/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Berigelse - eller et problem..?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 827 gange
200 point
Dato : 16-01-14 00:00

Herboende indvandrere sender - ifølge flere dagblade - 16 milliarder kroner hjem til deres respektive hjemlande - siger og skriver seksten milliarder
Hvis, - og såfremt pengene var blevet brugt i Danmark, havde Danmark kunne høstet milliarder af kroner i moms og afgifter til statskassen. Altså, det ville da havde hjulpet lidt til velfærden, som f.eks. lidt oftere rengøring hos den 90 årige blinde, halvdøve, gangbesværede fru/hr Jensen - eller måske et par "varme hænder"

Såkaldte flygtninge - dvs. såkaldte forfulgte, sender penge hjem til det land de er flygtet fra !?!!!???
De lyder da ikke særligt troværdig - Eller hvad ??

Samtidigt læser vi, at det har kostet Ringkøbing-Skjern Kommune 21.555.202 kroner siden 2010, at kommunen tvangsfjernede syv børn fra en somalisk familie.....siger og skriver en og tyve og en halv million kroner.

Udover det, er somalierne overrepræsenteret i danske arresthuse. Hvad mon det koster?????

For en kulturradigal lyder det sikkert ikke af meget, idet den kuturradigale ikke ser så meget på beløbet...(Det har de folk til at skaffe....læs danske skatteydere) De kulturradigale har kun in mente, hvor mange uintegrerbare imamer kan vi få til danmark, fordi, desto hurtigere kan vi afskaffe alt dansk kultur, traditioner og skikke - og desto hurtigere kan vi få indført middelalderlige skikke og normer - læs ny Moske, hvor suni og shia muslimer skal forenes. Det er to klaner - altså suni og shia - som aldrig kan - og aldrig bliver forenet, som skal deles om én "såkaldt mangfoldigheds Moske.....hvor kulturradigalt og blæst oven i hovedet har man lov at være?? Her fritager vi lige Uffe Ellemann - han var skør i knolden fra fødslen.
For at få en "mangfoldigheds Moske blev der nedlagt et X-antal folkekirker. Får man lyst til at synge; "Du dansk mand af alt din pragt"........vågn dog for helvede op, din kujon.

Jeg glæder mig i den grad til et folketingsvalg, og håber at Helle TS bliver væltet som den løgnhals hun er. Hun skal i samråd på fredag vedr., om hun dækkede over løgnhalsen Morten Bødskov.

Samtidig ser vi at hjemmerøverier, vold imod sagesløse, voldtægter i massevis mod danske kvinder er stærkt stigende. Hele og halve byer er snart muslimske ghettoer, hvor hverken politi eller redningsmandskab tør komme. Den almene dansker tør slet ikke.
Det sidste nye er, at politiet sender en besked til bandelederne i Vollsmose, at de - politiet, lige er nødsaget til at besøge bydelen - og de- politiet, håber at bandelederne har forståelse herfor.
Alt det sker, imens den almene befolkning bliver afvæbnet for alt forsvarsvåben - og oveni hatten, har du mod og mandshjerte nok til at smække en evt. indbrudstyv en på hatten, bliver du straffet for vold. Ja, sådan er det danske samfund blevet. Og samtidigt bliver politiet beskyldt for at skide i bukserne hvergang de ser en voldlig perle. Om det er rigtigt, det ved jeg ikke. Men jeg ved, at Libero-bleer er begyndt at levere til politiet - med mottoet: Danmark tætteste ble, selv politiet bruger dem.

Jeg læste forøvrigt en avisartikel. At nu havde politiet slået til på det lovløse Orø. Politiet havde hugget 2 uden sikkerhedssele, 4 uden ringeklokke, 7 uden reglementeret lys på cyklen, samt en fartsynder - synderen havde kørt 63 km/t., hvor han kun var tilladt at køre 60 km/t.
Politidirektøren udtalte glad og lettet "Yes, nu er budgettet nået for denne måned. Næste punkt på dagordenen er citronmåner og brun cirkelkaffe fra DagligBrugsen"

Mit simple spørgsmål er "Har du bøjet nakken i dag, du raske gut...?

Når man ikke kender historien er den dømt til gentagelse.
Skal vi i den anledning minde de danske frihedskæmpere...? Gud ska' vi så!!

Tommy.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-01-14 05:56

Det var det dummeste indlæg i politik jeg har læst i lang tid. Det udtrykker total mangel på indsigt i samfundsnormer og realpolitik. Noget så afstumpet livssyn skal man lede længe efter. Jeg håber for dig at din hjerne vil vokse med alderen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-01-14 10:15

Sikke en gang usagligt og udokumenteret gylle

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-14 12:03

Citat
Det var det dummeste indlæg i politik jeg har læst i lang tid. Det udtrykker total mangel på indsigt i samfundsnormer og realpolitik. Noget så afstumpet livssyn skal man lede længe efter. Jeg håber for dig at din hjerne vil vokse med alderen.
Tak for roserne !
Menæh, din holdning overrasker mig heller ikke, og derfor indledte også mit indlæg med følgende:
Citat
For en kulturradigal lyder det sikkert ikke af meget, idet den kuturradigale ikke ser så meget på beløbet...(Det har de folk til at skaffe....læs danske skatteydere) De kulturradigale har kun in mente, hvor mange uintegrerbare imamer kan vi få til danmark, fordi, desto hurtigere kan vi afskaffe alt dansk kultur, traditioner og skikke -

Til dabj
Der er intet udokumenteret i mit indlæg.
Vedr. pengene som bliver sendt hjem. Det har flere aviser artikler om - endda Politiken!!
Men selvfølgelig, det kræver jo, at man til daglig læser andre aviser end sin lokale avis.

Til Jer begge = dabj & Thyregod8
Jo jo, vi vil fred her til lands........såeeee, skyd budbringeren, så eksisterer problemerne nemlig ikke.

Samme adfærd ses hos strudsen.

Med håb om en behagelig dag til Jer begge to.

Tommy.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 16-01-14 12:46

Puh ha, det indlæg stinker.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-01-14 13:22

Gad vide om den med strudsen også er dokumenteret af Politiken

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-14 13:29

Citat
Mit simple spørgsmål er "Har du bøjet nakken i dag, du raske gut...?

Ja,det har jeg nok. Mod og mandshjerte,er der ikke meget tilbage af. Og moral har trange kår,i disse tider. Det hele skrider stille og roligt,fra de allerøverste,og videre nedad.
Hvem kan man stole på,i dagens Danmark.....INGEN. En Statsminister,med regering og embedsmænd,der er filtret ind i løgn og skandaler. Politi chefer,der ikke tør gøre en
skid ved vores massive kriminalitet. (Forkert,de har da lige afholdt en kæmpe cyklist razzia).

Politifolk,der selv sidder på anklagebænken. (Her i midt/vest jylland,har vi for tiden tre).
Læger der gør alt hvad de kan,for at sabotere,en ny akut-tlf. (Har de tid til det?? Hører ellers altid,at de er overbebyrdet,med arbejde).
http://www.bt.dk/danmark/1813-vred-laege-oenskede-politikers-barnebarn-doed

Advokater og revisorer,der fifler med tingene i stor stil. Bankfolk,der opfodrer til skattesvig,og hygger sig med kursmanipulation. Ældre millionærer,der gør alt for at skjule
deres formuer,så de kan tilkomme ældrechecken m.m. Daglige voldelige overfald,i tog busser og på åben gade. Tyveri,røveri og vold,er simpelthen blevet en livsstil,for store dele af befolkningen.

Jeg forstår godt,der er en hob af mennesker,der får depressioner og psykiske lidelser. Det har aldrig været så udbredt som nu,trods nogen vil påstå,vi lever i et velfærdsstat.

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-01-14 13:36

->Mosebaek
Se det var jo en helt anden form for indlæg --- respekt
ps. Og jeg er helt enig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-14 13:56

Af en eller anden grund er jeg aldrig stødt på en alm. arbejdende borger i dette land, som ligefrem måtte 'bøje nakken' for at have til dagen og vejen.

De som må bøje nakken, hvis der skal gives afkald på priviligier eller 'services', når og hvis riget fattes penge til VÆKST ...er alle de; som IKKE er: alm. arbejdende borger i dette land.

Alle andre herboende og tilflyttende borgere mærker tydeligt konsekvenserene af de velbjergedes indignation over; ikke at kunne mærke VÆKST ..i deres indkomst, rådighedsbeløb og købekraft !!!

Mere vil ha' mere...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-14 14:07

Kaptajn-Tommy -> Det kan 'ærgre' mig at du ikke gav dit besyv med hér:

http://www.kandu.dk/Spg169708.aspx

Som Radikal synes jeg det er befriende, at der rejses en debat således at man er orienteret om, hvorledes alle de andre man møder i hverdagen egentlig opfatter 'verden' og deres 'plads' i samfundet.
Vi sidder jo ikke inde med 'De Vises Sten' nogen af os, men dialog åbner for 'løsninger'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-01-14 14:37

Links is recht!

Elle sagt på en anden måde, hvis du i stedet for at skrive "flere dagblade" linkede til et, gerne flere, kilder, var det nemmere at forholde sig til det, da sammenhængen i visse medier er relevant for forståelsen!

Der er jo en vis forskel på, om pengene bliver sendt til al-kebab eller om de bliver sendt hjem til den nødlidende familie i det land de er flygtet fra?

Men derudover, skal man tro Danmarks Statistik, har vi ca 400.000 indvandrere og efterkommere i Dk.

http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/indvandrere-og-efterkommere/indvandrere-og-efterkommere.aspx.

Hvis de skal kunne sende 16 mia kr "hjem", kræver det at de i snit sender 40.000 kr hvert år, uanset om de arbejder, er på offentlig forsørgelse eller hvad!

Det er godt nok mange penge for en familie på 4, 160.000 kr!

Aviserne har vel ikke blandet tallene sammen med Dks udviklingsbistand?

Hellere kulturradigal end gal!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-14 14:46

vagnr -> Man skal kun tro på statistik ...man selv har forfalsket
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-14 15:01

Når det kommer til FAKTA, så er det fornøjeligt at observere, hvorledes at 'højre-radikale' i modsætning til 'venstre el. kultur -radikale'; altid henviser til: Eksperter, modeller, facts, rå tal, statistikker, målinger og anden 'Hokus-Pokus'.
Det er bare faktuelt svært at få øje på, hvornår de sidst havde ret i deres 'veldokumenterede' antagelser og forudsigelser?
Virkeligheden? Den interesserer ikke De Herrer og Damer !
Alle andres udsagn en de som kan beregnes bliver set som rabiat og uoplyst kommunisme.

Skævridningen af økonomien kommer ikke af at hjælpe andre (...heller ikke i udlandet), men alene af at fokusere på VÆKST, ..for de som har og klarer sig.

Min mormor sagde altid:

Der er ingen der er blevet fattigere af, at hjælpe andre som har det svært. De eneste der bliver fattige, forgældede og ulykkelige er de; som KUN tænker på sig selv!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-14 15:05

Vagnr, så er du både kulturradigal og gal.
Hvad glæde har jeg af at smide forkerte tal op på siden her..? Ingen, absolut ingen.
Så, uanset hvad du har regnet dig frem til, så er de 16 milliarder - siger og skriver seksten milliarder det korrekte tal !

Hvis du, vagnr, bare en gang imellem lagde Politiken og Information lidt til side og evt. interesserede dig lidt for, om der evt. var andre vinkler på hele berigelsesdebatten, så kunne det være, at også du blev lidt klogere.

Men nu skal du få linket. http://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/17098151

Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-01-14 15:24

Tak for linket, som det IKKE fremgik af dit indlæg drejer artiklen sig om alle herboende udlændinge, herunder vesterlændinge, og ikke kun om etnere!

Det harmonerer slet ikke med:

"Såkaldte flygtninge - dvs. såkaldte forfulgte, sender penge hjem til det land de er flygtet fra !?!!!???
"De lyder da ikke særligt troværdig - Eller hvad ?? "

Der er nok ikke mange tyskere, englændere, amerikanere mv, der opfatter sig som flygtninge, de lever her og tjener gode penge:

Men det er jo klassisk DF-sprog at sætte lighedstegn m. indvandrere og etnere, så du er sikkert lovligt undskyldt

Så for at citere dig igen, sammenhængen i det du skriver "lyder da ikke særligt troværdig - Eller hvad ?? "

Politiken har du ret i, Information skal lige erstattes med Weekendavisen, hvortil kommer Frederiksborg amts avis, de to sidste bliver vist fornærmede over at blive kaldt radikale

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-14 15:49

Hej vagnr. uden at kommentere på dit sidste indlæg (endnu) vil jeg bede dig om at læse mit første indlæg igen.
Du vil så lægge mærke til, - forhåbentlig da - at "herboende indvandrede" og "Såkaldte flygtninge" er adskilt i hver sit afsnit....Hvorfor mon..?

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-01-14 16:17

Jeg læste faktisk hele dit spm., men det var først da jeg så artiklen jeg kunne se at der var tale om såvel vestlige (nok ikke flygtninge) som ikke-vestlige (hvoraf nogle sikkert er flygtninge). Måske havde både min og andres reaktion været en anden, hvis du havde linket til artiklen med det samme

Uden link kunne jeg ikke få andet indtryk end at det handlede om etnere!

Måske skulle vi også forbyde danskere, etnere og andre der bor i Dk at tage på ferie i udlandet, købe varer hjem fra udlandet, grænsehandle osv., så vi kunne sikre at alle penge tjent i Dk bliver brugt, afgiftsbelagt og momset i Dk, EU's suverænt dyreste land?

Jeg er sikker på, der ryger langt flere penge ud af vores skattesystem ved de ting (men har ikke lige kunnet finde en kilde), end de 16 mia, der svarer til vores officielle u-landshjælp, UPS, ikke politisk korrekt sprog

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-14 17:52

Så længe Danmark styres af akademikere, sålænge kommer det til at gå ad helvede til.
Hov hov vil nogen nu sige, imens de løfter pegefingeren moraliserende op i luften og siger vredt "akademikere" er skam meget kloge og belæste"

Javel ja, så er der da noget jeg har misforstået.....
357 akademikere søgte job i EU - og alle 357 akademikere dumpede til adgangsprøven - ja, alle 357.

Nu, inden I beskylder mig for at være fyldt med løgn, har lille hjerne - eller har skrevet et stinkende indlæg, - eller udokumenteret gylle, linker jeg lige til Jeres egen avis.
http://politiken.dk/indland/ECE1903750/alle-danske-akademikere-dumpede-adgangsproeve-til-eu-job/

Og nu vi er ved tom luft. Hør engang, hvad EU-professor Marlene Wind siger, hun taler naturligvis om sine egne superduperelever:

“Vores studerende er topdygtige. Når de ikke består prøven, skyldes det ikke, at de ikke er gode nok. Det er simpelthen måden, prøven er skruet sammen på. Prøven forekommer dem forstokket og langsommelig, og den udenadslære, de bliver testet i, appellerer ikke til dem.”

"appellerer ikke til dem.”

Og i den forbindelse husker alle på, at Marlene Wind er DR1 mest brugte EU-ekspert

Med disse ord vil jeg smutte ind til Mutter og få engang stegt flæsk med persillesovs. Hun har kaldt 2 gange nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-14 08:48

Der findes ikke konkrete tal eller statistikker, som viser hvor mange penge virksomheder 'sender til udlandet' alene som udslag af skattetænkning. Der findes heller ikke præcise tal for, hvor mange penge velhavere har anbragt i skattely. Dette 'problem' er jeg langt mere bekymret over, da det er et resultat af at bryde lovgivningen, hvad det at sende lovligt optjente kontanter ud af landet jo netop ikke er. Beløbsmæssigt gætter jeg på at det drejer sig om langt flere milliarder end u-landsbistanden. Manglende skatteindtægter, som man nu begrunder nedskæringerne for de svage grupper med. Det er sjovt nok også den del af den danske sorte økonomi der ikke indregnes i CEPOS modeller, når der agiteres for at sænke lønomkostninger for virsomhederne (..læs; sænke mindstelønnen) og sænke skatten for højtlønnede (..læs; berige sig på andres bekostning).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-01-14 14:59

Citat
Der findes ikke konkrete tal eller statistikker, som viser hvor mange penge virksomheder 'sender til udlandet' alene som udslag af skattetænkning.
??? Nå..! Det vil så sige, at nu skal vi gætte på beløb mellem 0 kr og flere milliarder kr.

Du skrev ellers i et tidligere indlæg:
Citat
Når det kommer til FAKTA, så er det fornøjeligt at observere, hvorledes at 'højre-radikale' i modsætning til 'venstre el. kultur -radikale'; altid henviser til: Eksperter, modeller, facts, rå tal, statistikker, målinger og anden 'Hokus-Pokus'.
Er det så ikke en form for modsigelse du fremfører her..?

Citat
Det er sjovt nok også den del af den danske sorte økonomi der ikke indregnes i CEPOS modeller, når der agiteres for at sænke lønomkostninger for virsomhederne (..læs; sænke mindstelønnen) og sænke skatten for højtlønnede (..læs; berige sig på andres bekostning).
Det er faktisk en sjov form for argumentation, idet, timelønnens størrelse egentlig er en sjov fiktiv fætter.
Hvorfor får f.eks. en tysker meget mindre i timeløn end end dansker..?

Hmmmmm....lad mig gætte. Et kvalificeret gæt vil være: Tyskeren betaler mindre i skat, mindre moms, betydeligt mindre i statsafgifter - og betydeligt mindre for el, opvarmning til bolig....osv.
Og det sjove er så, at de afgifter vi har i DK stort set bliver pålagt de i forvejen skatte - afgiftplagede danskere, hvergang Socialdemokratiet, Radikale + Venstrefløjen kan samle 90 mandater.
Prøv at tage det med ind i dine overvejelser, Molekyle.

Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-01-14 21:19

Sådan Mosebaek!! Pisse godt skrevet og formuleret.
Dit indlæg er bare så rammende - og nøjagtig de toner man hører, når man færdes blandt de folk der har begge ben solidt plantet i den danske muld.

Og derfor har jeg forhøjet pointene. Du fortjener dem alle..!

Endnu engang -tak for svaret Mosebaek, det var en sand fornøjelse at læse indlægget.

God vind fremover !

Tommy.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-14 08:40

Kaptajn-Tommy -> De eneste tal for skatteunddragelse der indvolvere virksomheder er estimater og beløbene svinger mellem 7 og 15 milliarder kroner alt efter hvilken 'fløj' der gætter på tallene. Næeh... det er ikke en selvmodsigelse: Højrefløjspartier hiver kun kaniner op af hatten i form af rå tal og statistik, når de kan bruges til egen agitation. Det betyder naturligvis at man ikke fremkommer med tal der kan skyde ens egen argumentation i sænk. Det samme gælder iøvrigt venstrefløjen.

Tysklands modellen kan jeg ikke bruge til noget. Det politiske system i Tyskland er ikke sammenligneligt med det Danske. Ej heller deres lovgivning. Så taljonglering mellem Tyske og Danske modeller er gjort af samme stof som drømme.

Det eneste jeg er nogenlunde sikker på er, at de rigeste tyskere er lige så rige som de rigeste danskere og de fattigste tyskere er lige så fattige som de fattigste danskere. Hvad alt ting peger i retning af, både i Tyskland og Danmark, er at uligheden voksende. Man kan diskutere om dette er godt eller skidt, men en ting er helt sikkert: I ingen af vore lande er det 'sjovt' at være fattig på overførselsindkomt, selvforskyldt eller ej!.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-14 08:54

Ps. Du må indrømme at det virker besynderligt at en enkelt butiksansat i Q8 betaler mere i dansk skat end hele koncernen tilsammen! Q8 kan modregne deres indtægter i danmark mod deres udgifter til drift og udbygning af produktionsapparatet i Kuweit. Hvorfor dælen skal vi være med til at financiere dette i Danmark? Mig bekendt betaler Kuweit ikke for produktionen af Nordsø olien.

Af en eller anden grund (..men jeg tænker nu mit) er der ikke politisk vilje til at ændre/stramme lovgivningen på området, men der er så sandelig vilje til at knægte de med de laveste indtægter.

Lige så snart man påpeger ulighed, uretfærdighed og uanstændighed, så råbes der:

KOMMUNISTERNE KOMMER !!!

Man kan altså godt være Radikal og gå ind for saglig dialog uden at lefle for Magrethe Vestager.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-14 19:46

Citat
Du må indrømme at det virker besynderligt at en enkelt butiksansat i Q8 betaler mere i dansk skat end hele koncernen tilsammen! Q8 kan modregne deres indtægter i danmark mod deres udgifter til drift og udbygning af produktionsapparatet i Kuweit. Hvorfor dælen skal vi være med til at financiere dette i Danmark? Mig bekendt betaler Kuweit ikke for produktionen af Nordsø olien.
Der jo mange vinkler man kan anskue skatte-problematikken på. Venstrefløjen så jo helst vi betalte 100% i skat. Men hvis nu du tænker dig rigtigt om, og tænker i andre baner end det sædvanlige indoktrinerings pis, om at virksomheder ikke må tjene penge, så vil du faktisk opdage, at Q8 har betalt milliarder af kroner i skat hvert år med godt 115% afgifter af omsætningen, uanset om virksomheden giver overskud eller underskud.
Udover det, har Q8 et hav af arbejdspladser, hvor den enkelte medarbejder også bliver flået skatter, afgifter, osv, osv...

Tommy
Hvor grisk og grådig er det tilladt at være som venstrefløjser?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 08:45

Jeg har forstået: Virsomheder og dermed deres ejere (..og aktionærer) skal ikke betale skat, da de jo skaffer arbejdspladser. Det lyder meget logisk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 08:49

Det minder mig om tegneserien 'Rejsen til Saturn'. På et tidspunkt ankommer de til en beboet planet hvor lort er betalingsmiddel. Her lærer de at man tjener penge ved at skide. Men de lærer også; at skal man blive rigtig rig, så skal man få andre til at skide for sig!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-01-14 10:49

Vistnok et par dage siden,jeg har været herinde. Men jeg synes der har indsneget sig noget mystik.

Jeg har skrevet et par indlæg,bl.a. en "takketale" til Tommy. Men begge indlæg er væk.
Er det sættenissen?? Har jeg været slem. ....sencur ??

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 18:35

Mosebaek ->
Citat
Vistnok et par dage siden,jeg har været herinde. Men jeg synes der har indsneget sig noget mystik.

Jeg har skrevet et par indlæg,bl.a. en "takketale" til Tommy. Men begge indlæg er væk.
Er det sættenissen?? Har jeg været slem. ....sencur ??

Dette kan jeg se/læse,men; Takketaler ? For hva' ?
CENCUR? Næppe!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-01-14 19:09

Citat
Jeg har forstået: Virsomheder og dermed deres ejere (..og aktionærer) skal ikke betale skat, da de jo skaffer arbejdspladser.
?????
Hvordan er du kommet frem til den konklusion ..?
Har du en mistanke om, at Q8 - eller andre, omgås den danske skattelov med ulovligheder ? Hvis det er tilfældet, så er jeg meget interesseret i at høre nærmere.

Citat
Det minder mig om tegneserien 'Rejsen til Saturn'. På et tidspunkt ankommer de til en beboet planet hvor lort er betalingsmiddel. Her lærer de at man tjener penge ved at skide. Men de lærer også; Det minder mig om tegneserien 'Rejsen til Saturn'. På et tidspunkt ankommer de til en beboet planet hvor lort er betalingsmiddel. Her lærer de at man tjener penge ved at skide. Men de lærer også; at skal man blive rigtig rig, så skal man få andre til at skide for sig!
Sådan rent metaforisk - så godtager jeg din beskrivelse - og sjov nok, når jeg læser disse ord; "at skal man blive rigtig rig, så skal man få andre til at skide for sig!"
Har det utroligt meget lighed med Helle Thorning og regeringens måde at gebærde sig på.
Her tænker jeg naturligvis på Helle Thornings mands skattefuskerier, Helle's egen leasing-stunt, Helle's foræring til EU på 41 milliarder kr. - udelukkende til hjælp for fallerede EU-lande - det til trods, at den danske vælgerbefolkning engang for alle havde sagt NEJ TAK til utopi-mønten.

Nå, jeg må hellere holde, der er ingen grund til at gøre indlægget længere end højst nødvendigt. Der er ellers nok at ta' af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 23:35

Tjaeh.. Tommy dreng: Det er sjovt som man kan udlægge f.eks. afgifter, som du gør i dit seneste Q8 regnskab.

Hvis man regner lidt på hvor mange % der betales i skat af henholdsvis en lav og en høj indkomst får man helt andre tal end hvis man regner i kroner og ører. Regner man så lidt på hvad der kommer 'retur' i % i form af tjenesteydelser så er tallene ens og hvis man regner på hvor meget der rent faktisk er tilbage at leve for i kroner og ører ...efter moms og afgifter så bliver forskellen endnu større.

25% moms på 1 liter mælk er i % af en realløns indkomst efter skat på 20.000 kr. er et langt mindre beløb procentvis ...end af en realløns indkomst på 10.000 kr. QED.

Afgifter rammer altid de lavestlønnede hårdest, men det er altid de højest lønnede (..som ellers plæderer for en 'flad' skat og afskaffelse af proportionalskatten) der hyler højest om at blive flået.

Istedet for alle disse statistiske prognoser og udlægninger af hvad denne og hin afgift betyder for div. virksomheder og i sammenligninger med udlandet, burde man istedet spørge ind til om afgifter i det hele taget er en retfærdig beskatningsform? Moms er jo netop en 'flad' skat, således at der i kroner og ører betales lige meget af hver tjent krone uanset indtægt og økonomisk formåen. Dvs. at jo højere indkomst desto mindre betales der procentvis i skat.

Jeg orker ikke at regne Q8 eksemplet igennem. Det ka' du selv gøre

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=skattelister

Ps. ..og indlæg kan ikke blive for lange

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-14 23:40

Det skal lige nævnes at trods mit radikale ståsted, så er jeg i den grad imod EURO'en, samt vores dumsmarte binding til denne ...og har altid været det. Muligvis et af de få politiske projekter vi IKKE kan blive uenige om.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 00:28

Afgifterne i danmark er urimelige høje og rammer især de fattige, det er vi forhåbentlig enige om..? Og vi er vel også enige om, at danmark har verdens højeste afgifter...?

Nu kommer det sjove.
Det har altid været De Radikale, Socialdemokraternes kæphest + div. støttepartier fra venstrefløjen at pålægge danskerne alverdens afgifter - samtidig med, I udmærket ved, at det kun går udover de fattige.

Nu stiger billetpriserne på offentlig transport. Det rammer da ikke just direktøren..?
Er det radikal politik..? Valgløftet var ellers lavere priser på tog & bus.
Altså, regeringen gør det endnu dyrere at være fattig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-14 09:37

Radikal politik er; hvad det enkelte radikale medlem udlægger politiken som. Det Radikale Venstre er et rummeligt og demokratisk parti
Hvis man mener noget andet end ovenstående skal man være velkommen til at melde sig ind og give sit besyv med

Ja... vi er enige: ...at beskatte vha. afgiftskruen er møg asocialt. Lige så enige er vi i at den siddende regering uden sammenligning har været et giftigt bekendtskab for den alm. dansker!

Især beskæftigelses-, social-, finans-, økonomi- og fordelingspolitiken finder jeg stærkt kritisabel og det er nu engang grundpillerne i 'Den Danske Model' der pilles ved her. Meget beklageligt.

Derudover undrer jeg mig stort over den larmende tavshed som fagforeningerne har udvist. Pånær i nogen lattelige bagatelsager. Især har jeg savnet en samlet bevægelse, hvor man laver sympatiaktioner forbundene imellem. Hvert forbund skal selvfølgelig primært hjælpe egne medlemmer, men det skader ikke at vise lidt solidaritet med andre faggrupper.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 11:08

Jamen okay, så er der vel i og for sig ikke ret meget mere at diskutere om - dog har jeg lige en enkelt bemærkning - eller to om radikal politik.

Vestager agiterer følgende: Borgere, der kan selv, skal selv!
Altså kort fortalt, har du råd, skal du selv betale. Fin tanke og grundholdning, som jeg stort set ikke er uenig i.
MEN - og her kommer det sjove - eller dobbeltmoralen om du vil.
Burde udsagnet ikke gælde ministre med en årsløn et pænt stykke over en million kroner plus alt det løse. Udover den børnecheck alle andre børnefamilier får, så kan ministres børn under 18 år samtidig hæve en årlig børnepension på ca. 18.000 kroner pr. barn (!). Nu husker vi lige Vestagers udsagn: Borgere, der kan selv, skal selv! Om børnepensionen er skattefri skal være usagt, men det ville ikke undre mig hvis det var tilfældet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 12:08

Citat
Hvis man mener noget andet end ovenstående skal man være velkommen til at melde sig ind og give sit besyv med
I det Radikale Venstre !!??!!?? Nej ellers tak.

Fordi......

1. Jeg er glad for mit lands kultur.
2. Jeg ønsker ikke at omtale de forskellige køn med "hen" Uanset hvad de Radikale end måtte mene, så er der altså forskel på mænd og kvinder - gudske lov for det.
Jeg ønsker heller ikke at kalde min datter for Kurt Johnny - eller min søn for Lis Lone
3. Jeg ønsker at neddrosle indvandringen således, at vi kun modtager de indvandrede vi har brug for.
4. Jeg mener at Dannebrog skal hænge højest når der flages sammen med andres nationers flag.
5. Badutspringere og andet alternativt gøgl må selv finansiere deres "aktiviteter"
6. Nej til EU, ØVro, Barroso og alt hans djævelskab.
7. Nej til lange dyretransporter.
8. Mere grænsekontrol.
9. Bedre og jordnær uddannelse til akademikere, således de også har en chance når de søger job i udlandet. For kort tid siden søgte 357 akademikere et job i EU - alle 357 dumpede til optagelsesprøven. De var ellers blevet undervist af den såkaldte EU-ekspert, Marlene Wind - bedre kendt som halvvind........Hmmmm.... de bliver nok danske folketingspolitikere.
10. Kun dansk statsborgerskab såfremt, man kan forsørge sig selv og sine og ikke er kriminel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-14 13:38

Verden ville være et bedre sted,uden EU og Det Radikale Venstre.

Og stod det til mine fattige evner,ville jeg da gerne,som èn af de første,være behjælpeligt med Aktiv Dødshjælp. Men der ville jo nok,blive trængsel.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-14 14:26

Kaptajn-Tommy -> Ad.

1.) ..også jeg.
2.) Ja, der er forskel ...fysisk, når det kommer til arbejdsmarkedes krav om fysisk formåen, graviditet osv. Der stopper festen så også. Jeg ser intet problem mellem f.eks. en han/hun : Skolelærer, pædagog, jurist, buschauffør, murer, tømrer, maler, dommer, politiker ...og hva' har vi?
3.) Brug for? Hvem definerer dette?
4.) ..og?
5.) Sig dét til Den Kongelige Opera og Balleten på Nationalscenen.
6.) Hvilket EU? ...ikke dét, som overtrumfer national lovgivning (..enige så langt!)
7.) Det kommer da an på hvorledes. Vi eksporterer i stor stil f.eks. fladfisk ti Japanske Sushi restauranter i Japan. Fiskene lider altså ingen overlast ...ellers kunne de slet ikke bruges efter Japanske krav til kvaliteten.
8.) Enig!
9.) Vindbøjtler og uredelige forskere ..er et resultat af en forfejlet uddannelses politik. Kvantitet frem for kvalitet.
10.) Nøeh... tjener mand ..eller kone, nok til at kunne forsørge dem begge? Ser jeg ingen hindring for ægteskab/familiesammenførsel og statsborgerskab.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-14 14:35

Nå men, skal vi ikke aftale, at vi igen allesammen krydser klinger, når et eller andet påtrængende spørgmål rejser sig i en eller anden kategori?
Så får flere brugere muligheden for at ytre deres mening ...gratis
Tak for denne gang
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-14 14:52

Citat
7.) Det kommer da an på hvorledes. Vi eksporterer i stor stil f.eks. fladfisk ti Japanske Sushi restauranter i Japan. Fiskene lider altså ingen overlast ...ellers kunne de slet ikke bruges efter Japanske krav til kvaliteten.
Men det gør kreatur, svine, heste så til gengæld.

Citat
Nå men, skal vi ikke aftale, at vi igen allesammen krydser klinger, når et eller andet påtrængende spørgmål rejser sig i en eller anden kategori?
Så får flere brugere muligheden for at ytre deres mening ...gratis Blink
Tak for denne gang
Tak selv. Min kårde...læs, mit tastatur, er altid klar til kamp.

Tjikker likker Tjikker likker tjau tjau
bomalada bow bow
tjikker likker tjau tjau oui oui gob gob geb

Jeg er altid beredt