/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Uddannelsestype for uddannelse
Fra : dscoop80
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 15-01-14 12:14

Hej.

Jeg har længe undret mig over hvilken type uddannelse, uddannelsen for en "Datafagtekniker" er?

Som jeg lige kunne google så eksisterer der typer/grader på uddannelser som: bachelor, kandidat, master og Ph.d.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-01-14 12:48

Særdeles interessant spørgsmål fra en datafagtekniker
Generel information:
Jeg er uddannet datafagtekniker, 5½ årige teknisk erhvervsuddannelse. Men har i lidt over 6 års tid nu arbejdet som udvikler/programmør i forskellige firma'er i KBH. Primært arbejde er programmering i PHP (og hvad der til hører).

Kompetencer kan ses på: http://www.dscoop.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-01-14 14:34

Jeg er bange for de fleste arbejdsgivere vil betragte den som en mellem tekniker uddannelse,
og dem er der mange af, læs mere her:

http://newz.dk/forum/tagwall/er-datatekniker-uddannelsen-noget-vaerd-76907