/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hjælp til udskiftning af Gearmotor
Fra : Rustica.dk
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 14-01-14 18:03

Hej Kan-du´er.

Håber der er en som kan hjælpe mig.
Jeg har lige bestilt en ny Gearmotor til min Snegl.

Den gamle har 4 ledninger (Hvid, Sort, Grøn, Grå)
http://www.gratisimage.dk/image-CCCE_52D56AAD.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-16D1_52D56AF2.jpg

Den jeg har modtaget har 3 ledninger (Hvid, Rød, Sort)
http://www.gratisimage.dk/image-A85C_52D56CC9.jpg

Som det er i dag, så går Grå + Sort sammen, og Grøn og går med Hvid der går i en lille boks først, som går sammen med den der var Hvid. (Der bliver Brugt N & L1)

Er det sådan at jeg skal køre nogen af dem sammen, og hvordan skal jeg gøre dette ???

Jeg har fået at vide af sælger at jeg skal bruge følgende diagram når jeg skal samle den.
http://www.gratisimage.dk/image-4524_52D56B29.jpg

Men her bliver der jo brugt N, L1 & L2...

What to do....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-01-14 20:23

Du skal tilslutte til nul, som i nyere installationer er ført med blå ledning og til to separate faser, L1 og L2, som i installationen er sorte eller sort og brun.
Så skal du sikre, at udvendigt metal er forbundet til beskyttelsesjord, som er grøn og gul.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-01-14 20:24

Hvis sneglen kører den gale vej, skal du bytte om på forbindelserne til L1 og L2.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 14-01-14 22:11

Jamen det er lige der det ikke kan lade sig gøre....
Min snegl, har kun N & L1.... der er ingen L2...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-01-14 00:31

Så er din installation for lille!

Accepteret svar
Fra : 1901

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-14 09:34

Du skal ihvertfald ikke begynde at føre en fase mere frem som der foreslås, SÅ DØR MOTOR!!!
Jeg vil mene du skal have rød på L1. Sort på N. Hvid til boks. En ledning fra L1 til anden klemme på boks (boks er en kondensator)

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 17-01-14 07:48

Tak for svaret 1901.
Hej 1901..
Du har 100% ret...
Det var lige sådan det skulle løses...
Super mange tak. for hjælpen