du kan sende med din mail.

Ammitz

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 16-01-14 15:34

Fordi filens indhold er ekstrem fortrolig.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-01-14 15:39

Prøv med 7-zip, men jeg er ikke sikker på at du kan komprimere den type fil. Alternativet er at finde et program der kan splitte filen i mindre dele, der så kan sendes hver for sig, og så samle filen igen. Jeg har ikke prøvet at bruge sådan et program længe, men jeg er sikker på at google kan finde noget, prøv at søge på filesplitter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-01-14 16:05

Citat
Fordi filens indhold er ekstrem fortrolig.

Sæt password på filen med 7Zip
http://www.gratisimage.dk/image-2945_52D7F4AF.jpg

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 16-01-14 18:24

Tak for svaret fun2 og i andre. Fint program til formålet og filem blev komprimeret ned fra 70 MB til 7MB så almindelig e-mail kan vist lige akkurat bruges, men ellers sender jeg den via wetransfer.com.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 16-01-14 21:17

Hej ved brug af 7zip kan man splitte filen op i de størrelser man ønsker.
Mvh
Voo