/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Virker Photoshop 100% med Ubuntu?
Fra : Flemsen
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 15-01-14 08:43

Jeg vil gerne skifte til Ubuntu, men jeg bruger Photoshop hver dag til arbejde i flere timer. Derfor vil jeg godt vide om det efter at jeg prøvede for 10 år siden virker i dag, ude Lag og andre små bugs.

Gerne CC, men ellers ikke super vigtigt.

Ved godt hvordan man gør det, jeg er mere ude efter et svar på om det kører derudaf.
Kender også godt Gimp og andre, men der er værktøjer i PS jeg Skal bruge.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-14 09:01

Jamen -. der er kun 1 ting at gøre - Prøv på en testmaskine om det fungerer!
Eftersom Photoshop er et M$ produkt - Så er det svært at forudsige hvad det gør - så prøv dig frem .

Brug Wine - Men hvis Photoshop er så vigtig i dit daglige arbejde - så bliv ved Microsoft.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 15-01-14 15:04

Photoshop, et Adobe produkt, fås kun til Windows og MAC. Det er muligt at du kan få noget af det til at virke med Wine på Linux, men det vil i så fald være så langsomt og fluffy at det er ubrugeligt i praksis. Så hold dig til Windows, og vent til at Adobe tager sig sammen til at lave en Linux version.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-01-14 16:38

Jeg kan ikke mindes noget glædesudbrud, ved kørsel af win programmer i wine.

Godkendelse af svar
Fra : Flemsen

Dato : 15-01-14 20:20

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : Flemsen

Dato : 15-01-14 20:20

Tak for jeres feedback.